Toon posts:

Origineel TV Out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb speciaal voor de TV Out een Geforce 2 MX gekocht. Via de S-VHS uitgang wordt het signaal naar een SCART converter (?) gestuurd die dan weer op mijn tv is aangesloten. Om goed beeld te krijgen heb ik het output signaal op 'Composite' en de regio op PAL-B (of PAL-G) moeten zetten. Alles werkt perfect behalve dat aan de rechterkant van mijn TV beeld de lijn alles behalve recht is. Het ziet er ongeveer zo uit als op het onderstaande ANSCII plaatje. Door de vensters in het beeld te verplaatsen kan ik het minder erg maken. En als ik full screen DivX kijk is er zelfs bijna niks meer van te zien. Ik heb alles uit de TV Out FAQ gedaan, dus het antwoord staat er niet in.

|
\
)
/
|

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ligt je tv-out kabel niet tegen een adapter of een stroomdraad aan?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een paar gegevens die jullie misschien nodig hebben:

AMD Athlon XP 1700+
ASUS A7V266-E
Maxtor 60 GB 7200 RPM HD
Pine Geforce 2 MX 200 / 64 MB / TV-Out
Soundblaster Audigy
512 MB RAM

En de nieuwste drivers zijn geinstalleerd. Voor de Geforce 2 MX heb ik de Detonator drivers van de Nvidia site gedownload omdat de bijgeleverde cd niet leesbaar was.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb ik ook wel eens, en ik gebruik echt highquality composite -> scart (audio en video in 1 kabel). Maar niet zo erg hoor, als je goed kijkt dan zie je wel wat, maar da's voornamelijk met de desktop, met Divx zie je het haast niet (72 cm scherm). Heeft iets te maken met refreshrate denk ik, dat die omzetting niet helemaal lekker gaat.

Verwijderd

Topicstarter
De kabel komt niet in contact met andere kabels, maar ligt wel heel dicht in de buurt van de stroom en TV kabel. Bovendien heeft mijn computer geen aarde (geen enkel stopcontact hier heeft aarde), waardoor er nogal wat spanning op de kast staat. Misschien dat dit in combinatie met het kabeltje (Pine staat volgens mij niet bekend om haar kwaliteit ;)) de oorzaak is.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
In denk dat aarding zeker uitmaakt. Zo heb ik een keer mijn scart-ingang van mijn TV opgeblazen. Drukte de stekker van mijn TV-out er in, en vonk! weg was íe.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kan ook een geaard stopcontact maken door de aarde vast te schroeven aan de verwarming.. heeft laatst een electricien (!) hier ook gedaan..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Dat gekut met die stekkers altijd.
Denk zelf dat het aan je tv ligt. Heb het namelijk ook alleen dan onderin, moet ik hem ff 2 keer omhoog klikken en werkt perfect. Heb zelf heel oude tv kweenie wat jij ervoor 1 hebt

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik nu een meer serieus probleem :( De menu's van de video (niet eens via SCART) staan nu ook scheef. En de SCART stekker verwijderen helpt helemaal niks.
Pagina: 1