P IV vs AMD, REAL Stories..... NO Bullshit......

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:27

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
Hallo,

ik weet dat er hier al miljoenen topics over zijn geweest, maar ik zou toch eens eem keer wat eigen ervaringen horen van mensen die met zowel P IV's als AMD XP's werken.

Ben (zoals 99% van de mensen die zo'n topic starten) dus van plan een nieuwe processor en moederbord te gaan aanschaffen. Nu wil ik eens de ervaringen weten van mensen die ermee werken. Ik wil dus GEEN technische specs, GEEN gelul over warmte, overklokbaarheid. Geen gelul over SSE, SSE2, 3DNow, MMX. GEEN gelul over stabiliteit, ondersteuning, drivers. GEEN gelul over 'echte' kloksnelheid.

Ik werk vrij regelmatig met 3d modelling programma's (Poser 4, Maya 4). Deze vragen veel van de processor. Ik wil dus weten wat ik het beste kan aanschaffen.

Ik wil processorkracht voor 3d toepassingen, kracht voor spelletjes (ben van plan een GeForce3 erbij te kopen dus dat zal zowiezo wel loslopen) en kracht voor wat audiobewerking.

Welke processor raden jullie mij nu aan (gebaseerd op eigen ervaging en niet op de cijfertjes waar een heleboel mensen hier op geilen).

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 16:51

CoolHead621

Enjoy every moment

Het zijn allebei hele goede cpu's, alleen is het afhankelijk waar je het voor gaat gebruiken, zoals ik zie in jouw post, veel 3d rendering....
dan zou ik gaan voor de AMD.

Ik werk op mijn werk met een p4 en thuis met een AMD athlon...

Beide zijn uitstekend... alleen heeft de AMD wat meer power in huis op gelijk geklokt snelheid....

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Tja.. Als eerste weet ik al wat bijna iedereen aan gaat raden (vaak bij gebrek aan kennis, maar alleen van horen zeggen!)
check alle andere topics daarover maar!

En als je al die dingen uitsluit, waar wil je dan de ervaringen op gebaseerd hebben!? :?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Eigen ervaring??

Owkee, klik op mijn specs in mijn sig, als je die gezien hebt het volgende:

Mijn ervaring is dat AMD sneller is dan de P4. Als je Athlon XP ziet draaien, merk je simpelweg dat dat ding ongelooflijk snel is, en sneller dan de P4...

Dit zijn mijn eigen ervaringen... Waarom ik dan toch een P4 heb? uhhh... :+

ik heb het hier dus over alledaags gebruik, spelletjes, inetten, weetikhet, office apps en zo...

Als jij veel 3D render dingen wil gaan doen, zul je toch echt af moeten gaan op de cijfertjes. Een goede test van THG of Anand zou ik toch wel vertrouwen wat dat betreft...

Verwijderd

er zal nooit een non flamewar discussie plaats kunnen vinden over AMD vs Intel...

In mijn ogen zijn het alle twee goede Proc's .. voordeel van intel is dat ze koeler blijven en niet meteen doorfikken als je cooler uit zijn socket valt, ook is intel nou eenmaal wat verder in de strijd om de Mhz'en... voordeel van amd is dat ze veel goedkoper zijn en op dezelfde kloksnelheid meer kracht hebben

Verwijderd

Zal een poging wagen: Zonder alteveel gelul met getalletjes :)

Maya hangt voornamelijk af van processor, geheugensnelheid en videokaart. Als je een van die drie castreert, loopt je hele performance terug.

Even de videokaart in het midden gelaten, zijn er eigenlijk twee systemen om wel voor te gaan, en twee waar je (beter)NIET voor moet gaan:
WEL:
1 - XP processor + KT266A + DDR geheugen (snelheid XP afhankelijk van budget)
2 - P4 processor + i845D + DDR geheugen (snelheid P4 afhankelijk van budget, liefst een 2.2A met 512Kb cache:))

NIET:
3 - P4 processor + i845 + SDR geheugen (geheugen zal alles castreren)
4 - P4 processor + i850 + RIMM geheugen (allersnelste geheugen, echter mama-plank en RIMM is veel duurder).

De keuze tussen 1 en 2 hangt van je budget af: Heb je genoeg te makken, koop dan een heftige CAD/CAM kaart + een 2.2Ghz P4 + 512MB DDR.
Heb je minder dan 1500 euro aan deze combo te besteden, ga dan voor een XP 1700+ o.i.d., 256MB DDR, goed mobo, maar koop zeker een mooie grafische kaart (!)

Hoop dat ik geen flame-bait heb geblaat :)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik had laatst op mijn werk een Compaq Evo met een 1,7 Ghz P4 erin en een Geforce 2mx.
Kep daar ook mijn eigen werk pc met een p3 800 erin. Kwa koetje scoorde de p4 maar een fractie hoger dan de P4. Als ik dan het koetje neem op mijn thuis systeem: Athlon XP 1700+ dan zie ik dat het koetje 3x zo hoog scoort.

Nu weet ik niet of het koetje slecht met een P4 overweg kan.
Het was een p4 1,7 ghz met sdram en de intel 845 chip.

Kwa 3dmark scoorde hij lager dan mijn Celly 566 @ 900 met ook een geforce 2mx maar deze kaart was overgeklokt. De bottlenek was dan ook duidelijk de Geforce.

Mijn ervaring kwa werken op een systeem is dat de athlon gewoon lekkerder en sneller draait. Tis ook zeer stabiel maar dat hangt grotendeels van je mama plank af. Het scheeld wel een hoop geld.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Je hebt geen flamebait geblaat :+, maar toch ff dit:

Volgens shop.tweakers.net is het verschil in prijs tussen 256MB DDR of RDRAM € 8,-

Dat is dus zeker niet VEEL duurder....
Het verschil tussen een P4t-e (RIMM) en een P4B266 (DDR), beide Asus, is waar ik het haal: € 1,-

Dus als je voor een P4 gaat hoef je RIMM voor het geld niet te laten.....

Oftewel, ik zou keuze 2: en 4: omdraaien :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier zijn idd al talloze topics over geweest, dus baan je een weg met de Search.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.