ECS k7s5a geintegreerd geluid?

Pagina: 1
Acties:

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022
Het klopt toch dat dit moederbord naast een geintegreerde netwerkkaart ook een geintegreerd geluidskaart heeft?

Bij de specificaties zie ik wel dat er van een geluids codec sprake is, maar of dat betekent dat er een aansluiting op zit?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op dinsdag 22 januari 2002 11:02 schreef Sweet het volgende:
Het klopt toch dat dit moederbord naast een geintegreerde netwerkkaart ook een geintegreerd geluidskaart heeft?

Bij de specificaties zie ik wel dat er van een geluids codec sprake is, maar of dat betekent dat er een aansluiting op zit?
http://www.ecs.com.tw/products/products.htm
(dan socket A, even scrollen, dan klikken op k7s5a)

Check hier eens, zoek en gij zult vinden!
Maar het antwoord op jouw vraag is:...........JA

Glad To Be Of Service ;)

• Sweet
Dino, merci.

Ondanks de tegenstrijdige berichten over dit bord ben ik van plan er eentje aan te schaffen. Gaat t mis, dan gaat t mis. Voor €80 kan ik het niet laten.

Ik zet er dan een Duron 900 op, want de koelers benodigd voor die Thunderbirds maken een tering herrie. Een bijzonder slechte ontwikkeling mijns inziens.

Nog een vraagje. Het volstaat voor die Duron toch om een laagtoerig koelertje te gebruiken. Die Coolermasters bijv. van om de €10, maken die weinig herrie?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Ik weet niet of er meerdere versies van dit bord in omloop zijn, maar op het bordje wat ik heb zit zowel LAN als sound ja.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op dinsdag 22 januari 2002 11:36 schreef obsidian het volgende:
Ik weet niet of er meerdere versies van dit bord in omloop zijn, maar op het bordje wat ik heb zit zowel LAN als sound ja.
Ja ik wou ook lan.. maar die waren op ;) .
ECS is gewoon een prima bordje.. Kopen en klaar.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja sound onboard. Connectors: audio out (onversterkt) audio in, mic in.
Ja zo'n standaard coolermastertje is voldoen en maakt vrij weinig geluid.

Verwijderd

Ik heb dit bordje ook en ik snap niet what the fuzz is... Hij doet het gewoon perfect! Heb net de nieuwe bios gedownload en geflashed no problemo, heb er nu een nieuw boot menu bij.

Trouwens:
K7S5A
TB 1400
512 DDR (Hyundai)

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op dinsdag 22 januari 2002 11:37 schreef DeX het volgende:

[..]

Ja ik wou ook lan.. maar die waren op ;) .
ECS is gewoon een prima bordje.. Kopen en klaar.
[pietlut mode aan]
Mwah, CPU erop, inbouwen, connectors aansluiten, mem erop, kaartjes erin, voeding aan enzo wil ook we helpen voor het PC plezier gevoel hoor :P
[pietlut mode uit]

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op dinsdag 22 januari 2002 11:39 schreef us1111 het volgende:
Ik heb dit bordje ook en ik snap niet what the fuzz is... Hij doet het gewoon perfect! Heb net de nieuwe bios gedownload en geflashed no problemo, heb er nu een nieuw boot menu bij.

Trouwens:
K7S5A
TB 1400
512 DDR (Hyundai)
Er is geen fuzz :) Hij vraagt gewoon of ie zijn geluidskaartje weg kan gooien als ie dat bord neemt. :)

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Op dinsdag 22 januari 2002 11:36 schreef Sweet het volgende:
Nog een vraagje. Het volstaat voor die Duron toch om een laagtoerig koelertje te gebruiken. Die Coolermasters bijv. van om de €10, maken die weinig herrie?
de goedkope coolermasters maken over t algemeen veel herrie.....ik heb er nu 2 gehad en allebei werd ik gek van het geluid.........of je moet hem op 7v zetten (of zelfs 5v........moet voldoende zijn voor duron)

Verwijderd

Er is geen fuzz Hij vraagt gewoon of ie zijn geluidskaartje weg kan gooien als ie dat bord neemt.
Was eigenlijk meer een reactie op deze uitspraak:
Ondanks de tegenstrijdige berichten over dit bord ben ik van plan er eentje aan te schaffen.
Was indeed niet helemaal duidelijk.

• EmilneM
Op dinsdag 22 januari 2002 11:39 schreef us1111 het volgende:

Trouwens:
K7S5A
TB 1400
512 DDR (Hyundai)
t is inderdaad een perfect stabiel bordje.......alleen 1 probleem....oc'en.......je moet of oc'bios flashen of van het nieuwste bios de cmos-waardes veranderen....fsb stappen zijn ook nog te groot (133-138-150-166) ......met goed geheugen en goede koeling moet 150 mogelijk zijn!

windsurfer toevallig??

