Toon posts:

Radeon problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem met m'n radeon. In 16-bit kleurdiepte (maakt niet uit welke resolutie) draaien alle games 50 - 80 fps CONSTANT.

In 32 bit echter gebeurd het dat m'n framerate bijvoorbeeld de hele tijd 60 fps contant is (1024x768x32) en dan in ene keer dropt deze naar 6/8 fps. Een paar seconden daarna gaat hij vrolijk op 60 fps verder. Dit is onafhankelijk van of ik naar een muur sta te kijken of dat ik een kudde tegenstanders in beeld heb. Vooral in D3D is dit overduidelijk te merken. |:(

Heb al verschillende drivers geprobeerd en ook tweaken (met de RadeonTweaker) geeft geen oplossing. Vindt dit tog een raar probleem, misschien dat iemand een oplossing weet :?

Systeem: Intel P-III 600 EB @ 640 MHz, 512 MB SDRAM, Ati Radeon 32 MB DDR 183@200 MHz (de OUDE Radeon), Chaintec 6ATA4 Mobo (Via649x/686A CHipset).

Alle reacties zijn welkom...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
vsync uitstaan?

Verwijderd

OP eens weet je het.....je koopt een Geforce 3... ;)

[\on topic]

neej k ken ook iemand met dit probleem en bij hem was t na een reinstall opgelost!

Verwijderd

Topicstarter
Aan en uit geprobeerd, maakt wel iets verschil maar is niet veel beter...

Een geforce 3 heb ik al in m'n systeem geprobeerd, is niet veel sneller (zelfs af en toe langzamer) in mijn systeem, heb helaas niet getest op 32-bit.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ligt het niet gewoon aan je hardware? een p600 met een oude radeon is tegenwoordig niet echt top off the bill. als het gewoon écht niet lekker loopt zou je windows er ff opnieuw opkunnen zetten en allemaal nieuwe (cleane) drivers gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb Windows al (te) vaak opnieuw geinstalleerd, helpt niet. Ik ben overigens verbaast over de grote framerateverschillen. Van 60 naar 5 is toch wel errug groot. Zeker omdat de Radeon voor 32-bit gemaakt is.

Voordat ik een nieuw systeem koop, wil ik toch wel zeker weten dat het niet aan de videoplank (of ergens anders) aan ligt.

Verwijderd

zet em terug op 138MHz

Verwijderd

Topicstarter
183 bedoel je, al geprobeerd help niet...
Pagina: 1