Ikke heb een 8KHA+ met een XP 1600+ core = ARKGA0148WPMW en corsair pc 2400 Geheugen. Als ik dus FSB wilde OC'en met de standaard bios ging dit goed tot ong. 155MHz. Maar nadat ik de nieuwste bios er in geflasht heb kan ik niet hoger als 149MHz FSB want anders geeft mijn epox pc1600 geheugen aan. (wel kom ik zo op een FSB van 160) Maar dit is langzamer asl pc2100 op 149 MHz. Mijn geheugen staat op Turbo in de bios. Help zou dit een instelling zijn of is die nieuwe bios gaar????????????
Geheugen zou ie moeten autodetecten dachtik...
Als die niewe BIOS alleen maar langzamer is zou ik zeggen flash lekker de oude terug
Als die niewe BIOS alleen maar langzamer is zou ik zeggen flash lekker de oude terug
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
zet de instellingen op manual/133mhz en dan blijft ie ook zo staan. ik haal overigens met de nieuwste bios (2116) een dikke 170/175 mhz fsb met corsair pc2100. Overigens evenveel als met de L00 bios van 30 nov. Jij hebt waarschijnlijk wat agp/pci kaarten die niet helemaal mee werken.
ps ik weet niet welke 'nieuwe' bios jij hebt draaien maar die van 30nov en voorgaande hebben dus nog het softboot probleem bij 150/159 mhz. waardoor ie dus niet altijd doorboot zonder een paar keer op de reset te drukken.
ps ik weet niet welke 'nieuwe' bios jij hebt draaien maar die van 30nov en voorgaande hebben dus nog het softboot probleem bij 150/159 mhz. waardoor ie dus niet altijd doorboot zonder een paar keer op de reset te drukken.
Op zich is die nieuwe bios gewoon goed maar als me fsb duzz boven de 149 komt dan valt me geheugen terug naar pc1600
en das nie kewl.
zet nogmaals alles op manual en niks 'by spd' ben nu niet thuis dus ik kan de exacte config niet checken maar dan MOET ie gewoon blijven staan op pc2100. ik heb alle (beta)biossen gechecked van de 8kha+ en dat probleem van naar pc1600 heb je alleen als je je geheugen op 100mhz zet (doh) of bij een hogere fsb dan 160 d8 ik (3/4 divider).
Euh salvador ik hoor wel hoe jij het ingestelt heb en dan ga ik dat ffies nachecken Tnx iig.
Ik heb wel al cmos clear en dergelijken gedaan.
Ik heb wel al cmos clear en dergelijken gedaan.
Wat je moet doen is in de bios, je DRAM Clock op 133MHz zetten en niet op SPD of 100MHz. Dit is dus de 3/4 memory divider.
That's all.
That's all.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Tnx Rick en Salvador. Gedaan en het werkt idd. Maar wel jmmr dat me fsb nie boven de 155 wil. Heeft dit er mee te maken dat ik geen voltmod heb????.
Misschien dat je gewoon iid tegen het limiet van je cpu zit op 1.85V
Heb je je cpu unlocked? Dan ff een hogere multiplier proberen met een lagere fsb om je cpu uit te sluiten als boosdoener.
Heb je je cpu unlocked? Dan ff een hogere multiplier proberen met een lagere fsb om je cpu uit te sluiten als boosdoener.
als ie niet unlocked is is dat het probleem. multiplier omlaag en fsb omhoog. en meer koelen en meer voltage natuurlijk.
Nee mijn cpu is nog niet unlocked en ik heb ook nog geen voltmod. Unlocken nog geen zin in gehad en voltmod durf ik niet want ik heb totaal geen vaste hand. Unlocken kan ik dan nog wel een keer proberen.
Als je geen vaste hand hebt, dan kun je het unlocken ook wel vergeten.
Als er 2 brugjes contact maken onderling kan het al afgelopen zijn met je processor.
Daarbij moet je maar eens kijken hoe klein dat het is. Kleiner als het ic'tje wat je moet solderen voor de vcore mod.