Verwijderd

je moet of oc'bios flashen of
Huh wasda? ik kan inderdaad nog helemaal niet overclocken. Niet dat ik dat wil, maar het feit dat het niet kan stoort me al genoeg. Hoe heb je dat gedaan??

En ja, windsurfer (Aleen al te lang nie meer gedaan). Toch de mooiste sport die ik ken.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn onwijs veel problemen met dit bord, maar ook onwijs veel goede dingen (er zijn mensen die op 166 MHz FSB draaien). Met een beetje werk kan je je Duron op 133 MHz FSB laten draaien (zodat je van het oude OC BIOS afkan).

• EmilneM
neem s een kijkje op het ecs forum van ocworkbench

http://www.ocworkbench.com/index.stm

oc bios is trouwens niet nodig.....als je het nieuwste bios tweakt met cmostool (sim-pel :) ) .....nieuwste bios is namelijk ook veel sneller dan oudere oc'bios.

• Sweet
EmilneM,

Ik zal dit bordje beslist niet gaan overklocken. Stabiliteit is belangijk.

Maar over die Coolermasters? Hoe zet je ze op een lager voltage? Via de bios, of een aansluiting/setting op het moederbord?

Die geluidsherrie is verschrikkelijk, maar om nu voor de prijs van het moederbord er een Silverado op te zetten, nee. Zijn er misschien andere redelijk geprijsde Coolers waarvan je zegt "die zijn echt stil" evt op een ander voltage?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik heb zelf dit bordje aangeschaft op de hcc.

draait heerlijk stabiel (zonder onboard LAN versie, was op). Eigenlijk pas 1 crash gehad en ik kan niet met zekerheid zegen dat dat door het bord komt.

Alleen als je nog een oude geluidskaart heb zou ik die houden. Ik heb een paar dagen met de onboard geluidskaart gewerkt maar dat was echt hoppeloos. Veels tezacht, als er een goed nummer komt en je wilt die een beetje hard hebben dan moet je hem volop zetten en dat is echt afschruwelijk!

Mijn Aureel Vortex 2 A3D kaartje werkte niet in windows 2000 icm mijn A-bit KT7 (via chipset!), maar met de 440BX en ook deze chipset werkt het prima. erg goed geluid moet ik zeggen!

En miskoop doe je ziezo dan ook niet (tenzijn je genaaid word door de webwinkel, maar die kans is klein).

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 22 januari 2002 12:14 schreef HermeS het volgende:
Alleen als je nog een oude geluidskaart heb zou ik die houden. Ik heb een paar dagen met de onboard geluidskaart gewerkt maar dat was echt hoppeloos. Veels tezacht, als er een goed nummer komt en je wilt die een beetje hard hebben dan moet je hem volop zetten en dat is echt afschruwelijk!
Dat komt omdat die uitgang onversterkt is! Voor geod geluid moet je boxen met ingebouwde versterker gebruiken of direct op je stereo of versterker.

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op dinsdag 22 januari 2002 12:04 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Er zijn onwijs veel problemen met dit bord
Ow? Waar haal je die info vandaan?

• EmilneM
Op dinsdag 22 januari 2002 12:10 schreef Sweet het volgende:
EmilneM,

Ik zal dit bordje beslist niet gaan overklocken. Stabiliteit is belangijk.

Maar over die Coolermasters? Hoe zet je ze op een lager voltage? Via de bios, of een aansluiting/setting op het moederbord?

Die geluidsherrie is verschrikkelijk, maar om nu voor de prijs van het moederbord er een Silverado op te zetten, nee. Zijn er misschien andere redelijk geprijsde Coolers waarvan je zegt "die zijn echt stil" evt op een ander voltage?
als je wel wilt gaan oc'en.......eerst even FAQ doornemen en dan naar ocworkbench gaan voor wat meer info....

wat de fans betreft op 7V.......er komen 3 snoertjes uit een fan.......rood en zwart, endaarnaast een blauwe of gele (deze is voor de RPM-meting) rood en zwart knip je ong. 3 cm. van connector los .......vervolgens strippen en rood contact laten maken met het gele snoer van je voeding (in molex-connector klemmen met bijv. satéprikker), zwart prop je in rood....nu draai je als t goed is op 7v.

als je weer trug wilt naar 12v (ook belangrijk :) ) haal je rood en zwart uit molex en strip je t afgeknipte uiteinde bij de oorspronkelijke connector.....opnieuw contact laten maken en tapeje eromheen en klaar is kees :) )

trouwens.......als je oc't wil dat niet zeggen dat je aan stabiliteit inlevert.....een oc'sessie is pas geslaagd als het systeem superstabiel loopt.....k draai nu stabiel op fsb van 138 maar hep nu goede (ook dure ;( ) koeling (alpha 8045 + enermax 80mm op cpu en thermaltake blue orb op chipset) besteld om hopelijk stabiel op fsb 150 te draaien)...........mijn xp 1600+ is dan een 1900+ :)

