Toon posts:

Err... p2-800, p3-600, p4-400 even snel?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Man, belachelijk topic :) . Maar m'n vriendin heeft straks tentamen en ze moet weten hoe de verschillende pentiums tegenover elkaar staan.

Is er een manier om globaal te berekenen of bv een p4-800 evensnel is als een p3-1000 ?

/me is *geen* noob, maar had ik dit moeten weten?! :D

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:50

Tylen

Neem mij niet te serieus

Euh P2-800
Bestaat volgens mij niet..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

p2-800 en p4-800 bestaan allebei niet natuurlijk :D

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Strikvraag :+

Verwijderd

nee er bestaan er een aantal niet maar dan nog waren ze niet even snel!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 15:28
wordt moeilijk om dat te berekenen denk ik, maar waar moet je dat in godsnaam voor weten

Verwijderd

Topicstarter
Technische Bedrijfskunde - vak informatica...

Noujah, dan moet ze maar gokken :) :)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Zou maar gokken ja :)

Het enige echt zekere is dat de P4-400 niet snel is ... per mhz is die namelijk slecht (slechter dan Intel P3 / AMD Athlon) ...

Volgens mij was de P3 niet veel sneller dan de P2 per mhz, dus waarschijnlijk is p2-800 het snelste, dan de p3-600 en dan de p4-400.

Verwijderd

Dat ze dan opschrijft dat deze vergelijking niet te maken is!! Dan krijg in ieder geval nog punten lijkt me!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wat je in ieder geval kunt stellen is dat bij normaal gebruik (zonder SSE/SIMD/hoe het ook heet) een P2 maar een heel klein beetje trager is dan een P3 Katmai en dat de P3 Coppermine weer een stuk sneller is.

De P4 is zoiezo trager dan een P3 als ze beide op dezelfde kloksnelheid draaien, het is al vaak genoeg in benches gebleken dat een P4 1.3 of 1.4GHz bij normaal gebruik niet beter was dan een P3 op 1 of 1.1GHz of iets in die richting

Om jouw rijtje in te delen:
Bij ongeoptimaliseerde applicaties (de meeste dus) is het rijtje in aflopende snelheid gewoon gelijk aan een sortering op MHz: P2/800 >> P3/600 >> P4/400 waarbij over de P2 en de P3 nog te twisten valt als de P3 een Coppermine of een Katmai is (L2 cache op half speed of op full speed, in de core) ...

Bij geoptimaliseerde applicaties voor de nieuwe instructies van de P3 of P4 is er eigenlijk niet te vergelijken, omdat de P2 die zoiezo niet heeft.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ghehe, 't ging niet specifiek om de topictitel .... dat was alleen even voor de duidelijkheid.

Waarschijnlijk krijgt ze de vergelijking met bestaande systemen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die vraag is niet te beantwoorden, zonder nadere specificaties. Tenzij je natuurlijk een iNTEL Engineer bent.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[topic=333088/1/25]

daar ging het wel om de "meest juiste antwoorden"

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Op dinsdag 22 januari 2002 11:41 schreef Jeroen_Tielen het volgende:
Euh P2-800
Bestaat volgens mij niet..
Op dinsdag 22 januari 2002 11:43 schreef Courage het volgende:
p2-800 en p4-800 bestaan allebei niet natuurlijk :D
P2 ff overclocken. en p4 ff flink underklokken dan moet je die snelheden toch wel kunnen halen. De P4 onderklokken is te doen door hem zonder koeler te laten lopen ;) .

Taal fouten inbegrepen ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 22 januari 2002 12:07 schreef Laptom het volgende:
Dat ze dan opschrijft dat deze vergelijking niet te maken is!! Dan krijg in ieder geval nog punten lijkt me!
Dan verdient ze ALLE punten. Mensen die ze wel in volgorde zetten die verdienen een mooie 0 voor die vraag.

je mag NOOIT verschillende soorten cpu's vergelijken op een mhz basis. Ook al zijn beide IA-32 cpu's. Je kan eventueel ( nog geen goeie vergelijking ) de MIPS resultaten gebruiken. Omdat P4&P3 niet zo veel in instructieset verschillen kan je deze vergelijking nog een beetje verantwoorden.

Bv als je een compiler gebruikt speciaal geoptimaliseerd voor een P4 dan is je vergelijking zoiezo al om zeep.
Of ander vb: 486-66mhz Pentium-66mhz. Met de juiste compiler & code is Pentium 2x zo snel. Met andere compilers & code is het verschil veeeeel kleiner

Je kan een vage gok doen door interpolatie maar dat heeft weinig educatieve waarde. Je kan natuurlijk geavanceerd interpolatie algoritmen gebruiken maar het is geen wiskunde examen neem ik aan ? en dit veranderd niets

Het enigte aanvaardbare antwoord is dat je ze niet kan vergelijken + onderbouwen waarom niet

Wel een goeie vraag is vergelijk de P3&P4. Niet op snelheid maar op instructieset en verschil in datapad en zo...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1