Als er 2 brugjes contact maken onderling kan het al afgelopen zijn met je processor.
Daarbij moet je maar eens kijken hoe klein dat het is. Kleiner als het ic'tje wat je moet solderen voor de vcore mod.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Damn.. ik haal met geen 1 bios hoger dan 145FSB, hoe kan dit? Heb PC2400 Corsair geheugen..Op dinsdag 22 januari 2002 12:27 schreef salvador4 het volgende:
zet de instellingen op manual/133mhz en dan blijft ie ook zo staan. ik haal overigens met de nieuwste bios (2116) een dikke 170/175 mhz fsb met corsair pc2100. Overigens evenveel als met de L00 bios van 30 nov. Jij hebt waarschijnlijk wat agp/pci kaarten die niet helemaal mee werken.
Verwijderd
TO Rick>
Mag ik je vragen hoe goed het te doen is om je bord te vmodden?
Ik heb redelijk vaste handen, en hele nare soldeerboud, en een beetje lef (al zal ik heeeel verdrietig zijn als ik mijn bord verne*k ;'( )
Mijn pc'tje loopt nu op 160x10 @ 1,85 met 42/47 graden celsius) 92 mm sunon vlak boven mijn gpu net onder de cpu in mijn case die naar binnenblaast. Hoeveel warmer werd jouw cpu na dat je hem van 1,85 naar 2,05 hebt gepushd?
Als ik mijn proc op 1680 boot crahsed hij halverwege het inloggen met xp, dit op 15* x 11,5 ofzo....
Mag ik je vragen hoe goed het te doen is om je bord te vmodden?
Ik heb redelijk vaste handen, en hele nare soldeerboud, en een beetje lef (al zal ik heeeel verdrietig zijn als ik mijn bord verne*k ;'( )
Mijn pc'tje loopt nu op 160x10 @ 1,85 met 42/47 graden celsius) 92 mm sunon vlak boven mijn gpu net onder de cpu in mijn case die naar binnenblaast. Hoeveel warmer werd jouw cpu na dat je hem van 1,85 naar 2,05 hebt gepushd?
Als ik mijn proc op 1680 boot crahsed hij halverwege het inloggen met xp, dit op 15* x 11,5 ofzo....
Ik zeg je vantevoren dat je een erg goeie soldeerbout nodig hebt en een goeie loep om te kijken naar de contactjes.
De pinnetjes zijn erg klein, in vergelijking met andere chips, en het gebeurd zelfs mij om 2 pinnetjes naast elkaar te vertinnen. Dit moet je dan weer ongedaan maken en absoluut niet vergeten of proberen om de pc aan te zetten. Je mainboard zal direct defect zijn en je processor voor 99% zeker ook.
Ik heb absoluut die loep nodig om te controleren of het draadje niet te dicht in de buurt van een naastliggende pin komt. (Dan krijg je namelijk weer interferencie, want je werkt met open verbindingen)
Ook is het belangrijk om het draadje zo kort mogelijk te houden. Direct de weerstand aan het pootje solderen kan ook. De massa hoef je niet van poot 17 te nemen, maar kun je gewoon van een massa schroef nemen van je mainboard.
Je hebt in ieder geval een soldeerbout met een goeie fatsoendelijke punt nodig die niet te groot is.
De pinnetjes zijn erg klein, in vergelijking met andere chips, en het gebeurd zelfs mij om 2 pinnetjes naast elkaar te vertinnen. Dit moet je dan weer ongedaan maken en absoluut niet vergeten of proberen om de pc aan te zetten. Je mainboard zal direct defect zijn en je processor voor 99% zeker ook.
Ik heb absoluut die loep nodig om te controleren of het draadje niet te dicht in de buurt van een naastliggende pin komt. (Dan krijg je namelijk weer interferencie, want je werkt met open verbindingen)
Ook is het belangrijk om het draadje zo kort mogelijk te houden. Direct de weerstand aan het pootje solderen kan ook. De massa hoef je niet van poot 17 te nemen, maar kun je gewoon van een massa schroef nemen van je mainboard.