Verwijderd

Prima bord! Ik heb hem nu zo'n 4 maanden en nog geen problemen gehad. Onboard sound werkte ook goed toe ik hem had aangesloten op mijn Akai versterker.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 22 januari 2002 12:36 schreef KHdV het volgende:
Prima bord! Ik heb hem nu zo'n 4 maanden en nog geen problemen gehad. Onboard sound werkte ook goed toe ik hem had aangesloten op mijn Akai versterker.
Hey ik heb em ook op een Akai versterker (4x50 W), mijn vorige board dus ook.
Toen ging ik naar een LAN en sloot de koptelefoon er direct op aan, damn onversterkt! Landwarrior was niet te horen. Blij dat er iemand met boxjes met koptelefoon aansluiting was :)

• EmilneM
Op dinsdag 22 januari 2002 12:36 schreef KHdV het volgende:
onboard sound is niet supergoed van kwaliteit...moet je maar s wat dingen tegelijk afspelen....kgggg of een vette ontploffing in een spel .........kabanggggggggggggggggggggg...niet echt mooi, maar onboard geluid voldoet voor standaardgebruik (8>

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Op dinsdag 22 januari 2002 12:04 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Er zijn onwijs veel problemen met dit bord, maar ook onwijs veel goede dingen (er zijn mensen die op 166 MHz FSB draaien). Met een beetje werk kan je je Duron op 133 MHz FSB laten draaien (zodat je van het oude OC BIOS afkan).
Idd, gewoon d.m.v. bruggen inkleuren/verbreken voltage en/of multiplier aanpassen. Draai op m'n tweede systeem hiermee duron 600 op 6 x 133 op 1,75 V

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 21:27
ik heb em nou ook al 3 maanden.. ff een prob gehad omdat ik em op 133/133 had gezet (met duron 900 niet echt aan te raden:P) ff BIOS reset en alles deed et weer, ik vind et wel jammer dat mijn versie geen onboard lan heeft, maarja :z

(ook windsurfer)

• EmilneM
Op dinsdag 22 januari 2002 11:51 schreef us1111 het volgende:
En ja, windsurfer (Aleen al te lang nie meer gedaan). Toch de mooiste sport die ik ken.
Op dinsdag 22 januari 2002 12:50 schreef Kolonel_E het volgende:
(ook windsurfer)
k7s5a..........duidelijk een surfer's bordje :) :)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb em nou ook al 3 maanden.. ff een prob gehad omdat ik em op 133/133 had gezet (met duron 900 niet echt aan te raden:P) ff BIOS reset en alles deed et weer, ik vind et wel jammer dat mijn versie geen onboard lan heeft, maarja
(ook windsurfer)
Je zou je multiplier omlaag kunnen halen (heb zelf een Duron 800@1000 met 133 MHz FSB).

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 22 januari 2002 12:39 schreef EmilneM het volgende:

[..]

onboard sound is niet supergoed van kwaliteit...moet je maar s wat dingen tegelijk afspelen....kgggg of een vette ontploffing in een spel .........kabanggggggggggggggggggggg...niet echt mooi, maar onboard geluid voldoet voor standaardgebruik (8>
Vreemd, dat heb ik niet hoor. Maar misschien omdat ie op een versterker zit? Ik haal er lage bass uit en goede midden en hoge tonen.

Verwijderd

Ik had een thermaltake blue orb op mijn chipset met pasta en bisin 2-comp epoxy lijm op de hoeken gemonteerd en een paar dagen later vloog de temperatuur omhoog.
Wat bleek, de heatsink liet los van de chipset.

Voor de rest is het een perfecte mobo.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ecs bordjes zijn stabiele, goedkope en goede bordjes, alleen jammer dat er weinig/geen overclock mogelijkheden op zitten :'( Maar toch ga ik de ecs k7s5a ook kopen :P

iStockphoto

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
Op dinsdag 22 januari 2002 11:43 schreef EmilneM het volgende:

[..]

de goedkope coolermasters maken over t algemeen veel herrie.....ik heb er nu 2 gehad en allebei werd ik gek van het geluid.........of je moet hem op 7v zetten (of zelfs 5v........moet voldoende zijn voor duron)
de wat duurdere maken ook veel teveel herrie, vorige week ff een Thermaltake Volcano2 gesteld voor mn XP1600+, volgens de specs issie 6dB (4x) zo stil
Pagina: 1