Toon posts:

[CM] blowhole met fout gereedschap :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok.. schrik niet :) ik heb een blowhole in de bovenkant van mijn case gemaakt dmv heel veel gaten in de vorm van een rondje boren *D daarna heb ik nog een beetje gevijlt en er was een gat :)

ehmmm:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bred_adsl/darkl1ght/images/blowhole_for.jpg

ok dat ziet er dus niet uit :)
ik heb een stukkie snoer opgezocht en het volgende er van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bred_adsl/darkl1ght/images/blowhole_after.jpg

niet gek voor zo'n lelijke blowhole d8 ik zo.. :)

btw. De kast wordt zwart met rood dus die foute kleur zie je nie meer terug strax :) ow en in vervolg koop ik toch maar een dremel :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Redelijk 'gered'. Maar echt een lompe oplossing om een gat te maken is het wel.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Goed nog resultaat voor zo'n verneukt gat.. :)

En ja, dremelen is zoveel makkelijker.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
hehe helemaal mee eens :)
Het was maar een oude gare kast dus maakte me het niet zo veel uit :)

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die kabel geeft het wel "iets" :)

Ziet er wel leuk uit

Verwijderd

Eerlijk gezegd vind ik hem mooi afgewerkt op de 2e foto.
de eerst is een beetje of er een meteoor is neergestort :)

Zeer slim opgelost *D

Verwijderd

leuk gedaan harry :P

goeije oplossing; maar ik zei nog > gebruik een dremel :P

Verwijderd

tja, een schot hagel wil ook wel werken ja >:)

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je usericon past wel een beetje bij de manier waarop je dat gat gemaakt hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 11:19 schreef sjievert het volgende:
tja, een schot hagel wil ook wel werken ja >:)
lol... zal ik onthouden voor de volgende keer... tnx..

Verwijderd

hmmz, zie ik dat goed :?
Hoe zit je fanguard vast ?!
met kruiskop schroeven of is dit alleen voor de foto ?!
hier zou ik zelf nog wat boutjes voor halen.

Verwijderd

Sjaak, ik had t nog ff met mn schoon pa dr over gehad, over die ronde gaten weetjewel.
Hij zei dat die 7 gate boor voor metaal godse duur zijn. Maar wat je wel hebt, is een soort van "pons" ... dan boor je een gaatje in t midden en "draait" net zo lang totdat je erdoorheen bent. Voila perfect rond gat, niet echt duur en je kunt die pons vaker gebruiken :)

Maar voor de rest is t wel goed gelukt (voor n mislukte ;))... gelukkig zie je door de fingerguard niet echt de rafeltjes :)

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11
Netjes gered en dat zwarte snoer geeft ook nog wat extra's eigenlijk.

Verwijderd

Zo een gatenboor kost je nog geen 10 Euro. Ze waren Fl 15,- bij de Gamma, Praxis, Bricorama, ..........

Maar idd mooi gered.

Verwijderd

Ziet er na de redding zeer gelikt uit.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 22 januari 2002 11:28 schreef Jamez_Joint het volgende:
Zo een gatenboor kost je nog geen 10 Euro. Ze waren Fl 15,- bij de Gamma, Praxis, Bricorama, ..........

Maar idd mooi gered.
ja, dat zijn gatenboren voor hout... na 2 of 3 gaten is die boor dan ook verleden tijd... gatenboren voor metaal, groter dan 70mm zijn echt super duur...

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Op dinsdag 22 januari 2002 11:21 schreef genius995 het volgende:
Sjaak, ik had t nog ff met mn schoon pa dr over gehad, over die ronde gaten weetjewel.
Hij zei dat die 7 gate boor voor metaal godse duur zijn. Maar wat je wel hebt, is een soort van "pons" ... dan boor je een gaatje in t midden en "draait" net zo lang totdat je erdoorheen bent. Voila perfect rond gat, niet echt duur en je kunt die pons vaker gebruiken :)
Ik heb zo een ponsje gebruikt voor 2 x 6 cm blowholes aan de zijkant van mijn kast en dat werkt echt perfect. Ik had de pons geleend van de vader ("Tweakerdaddy" lol) van een mede tweaker ( I_Love_Heineken ). Dan krijg je past echt ronde gaten in een handomdraai en geen gedremel meer een dag lang.

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

<off Topic>RonnieB82 Hoe heb jij je temps zo laag gekregen?</off Topic>

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 11:33 schreef Aerschtuner het volgende:

[..]

Ik heb zo een ponsje gebruikt voor 2 x 6 cm blowholes aan de zijkant van mijn kast en dat werkt echt perfect. Ik had de pons geleend van de vader ("Tweakerdaddy" lol) van een mede tweaker ( I_Love_Heineken ). Dan krijg je past echt ronde gaten in een handomdraai en geen gedremel meer een dag lang.
dat bedoel ik :)
Ik heb ook t gevoel dat je met zo'n dremel ook niet een perecte circel krijgt... en aangezien zo'n gatenboor voor metaal godse duur is, is toch de pons de beste oplossing...
Ja toch? Niet dan...