Je hebt in ieder geval een soldeerbout met een goeie fatsoendelijke punt nodig die niet te groot is.
Verwijderd
ok, dat valt te arrangeren,
hoe zit het met de temperatuur ontwikkeling? is dit extreem? of valt het mee, mijn proc is ongveer 2 graden gestegen met 0,1 volt verhoging?
Ik vermoed dat ik voor de mod beter even mijn coolermaster het raam uit kan flikkern
Nog een suggestie voor een mooi papst setje?
hoe zit het met de temperatuur ontwikkeling? is dit extreem? of valt het mee, mijn proc is ongveer 2 graden gestegen met 0,1 volt verhoging?
Ik vermoed dat ik voor de mod beter even mijn coolermaster het raam uit kan flikkern
Temperatuur zal flink stijgen, en je 5v lijn zal flink droppen. dat zijn wel punten waar je rekening mee moet houden. wat je met een papst setje bedoelt? zeker een paar fans? tegenwoordig is het allemaal helemaal papst.. Die dingen zijn zo knap omdat ze stil zijn. niet omdat het high performance fans zijn.Op dinsdag 22 januari 2002 23:10 schreef Rismo het volgende:
ok, dat valt te arrangeren,
Je temperatuur zal zeker gaan stijgen, maar ook moet je er rekening mee houden dat de transistoren naast de socket en de clockgenerator onder je memory chips en uiteraard de chip waar de mod op uitgevoerd is, erg heet worden en beter met koelribjes gecooled kunnen worden.
Ze worden allemaal namelijk zo erg heet dat je je vinger eraan brandt.
Als cooler is de ALPHA PAL8045 met een goeie fan de beste 'bang for your bucks'.
Ze worden allemaal namelijk zo erg heet dat je je vinger eraan brandt.
Als cooler is de ALPHA PAL8045 met een goeie fan de beste 'bang for your bucks'.
Wat ik nog ffies wilde weten is welke memory settings jullie hebben?? Ik heb nu me corsair geheugen gewoon op turbo gezet en dan spd uit gezet omdat ik anders pc1600 krijg. Maar hebben jullie nog meer andere settings????
Dit zijn de maximale settings mogelijk met het EPOX board.
System performance: TURBO
DRAM Clock: 133MHz
DRAM Timing: Manual
SDRAM Cycle Lenght: 2
Bank Interleave: 4 Bank
DRAM Burst Lenght: 8
DRAM PreChrg to Act CMD: 2T
DRAM Act tp PreChrg CMD: 5T
DRAM Active to CMD: 2T
DRAM Queue Depth: 4 Level
DRAM Drive Strength: Auto
DRAM Command Rate: 1T
DCLKI/O Timings: 0ns
Fast R-W Turn Around: Enabled
Continuos DRAM Request: Enabled
CRUCIAL of CORSAIR geheugen mag bij hoge snelheden best een hoog voltage hebben.
System performance: TURBO
DRAM Clock: 133MHz
DRAM Timing: Manual
SDRAM Cycle Lenght: 2
Bank Interleave: 4 Bank
DRAM Burst Lenght: 8
DRAM PreChrg to Act CMD: 2T
DRAM Act tp PreChrg CMD: 5T
DRAM Active to CMD: 2T
DRAM Queue Depth: 4 Level
DRAM Drive Strength: Auto
DRAM Command Rate: 1T
DCLKI/O Timings: 0ns
Fast R-W Turn Around: Enabled
Continuos DRAM Request: Enabled
CRUCIAL of CORSAIR geheugen mag bij hoge snelheden best een hoog voltage hebben.
Na mijn voltmod op de Epox kreeg ik problemen met een te hoge Vcore. Ik kreeg (bijna-)random reboots. Bijna? Ja het was niet helemaal random want ik kon de pc gebruiken maar zogauw de pc wat moest gaan doen (bijv burnk7
) knalde er random uit.
