Toon posts:

[XP] Nieuw netwerk probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all!

Ik had al de mega search gebruikt, en me kennis van XP netwerk prob opgefrist door veel topics te lezen, doch kon ik niets vinden wat hier op lijkt. Dus ik denk ik ben eens orgineel...

Het Systeem:

WIN XP PRO (updated ok)
10/100 Safeway Switch
4 Gebruikers/PC`s
Internetshare

Het Probleem: :(

Eigenlijk, geen een... Internet share werkt, en iedereen kan mijn pc benaderen en alles is ok. Het enigste punt is als ik Network connections open, en naar view workgroup computers ga. Zoekt hij naar de andere bakken en vind deze ook. Maar als ik er op dubbelklik (open) hangt explorer.exe.

Uitzonderingen: :)

Alleen als ik de verbinding Disable en dan Enable en dan meteen de andere pc benader werkt het, dan kan ik er op! Maar 30 seconden later niet meer, en dan moet ik weer disable en enable doen...

Ook als ik gewoon in de explorer //pcnaam intik, kan ik er gewoon op... :?

Het is dus alleen als ik via netwerk ga "browsen" op het netwerk... Vaag ?

Iemand help?

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om andere drivers te zoeken?
Misschien zit daar een probleem in, vanwege het disable en enable

Verwijderd

Topicstarter
Drivers van netwerk kaart zijn up to date... heb ook driver roll back gedaan om te kijken of hij het met oude driver wel deed, beide drivers hebben zelfde probleem.

Tis een standaard Realtek kloontje...

:?

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag PC van huisgenoot ook van XP voorzien... Hangt aan hetzelfde netwerk... en jaaaaa hoooor, idem probleem.... :?

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op dinsdag 22 januari 2002 14:42 schreef mauros het volgende:
:? Kick :?
niet je topic omhoogschoppen door na 30 min een nieuwe post te maken. Eerst 24 uur wachten en dan pas is het toegestaan

Verwijderd

Hallo, ik ben de huisgenoot :)

Meer mensen vage XP netwerk zaken? Ik heb ook al eens gehad dat het weergeven van netwerkdirs heel lang duurde: moest alle netwerkkoppelingen verwijderen en het werkte weer........ lekker vaag dus.

Over mijn huidige probleem:

Ik heb alle netwerkonderdelen verwijderd en weer opnieuw erop gezet.
Resultaat ik kan een stuk beter op het netwerk bladeren, maar mag de rechter muisknop niet gebruiken want dan hangt ie.

Nu heb ik alle shares eens weggehaald en opnieuw erop gezet met normaal delen, niet makkelijk delen. Ben er achter gekomen dat _ en spatie in de sharenaam moeilijkheden geven. Wie heeft een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 01:14 schreef Rolex het volgende:

[..]

niet je topic omhoogschoppen door na 30 min een nieuwe post te maken. Eerst 24 uur wachten en dan pas is het toegestaan
/mierenneukmodus on: het waren 40 mins :+ /mierenneukmodus off:

Verwijderd

dit probleem heb ik ook en nog 100000 andere mensen..
in geen een topic wordt de oplossing gegeven helaas..
(en geloof me ik ben al 2 weken aan het lezen en proberen maar zonder resultaat)
Bij sommige mensen werkt het ip/tcp protocol gewoon niet ok. bij andere mensen weer wel..
XP sux. (punt)

Om ff te testen heb ik alle compu ff op 98se gezet, en voila binnen een uur werkte alles..

Ligt het nu dus aan vage beveiligingen in xp of is het gewoon een bug ? who knows..

Verwijderd

Dit probleem heb ik dus ook...

Hiervoor draaide ik op 2 PC Windows ME. Netwerk werkte prima, op de andere 5 PC's ook alles in orde. Nu op 1 XP en de andere ME. Via een DOS box kan ME wel XP benaderen en bestanden kopieren, andersom niet. Via de explorer in beide gevallen niet (of heel eventjes, paar seconden).

Ik begrijp er niets van. Alle instellingen zo'n beetje uitgeprobeerd, hiervoor nooit problemen.
Spellen met IP protocol werken allemaal goed, alleen een bestandje kopieren is er dus niet bij.....
Ik wil graag XP handhaven omdat het wel stabieler is met andere software....

Wie het weet mag het zeggen |:

Verwijderd

Topicstarter
heel blij te horen dat ik niet de enigste ben dus... aan de andere kant natuurlijk ook best wel ^$#%^%@ :(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

install dan desnoods een ander protocol erbij, en gebruik die voor filesharing ipv tcp

Verwijderd

Hoe stel ik in dat met filesharing niet het TCP/IP protocol wordt gebruikt maar een ander protocol (XP) ?
Welk protocol is het beste hiervoor te gebruiken ?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:40 schreef SKJ het volgende:
Hoe stel ik in dat met filesharing niet het TCP/IP protocol wordt gebruikt maar een ander protocol (XP) ?
Welk protocol is het beste hiervoor te gebruiken ?
Geavanceerde eigenschappen kiezen onder netwerkverbindingen.
Daar kan je de volgorde instellen.

Verwijderd

Heb ik dan toch weer het winnende antwoord? :7

Speed up Network Browsing

There was a bug in windows 2000 that would cause the scheduled tasks folder
to be searched when ever the user would browse network drives. Microsoft developed a fix for this bug.
The fix fixed the problem and it also had nice side affect of speeding up browsing of Microsoft networks.
Below are instructions how to apply the fix.

code:
1
2
3
4
5
6
1. Open up regedit. 
2. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/
   Explorer/RemoteComputer/NameSpace. 
3. Find a key named {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. 
4. Right click on it and delete it. 
5. Restart

Mail me voor meer info over xp :9

Verwijderd

Topicstarter
Dit is helaas al geprobeerd :'(

help ?

Verwijderd

Is er wellicht al iemand met een oplossing?

Verwijderd

Oplossing: 1 xp pro nl bak was de boosdoener. (was de comp met de minste klachten :S) Na een verse install doet het het nu weer als vanouds...
Pagina: 1