• wmeester
  • Laatst online: 08:44
Sjonge sjonge, heb je een boor gebruikt uit het jaar kruik ofzo. En een vaste hand heb je ook niet. Wat een krassen zeg! Ik moest laatst ook een gat maken maar heb mooi mijn decoupeer-zaag gepakt, mooie vijl erbij, half uurtje vijlen en het lijkt alsof ie inde fabriek zo is gemaakt.
Volgens mij ben je een prutser. :) Maar je hebt wel de moed genomen om het te doen, dat vind ik al heel wat!
Dat ruberrandje maakt trouwens bovenstaand commentaar overbodig.
Je weet nu iig hoe het in het vervolg moet, toch?
Veel succes nog!

Verwijderd

Topicstarter
tja... die krassen zijn niet van het boren...

maar een prustser ben ik zeker wel...
maarjaaa.. het is wat geworden... vandaag maak ik de kast zwart en zie je der nix meer van :)

ennuh... ik ga een pons kopen :)

• shades
  • Laatst online: 10-08 15:01

shades

huh ?

Een blowhole dremelen is ook niet alles hoor.. Kan je beter met een ijzerzaagmachientje doen of een degelijke gatenzaag voor ijzer. Dat laatste heb ik namelijk ook gedaan. Kost wel wat maar het ziet er mooi uit, snel (binnen 2 minuten) en voorkomt een hoop gekanker als je schijpschijfje weer eens breekt of op is. Een je hoeft al het slijpsel wat vrijkomt niet in te ademen.
Ik vind dat je het heel mooi hebt opgelost. Gaatjes boren en dan de schade verbloemen met een stukkie snoer.. Goed idee gewoon... Als je het gaat spuiten zie je en inderdaad helemaal nix meer van.. Voor een prutser (zoals je jezelf ziet) zie het er niet fout uit...

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Ik doe echt alles!! met mijn decoupeer zaag :D
en een vijl gaat gewoon goed!! en SNelll

• LordMithril
  • Laatst online: 18-08 21:49
Op dinsdag 22 januari 2002 11:31 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

ja, dat zijn gatenboren voor hout... na 2 of 3 gaten is die boor dan ook verleden tijd... gatenboren voor metaal, groter dan 70mm zijn echt super duur...
1 gat haal je nog niet eens.. trust me. i tryed :)
met mn pa's kolomboor die zaag ging sneller weg als mn case >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

slim opgelost,
en ziet er btw nog mooi uit ook nog

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Als je nou de naad van dat snoer, waar de uiteindes bij elkaar komen, verstopt achter een stang van de fingerguard? Dan is het helemaal netjes!

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 13:00 schreef De_Flexe_Toki het volgende:
Als je nou de naad van dat snoer, waar de uiteindes bij elkaar komen, verstopt achter een stang van de fingerguard? Dan is het helemaal netjes!
yep.. ik heb net mijn kast mat zwart gespoten.. dus strax zie je der echt nix meer van... morgen of overmorgen komt er iets cools in het rood overheen en dan maak ik weer ffies foto's :)

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Die eerste foto is inderdaad net een komeet inslag, maar die tweede vind ik toch mooi afgewerkt. Ben beniewd hoe die kast er in zijn geheel uitziet als die gespoten is.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Gatenboor voor metaal is ongeveer 45,-. De centreerboor kost ongeveer hetzelfde.....

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Voor en na plastischchirurgie (<- Moeilijk :?) ;)

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
leuk opgelost :)

heb zelf ook geen dremel, gewoon met boor een heleboel gaatjes boren en met beitel er uit "lepelen" :)
dan ff veilen en klaar
moet wel zeggen dat m'n raampje en blowhole beter gelukt zijn :P

naja, leuk opgelost, nu ff een lik verf er over :D

(oh, lees net dat je hem al gelikt hebt :))

Check mijn knowledge base!

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

wat is een pons?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 11:33 schreef Aerschtuner het volgende:

[..]

Waar kan je zo'n ponsje kopen, en is er nog een officiële naam voor of is dat de officiële naam :+??

Verwijderd

Ik doe mijn Blowhole's met een Boormachine (voor het begin) en dan met een decoupeerzaag (vind ik makkelijker en zuiverder dan een Dremel)

maar da's mijn mening!

(zwaar Offtopic)

Mijn sig is ook eindelijk verandert!!!!!
(/zwaar Offtopic)

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De tweede foto ziet grappig uit. De eerst zullen we het maar niet over hebben ;) . Kan je ook ff pics sturen van de geverfde kast??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Wel goed opgelost, ik heb gewoon 2 gaten gezaagd met een figuurzaag, het duurde lang maar het resultaat mag er wezen :)

Verwijderd

Topicstarter
[topic=389147/1/25]

hier is ie in het mat zwart :) nog niet helemaal af btw.
Pagina: 1