Die Epox heeft een overvoltage protectie namelijk. Waarschijnlijk kan je veilig naar zo'n Vcore van 2.05V daarboven kan je last gaan krijgen van (voor je gevoel) random reboots, bijv onder 3dmark ofzo. Dit is ook weer op te lossen, wat ik dus heb gedaan, maar dan moet je nog meer weerstanden op diezelfde chip solderen wat erg krap is moet ik zeggen. Nu kan ik een Vcore van 2.2V ongeveer gebruiken zonder de beveiliging te triggeren.
Maar de mosfets naast je voltageregulator (en de regulator zelf) worden echt, echt heel heet bij deze spanning. Ik heb ze allen van sinks voorzien en die kan ik na een paar minuten burnk7 echt niet meer aanraken. Ik zelf heb vroeger ook een Vcore van 2.05V gebruikt zonder sinks zonder problemen maar ik denk dat als je hoger gaat die sinks toch moet gaan plaatsen. Ik ga zelf straks ook nog een fan erop zetten zodat de sinks ook daadwerkelijk hun hitte kwijt kunnen.
"Even een ervaring van mij met de voltage mod van de Epox
"
En uiteraard heb je niet genoeg aan een simpel coolmastertje die nu al met moeite je processor kan koelen.
Die Epox heeft een overvoltage protectie namelijk. Waarschijnlijk kan je veilig naar zo'n Vcore van 2.05V daarboven kan je last gaan krijgen van (voor je gevoel) random reboots, bijv onder 3dmark ofzo. Dit is ook weer op te lossen, wat ik dus heb gedaan, maar dan moet je nog meer weerstanden op diezelfde chip solderen wat erg krap is moet ik zeggen. Nu kan ik een Vcore van 2.2V ongeveer gebruiken zonder de beveiliging te triggeren.
Maar de mosfets naast je voltageregulator (en de regulator zelf) worden echt, echt heel heet bij deze spanning. Ik heb ze allen van sinks voorzien en die kan ik na een paar minuten burnk7 echt niet meer aanraken. Ik zelf heb vroeger ook een Vcore van 2.05V gebruikt zonder sinks zonder problemen maar ik denk dat als je hoger gaat die sinks toch moet gaan plaatsen. Ik ga zelf straks ook nog een fan erop zetten zodat de sinks ook daadwerkelijk hun hitte kwijt kunnen.
"Even een ervaring van mij met de voltage mod van de Epox
En uiteraard heb je niet genoeg aan een simpel coolmastertje die nu al met moeite je processor kan koelen.
ff off de topic, hoe krijg je dat bakkie zo koel?
damn, en ik vind die bruggen van athlon tb al kleinOp dinsdag 22 januari 2002 20:58 schreef Rick2001 het volgende:
Als je geen vaste hand hebt, dan kun je het unlocken ook wel vergeten.
Als je mij bedoelt; Die idle temp is als ik de halt functie op mijn mobo aanzet. Maar dit gebruik ik sinds gisteren niet meer want mijn beeld begint dan te trillen ben ik achter. Ik dacht eerst dat dit kwam doordat mijn videokaart misschien te heet werd maar na het uitschakelen van de halt functie ging het altijd weg. Tevens kon ik geen winamp, divx of iets anders met geluid doen want dan kreeg ik alleen een hoop gepiep met wat geluid erdoorheen. Zonder deze functie is ie zo'n 32C.Op woensdag 23 januari 2002 18:46 schreef COOLIEZ het volgende:
ff off de topic, hoe krijg je dat bakkie zo koel?
Die temp van load is als ie gewoon belast wordt voor een periode (kan een paar uur gamen bijv). Maar als ik een dag burnk7 laat draaien kruipt die temp echt nog wel omhoog hoor. Mijn water (9liter ongeveer) begint dan op te warmen in de loop van de dag waardoor de cpu ook langzaam omhoog gaat. Hij blijft echter hangen op 48C op 2.18Vcore na 12uur burnk7.
