[photoshop] low-res voorvertoning

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Ben met een flyer bezig voor Brandweer Nederland, en de filesize van de achtergrond image begint een beetje uit de klauwen te lopen (> 324 mb). Naar aanleiding van dit topic:
[topic=384509]
-waarin OzBoz oppert dat je beter een low-res preview kunt laten zien dan het origineel-

had ik zoiets van 'Kan dat niet in Photoshop?'
Na gezocht te hebben ben ik er nog steeds niet achter.

Heeft iemand anders dus misschien een manier om in Photoshop een low-res preview van de image te laten zien? In Illustrator kan het met CTRL-Y, maar in PS krijg je dan gewoon CMYK modus, waar de image toch al in stond.

Anyone?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Volgens mij niet, maar ik gebruik voor afb. altijd Acdsee. Ik sta nog altijd verbaast over de snelheid van dit stukje software. :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dan heb je het niet helemaal begrepen.. sorry, was vast onduidelijk. Maar wanneer je een EPS bestand plaatst in een opmaak-programma toont het betreffende programma een lores voorvertoning van het fullres-bestand. (bij EPS)

Als je de klant wat wil laten zien dan maak ik meestal of een PDF van het xpress doc, of ik maar gewoon even een klein jpegje.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
OK, ok thnks voor de rappe reacties van Gordijnstok & OzBoz, maar ik bedoel eigenlijk iets anders. Gordijnstok: ACDSee gebruik ik ook hier, maar dat is voor een thumbnail preview, en niet een low-res preview in PS.

OzBoz: Ik heb je wel begrepen, in QuarkXPress heb je nl. ook een low-res preview als je een image plaatst. Quark heeft geen enkele moeite met grote bestanden.

Maar wat ik bedoel te zeggen is, bestaat er in Photoshop een edit-modus waarin je dus een image kunt bewerken, zonder dat je na elke bewerking 10 minuten moet wachten totdat deze ge-applied is? Voorbeeld: Ik maak een Quick-mask en wil de selectie verwijderen. In een plaatje van > 324 mb duurt dit dus gewoon echt langer als 5-10 minuten (@ t-bird 900, 512 mb - op m'n PowerMac G3 evenlang...)

Dus, een soort schrale preview, en met een 'real-preview' modus de status van de image kunnen bekijken. Leg ik het nu duidelijk genoeg uit ?

• OzBoz

OzBoz

Er bestond volgens mij ooit zoiets quick edit waarmee je gedeeltes kon openen.. maar zie het niet meer terug. Maar anders moet je toch maar es wat lagen samenvoegen zodat je een handzamer bestand krijgt. Of je moet die actions opslaan in een lowres-bestand, maar ok, dan zit je weer met het probleem dat bewerking als ze gaan om pixels verkeerd uitpakken op je grote bestand. Ik zit ook weleens met dergelijke bestanden te kloten en dat kost inderdaad gewoon veel tijd. Maar zit je niet op een overdreven resolutie te werken o.i.d. ?

• Willem
Op dinsdag 22 januari 2002 11:10 schreef OzBoz het volgende:
Er bestond volgens mij ooit zoiets quick edit waarmee je gedeeltes kon openen.. maar zie het niet meer terug. Maar anders moet je toch maar es wat lagen samenvoegen zodat je een handzamer bestand krijgt. Of je moet die actions opslaan in een lowres-bestand, maar ok, dan zit je weer met het probleem dat bewerking als ze gaan om pixels verkeerd uitpakken op je grote bestand. Ik zit ook weleens met dergelijke bestanden te kloten en dat kost inderdaad gewoon veel tijd. Maar zit je niet op een overdreven resolutie te werken o.i.d. ?
Hmm, er zitten ong. 8 layers in de file, zal er eens een stuk of wat samenvoegen, kijken of het uitmaakt. Verder is het een 220mm x 310mm image @ 300 dpi.. niet veel bijzonders dus.

Verwijderd

Offtopic/
Er was een programma die dat kon : Live Picture!
Helaas word ie niet meer verkocht! :? ;(
Offtopic/

Maar als je ervoor zorgt dat je een goed print hebt, als je laptop gebruikt om het te laten zien moet je gewoon een mooi beeldje op je buis tevoren, niet zo moeilijk dus :7

• Willem
Op woensdag 23 januari 2002 01:44 schreef Telefoongids het volgende:
Offtopic/
Er was een programma die dat kon : Live Picture!
Helaas word ie niet meer verkocht! :? ;(
Offtopic/

Maar als je ervoor zorgt dat je een goed print hebt, als je laptop gebruikt om het te laten zien moet je gewoon een mooi beeldje op je buis tevoren, niet zo moeilijk dus :7
Dude, lees nou eens! LEES! Ik wil in Photoshop een low-res voorvertoning, niet in een extern (thumbnail) programma.

• OzBoz

OzBoz

Op dinsdag 22 januari 2002 11:14 schreef willem169 het volgende:

[..]

Hmm, er zitten ong. 8 layers in de file, zal er eens een stuk of wat samenvoegen, kijken of het uitmaakt. Verder is het een 220mm x 310mm image @ 300 dpi.. niet veel bijzonders dus.
Toch knap dat je het dan met 8 lagen al boven de 380 MB krijgt :) Als je trouwens wilt dat je PSD minder ruimte in neemt op je harddisk dan moet je um voor de gein eens opslaan met alle lagen onzichtbaar.. dat mogen ze in 7 ook weleens veranderen.. verschil is zelfs met kleine bestanden nogal lomp.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 23 januari 2002 08:34 schreef OzBoz het volgende:
dat mogen ze in 7 ook weleens veranderen.. verschil is zelfs met kleine bestanden nogal lomp.
http://www.photoshopwishlist.com

Flickr

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 23 januari 2002 09:39 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Waarvan akte en het staat op de lijst..
Oscar Rottink
Digi Director
I really like Photoshop to get rid of the strange habbit that when a picture saved as .psd with the layers visible is so much bigger than the same .psd with every layer unvisible.

Just tested it with a 1024x744 picture and the difference is about 450 kB. I think it's strange.

• Willem
Op woensdag 23 januari 2002 09:39 schreef DeFeCt het volgende:
Allaire Macromedia zou ook zo'n wishlist voor HomeSite moeten maken...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://nic.com/nic_info/whois.htm

homesitewishlist.com -- hij bestaat nog niet.........

• Willem
cutter:
homesitewishlist.com -- hij bestaat nog niet.........
Registreren met een aantal die-hard /13 /14 mensen ?

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 23 januari 2002 10:09 schreef willem169 het volgende:

[..]

Allaire Macromedia zou ook zo'n wishlist voor HomeSite moeten maken...
Die site heeft helaas niets met Adobe te maken.. was dat maar zo.. korte lijntjes, meer invloed.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 23 januari 2002 10:38 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Die site heeft helaas niets met Adobe te maken.. was dat maar zo.. korte lijntjes, meer invloed.
http://www.adobe.com/support/feature.html

Flickr

• Willem
Balen is dat, staat je topic bovenaan, hebben ze nog steeds geen oplossing gevonden :) >:)

/edit
Back ON topic ?

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 23 januari 2002 15:29 schreef willem169 het volgende:

/edit
Back ON topic ?
Ik dacht eigenlijk dat er al besloten was dat dat niet kon?

Flickr

Pagina: 1