Toon posts:

3COM (3c905) en Intel PILA -> max 7kb/sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 800 en een P2 266, beide verbonden met een cross cable. Als ik van de P2 naar de Athlon een file probeer binnen te halen gaat dat met maximaal 7kb/sec... Andersom haal ik gewoon 100mbit. Beide kaarten staan in 100mbit/full duplex. Veranderen naar 10mbit/half duplex maakt niks uit. Ik heb alles al uitgeprobeerd, andere kabel, NIC's omdraaien, andere drivers etc. etc...

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Andere kabel proberen.

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd... but tnx anyway

Let op: van de P2 naar de Athlon gaat alleen maar met 7kb/sec. Ook als ik de NIC's omdraai....

• generaldusty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 20:48
MMMM, interresting..

Als het niet aan je netwerk shit ligt, zou ik gaan denken aan de mobo of de hdd. Dus misschien is het een idee om de een andere pci slot te gebruiken (heb je misschien al gedaan) of de ide/scsi kabel(s) naar je hdd's.

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

Verwijderd

Topicstarter
Ander PCI slot heb ik ook al gedaan ('t leek in 't begin op IRQ probleem (kan alleen niet met Intel PILA)). Daarna idd maar es van alles geprobeerd met mobo (MSI K7T Turbo). Andere IDE kabels geprobeerd, helaas......

• generaldusty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 20:48
- Heb je ook geprobeerd om de hdd's om te wisselen?
- Andere OS (aka software/windows probleem)?
- Die 3com eruit en een nieuwe/andere PILA erin, om er zeker van te zijn dat het niet aan je NIC's ligt.
- BIG hammer :)

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

Verwijderd

Topicstarter
- Heb je ook geprobeerd om de hdd's om te wisselen?

Jup :)

- Andere OS (aka software/windows probleem)?

Dat ga ik vanavond nog effe proberen, FTP-en vanaf Linuxcare...

- Die 3com eruit en een nieuwe/andere PILA erin, om er zeker van te zijn dat het niet aan je NIC's ligt.

3COM & PILA bij een vriend getest, werkte goed.

- BIG hammer

Als nieuw OS niet werkt, ga ik maar mijn kisten es proberen... kmoest me sowieso afgelopen paar dagen inhouden :(

Verwijderd

Topicstarter
ut werrukt...

klotewindows is aan de crack. onder linux haalde ik gewoon goeie snelheid... eindelluk...
Pagina: 1