Nog een nadeel met de IDLE functie, wat overigens ook het probleem met je videokaart zou kunnen zijn, is dat de spanning een stukje omhoog gaan, vanwege een erg lage last op je mainboard.
Kijk eens aan een molex hoeveel je 5volt weer omhoog bij IDLE.
Ikzelf heb ook de overcurrent protectie mod uitgevoerd, maar heb momenteel geen potmeter voor de vcore, dus hoger als 2.08volt ongeveer kan ik zowieso niet komen.
Overigens had ik ook al heatsinks en fans geplaatst op alle transistoren die heet worden. Die worden echt gloeiend heet.
Voorzichtig dus.
Kijk eens aan een molex hoeveel je 5volt weer omhoog bij IDLE.
Ikzelf heb ook de overcurrent protectie mod uitgevoerd, maar heb momenteel geen potmeter voor de vcore, dus hoger als 2.08volt ongeveer kan ik zowieso niet komen.
Overigens had ik ook al heatsinks en fans geplaatst op alle transistoren die heet worden. Die worden echt gloeiend heet.
Voorzichtig dus.
Ja dat had ik algemeten maar bleef onder de 5.25V en onder de 13.10V dus dat gaat nog wel goed dan. Ik draai nu onder load volgens mbm5 zo'n 4.65V op de 5v lijn maar als ik dat meet op de molex dan zie ik waardes rond de 5V. Nog geen problemen mee gehad.
Dat van die spanning naar de videokaart zou kunnen maar ik weet ff niet zo snel hoe ik dat zou kunnen testen of dat het ook is. Kun je veilig meten wat je videokaart krijgt ergens?
Dat van die spanning naar de videokaart zou kunnen maar ik weet ff niet zo snel hoe ik dat zou kunnen testen of dat het ook is. Kun je veilig meten wat je videokaart krijgt ergens?
Zolang je geen twee pootjes kortsluit kun je overal gewoon meten op je kaart of mainboard.
Waar je je voltage moet meten van je videokaart weet ik niet, maar in mainboard monitor is de 1.54volt gewoon je AGP x4 voltage. Lijkt me dus niet echt dat het dit zal zijn.
Die 13.10volt is al vrij hoog, houd daar rekening mee.
Tollerantie is maar 5% oftwel 12.60volt is max. Zelf zit ik momenteel op max 12.90volt en de 5volt is max 5.25volt aan de molex. Bij volle belasting zakt de 5volt maar tot 4.84volt. (BURNK7)
Die 4.65volt is heel erg laag. Heb je al eens op de transistors gemeten ?
Waar je je voltage moet meten van je videokaart weet ik niet, maar in mainboard monitor is de 1.54volt gewoon je AGP x4 voltage. Lijkt me dus niet echt dat het dit zal zijn.
Die 13.10volt is al vrij hoog, houd daar rekening mee.
Tollerantie is maar 5% oftwel 12.60volt is max. Zelf zit ik momenteel op max 12.90volt en de 5volt is max 5.25volt aan de molex. Bij volle belasting zakt de 5volt maar tot 4.84volt. (BURNK7)
Die 4.65volt is heel erg laag. Heb je al eens op de transistors gemeten ?
Nee niet gemeten op de transistors maar ik heb ook geen last gehad van reboots ofzo. Ik heb hem toen ooit eens afgesteld zodat ie nooit boven de 13.00V uitkwam en gekeken wat de 5 volt werd, dat was toen iets van 5,2V max ofzo en dacht dat zit wel goed. Vervolgens zag ik dat in mbm de voltages soms zo laag zakte maar geen problemen mee gehad dus prima zo.
Morgen weer wat koel spul bestellen voor oa de radeon en weer lekker klussen (als ik tijd heb dan).
Morgen weer wat koel spul bestellen voor oa de radeon en weer lekker klussen (als ik tijd heb dan).
Jullie hebben het over een HLT fucntie op het mobo 
Mag ik weten waar dat dat wel mag zitten ,ik ben zeer benieuwd
En die over current protection mod ben ik ff voledig kwijt .
