Ik heb een Live 5.1 Platinum. Dat ding heeft zoals jullie wel weten 2 uitgangen om een soort van surround geluid er uit te pompen (2.2
). Nou is mijn vraag of het geluid uit een echt 5.1 setje (en met echt bedoel ik een setje van maar maximaal 500 Euro) veel beter zal klinken. Ik heb het dan niet over de kwaliteit van de speakers, het gaat mij om de beleving. Ik heb nu een Altec-Lansing ACS295 en een Altec-Lansing ACS495. De 495 heb ik voor en de 295 heb ik achter. Ik vind het mooi genoeg geluid, maar geluid is niet alles. Het gaat mij er ook om hoe het over komt. Kweet niet hoe dat heet, maar jullie weten zeker wel wat ik bedoel. Is het de investering waard of kan ik het maar beter bij deze (in mijn ogen degelijke) zooi houden?
Om het maar volledig te maken, ik heb er ook nog een Xtra subwoofer tussen hangen van Visaton die gekoppeld is aan aan Visonik versterker (ja die is heel oud maar was destijds very High-Tech). Nu heb ik dus 4 sattelieten, twee midrange woofers en een MEGA woofer (TIW400 8-Ohm).
Het gaat puur om spelletjes en muziek op de pc! Voor het "gewone" werk ga ik van de zomer een eigen 5.1 setje bouwen met Visaton spul dus dat aspect kun je buiten beschouwing laten.
Om het maar volledig te maken, ik heb er ook nog een Xtra subwoofer tussen hangen van Visaton die gekoppeld is aan aan Visonik versterker (ja die is heel oud maar was destijds very High-Tech). Nu heb ik dus 4 sattelieten, twee midrange woofers en een MEGA woofer (TIW400 8-Ohm).
Het gaat puur om spelletjes en muziek op de pc! Voor het "gewone" werk ga ik van de zomer een eigen 5.1 setje bouwen met Visaton spul dus dat aspect kun je buiten beschouwing laten.