Ken iemand de link doorpassen toevalig ?
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
GecondoleerdOp donderdag 24 januari 2002 09:24 schreef SuB het volgende:
snik ik haal 0mhz busspeed... mijne is door gefikt.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Tuurlijk Speedy.Op donderdag 24 januari 2002 09:19 schreef Speedy-J het volgende:
Jullie hebben het over een HLT fucntie op het mobo
Je moet met WPCREDIT register 92 editten van 69 naar E9 of F9. Kijken welke werkt bij jouw. Hier doen ze beiden hetzelfde.
Hier idd ook iemand die moet w88 op nieuwe 8KHA+ na een DOa.
En w88 duurt laaaaaaaaaaang.
he jan
En w88 duurt laaaaaaaaaaang.
he jan
Dank je Rick voor je uitleg ,ik had inderdaad al met wpcredit het register naar E9 gezet ,dit ging ff goed tot ik de boel ging belasten LOLOp donderdag 24 januari 2002 13:46 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Tuurlijk Speedy.
Je moet met WPCREDIT register 92 editten van 69 naar E9 of F9. Kijken welke werkt bij jouw. Hier doen ze beiden hetzelfde.
Ik dacht dat er hardwarematig ook wat in te stellen was ,vandaar de vraag
Ikke zoeken in me boekje... hehe voel me eigen ff een n00b
Ik zou reg 92 naar E9 veranderen want met F9 verander je nog wat anders volgens WPCRedit.Op donderdag 24 januari 2002 13:46 schreef Rick2001 het volgende:
Tuurlijk Speedy.
Je kan ook eerst reg 96 veranderen naar 1E om de halt functie te activeren. ALs je nu niet meteen je temp ziet zakken na een minuutje ofzo moet je ook reg 92 veranderen zoals hierboven staat. Nu heb je de halt-functie geactiveerd.
Ik zelf krijg problemen met geluid al dit aanstaat (winamp, divx enz.). Ook gaat mijn beeld staan trillen, echt heel vervelend is dat. Dit is ook de reden waarom ik het niet meer gebruik eigenlijk. Je wordt echt helemaal gek van die licht draaiende letters steeds. Kijk even of jij daar ook last van hebt/krijgt.
Dan even over die 'overcurrent-protection'; Doe dit alleen als je echt duidelijk nog verder kan met je cpu en nog voldoende koelingvermogen over hebt om de cpu in deze toestand (hoge Vcore) te kunnen koelen. Het is een erg lastige ingreep en je verkloot het snel. Het werkt echter wel dus het hangt af van hoe hard je het nodig hebt.
Als je de normale voltmod hebt gedaan weet je welke chip je moet hebben. Je hebt voor de gewone volt mod een weerstand van pin2 naar 17 (of andere ground)gelegd. Nu om die waarde te verhogen waarop die protectie reageert zegmaar moet je nogeens 4 weerstanden op die voltageregulator solderen. Namelijk op pin 4,5,6,7. Deze gaan dan vervolgens weer naar ground. En het is echt gepriegel om de weerstanden naast elkaar daar te solderen. Tevens moet je pin 17 niet voor ground gebruiken want anders kan je nooit meer een sink op deze regulator plaatsen dus daar moet je ook wat geknutsel voor uithalen om die weerstanden weer op een schroef te krijgen ofzo en dat zonder iets anders aan te raken terwijl alles zo dicht op elkaar zit.
Dus mocht je het nodig hebben die mod hoor ik het wel, dan geef ik je wel verdere uitleg maar de gewone volt mod moet je eerst maar eens proberen en dan kan je altijd nog verder kijken.
Ik ben bezig om te kijken naar een leuke digicam zodat ik eens wat plaatjes kan schieten van oa mijn mod's.
Bedankt TheGuardian ,ik had inmiddels al de normale Vcore mod al gedaan.
Ook de nodige sinks en fans bij de regulator en mosfeds gezet.
Dit werkt echter perfect tot die 2.05 vcore dan...
De vier weerstandjes die ik bij ga zetten wordt idd lastig .
Moest dit 79kohm zijn per pin ?
Dat was het ,voor de rest is alles weer duidelijk voor me
ik draai nu een tbird 1.4@1.75GHz en hij schopt kont ,want hij wil nog hoger !
netjesOp woensdag 23 januari 2002 22:01 schreef TheGuardian het volgende:
[..]
Als je mij bedoelt; Die idle temp is als ik de halt functie op mijn mobo aanzet. Maar dit gebruik ik sinds gisteren niet meer want mijn beeld begint dan te trillen ben ik achter. Ik dacht eerst dat dit kwam doordat mijn videokaart misschien te heet werd maar na het uitschakelen van de halt functie ging het altijd weg. Tevens kon ik geen winamp, divx of iets anders met geluid doen want dan kreeg ik alleen een hoop gepiep met wat geluid erdoorheen. Zonder deze functie is ie zo'n 32C.
Die temp van load is als ie gewoon belast wordt voor een periode (kan een paar uur gamen bijv). Maar als ik een dag burnk7 laat draaien kruipt die temp echt nog wel omhoog hoor. Mijn water (9liter ongeveer) begint dan op te warmen in de loop van de dag waardoor de cpu ook langzaam omhoog gaat. Hij blijft echter hangen op 48C op 2.18Vcore na 12uur burnk7.
Idd op pin 4,5 en 6 zo'n 80kOhm en op pin 7 heb ik 30kOhm zitten (moet ongeveer 1/3 zijn van de rest).Op donderdag 24 januari 2002 15:27 schreef Speedy-J het volgende:
Bedankt TheGuardian ,ik had inmiddels al de normale Vcore mod al gedaan.
Als je nu deze mod hebt uitgevoerd heb je de '5res mod' uitgevoerd zoals die in de tweakers monden wordt genoemd.
Ennuh Cooliez bedankt.
En nu ben ik wel nieuwsgierig naar jouw temp ook natuurlijk.....
Euh mijn temp bedoel je ?Op donderdag 24 januari 2002 15:50 schreef TheGuardian het volgende:
[..]
Idd op pin 4,5 en 6 zo'n 80kOhm en op pin 7 heb ik 30kOhm zitten (moet ongeveer 1/3 zijn van de rest).
Als je nu deze mod hebt uitgevoerd heb je de '5res mod' uitgevoerd zoals die in de tweakers monden wordt genoemd.
Ennuh Cooliez bedankt.
En nu ben ik wel nieuwsgierig naar jouw temp ook natuurlijk.....
Ja dit is met vers water genomen ,maar op temperatuur is hij 38idle en 42 a 43 stressed.
Ik werk overgens met 70 liter water om het dingetje te koelen.
Die 2.11volt vcore, hoeveel schommelt die nu bij jouw ? Want dit heeft ook met die overcurrent protectie te maken.Op donderdag 24 januari 2002 16:06 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
Euh mijn temp bedoel je ?
Ja dit is met vers water genomen ,maar op temperatuur is hij 38idle en 42 a 43 stressed.
Ik werk overgens met 70 liter water om het dingetje te koelen.
[afbeelding]
Ik kon ook op 2.11volt draaien, maar dit schommelde tussen de 2.14 en de 2.04volt zo ongeveer. Daarnaast krijg je soms een spontane reboot vanwege het overbelasten van die chip.
Na de 5res mod schommelt mijn vcore vrijwel niet meer (heel klein beetje) en is het toch wel stabieler.
Heb nog geen vcore van 2.11volt nu getest vanwege het feit dat ik nu als vcore mod geen potmeter heb maar een gewone resistor. Kan dus niet hoger als 2.06volt momenteel.
Maar die 2.06volt schommelt wel maar tussen de 2.06 en de 2.04volt, dus wel stabieler als voorheen.
Overigens is die idle functie leuk om te testen, maar beter niet gebruiken. Hierdoor schommelen de andere voltages ook nogal vanwege het grote verschil tussen load en idle van je transistoren. (5volt)
Hoi Rick
Die 2.11 Vcore schommeld haast niets.
Ik heb een 220k en een 50k geschakeld ,daaraan zit weer een 50k potmetertje.
Die spontane reboot die je beschijft krijg ik ook na een gegeven moment.
De 5res mod heb ik nog niet uitgevoerd ,die pic die je ziet is ook van een "korte" run zeg maar .
Echt lang houd hij het niet uit zo ,terwijl de cpu nog kiplekker draaid op die snelheid.
Wat die Idle of HLT proggies betreft ,ik heb op me MSI planken altijd cpucool gedraaid ,ging op zich wel goed tot ik naar epox stapte dan.De Epox houd er niet echt van om van de SMBus gedisconnect te worden,vooral niet met een soundblaster in je bak
Die heeft zoals je weet nogal een berg pci utilization nodig ,vandaar dat het idlelen hier maar 2 tot 3 graadjes scheeld als het werkt.
Die 2.11 Vcore schommeld haast niets.
Ik heb een 220k en een 50k geschakeld ,daaraan zit weer een 50k potmetertje.
Die spontane reboot die je beschijft krijg ik ook na een gegeven moment.
De 5res mod heb ik nog niet uitgevoerd ,die pic die je ziet is ook van een "korte" run zeg maar .
Echt lang houd hij het niet uit zo ,terwijl de cpu nog kiplekker draaid op die snelheid.
Wat die Idle of HLT proggies betreft ,ik heb op me MSI planken altijd cpucool gedraaid ,ging op zich wel goed tot ik naar epox stapte dan.De Epox houd er niet echt van om van de SMBus gedisconnect te worden,vooral niet met een soundblaster in je bak
Die heeft zoals je weet nogal een berg pci utilization nodig ,vandaar dat het idlelen hier maar 2 tot 3 graadjes scheeld als het werkt.
Echtwaar? Maar zo weinig verschil met inschakelen van de halt functie? Bij mij gaat ie direct naar kamer temperatuur zo'n 23C. Het is wel een groot verschil met 32C idle zonder de halt functie maar het weegt nu ff niet op tegen de nadelen maar ik vind het wel een groot verschil. Je moet natuurlijk wel bedenken dat ie standaard bij mij al op 2.18Vcore loopt dus zelfs als ie niks doet (Epox idle mode
dus zonder halt aan) toch al heter wordt. Waarschijnlijk dat ik dan daaro zo'n groot verschil heb. ALs ik nu mijn Vcore zou verlagen dan zal die idle temp ook wel dalen maar verwacht niet ver onder de 30C. Ik heb dan toch nog 7C profeit van de halt functie.
Waar ik naar toe wil met dir verhaal? Geen idee, maar die halt functie had van mij wel beter mogen werken want het scheelt je heel wat graden.
Waar ik naar toe wil met dir verhaal? Geen idee, maar die halt functie had van mij wel beter mogen werken want het scheelt je heel wat graden.
Bij mij is die zonder halt ook zo'n 33/34 graden 'idle' maar met het echte 'idle-bit' zakt ie ook naar 3 graden boven case/mainboard temperatuur en die is weer 2 graden hoger dan kamertemperatuur. 
Dus meestal met het 'idle-bit' aan, is mijn mainboard 23 graden en mijn processor dan 26 graden. Als ik hiermee gewoon internet, winamp en de tv-in functie van mijn vga kaart gebruik, stijgt het maximaal naar 27 graden, oftewel 4 graden boven de mainboard temp.
Maar toch gebruik ik het liever niet vanwege die hoge stijging van de voltages.
Dus meestal met het 'idle-bit' aan, is mijn mainboard 23 graden en mijn processor dan 26 graden. Als ik hiermee gewoon internet, winamp en de tv-in functie van mijn vga kaart gebruik, stijgt het maximaal naar 27 graden, oftewel 4 graden boven de mainboard temp.
Maar toch gebruik ik het liever niet vanwege die hoge stijging van de voltages.
Pagina: 1