Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Op http://perl.qb45.com/tuts/tutorial.htm vind je meer informatie over cgi-scripting in perl. Ik ga er vanuit dat je wel enige scripting-kennis hebt zodat je van deze pagina wel kan halen hoe je het sturen van een mail koppelt aan het script dat je nu gebruikt.
Suc6
Suc6
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Mischien zou je de submit kunnen aansturen met javascript, waarbij je 'm als het ware 2x submit via de CGI: 1x naar het mailadres waar het heen moet, en 1x naar het mailadres van degene die het ingevuld heeft (beetje husselen dus met de mailto en mailfrom parameters - neem aan dat die er wel inzitten).
Intentionally left blank
laat ik het anders zeggen...
stel dat ik de "invullers" wil laten zien wat ze ingetikt hebben zodat ze dit naar wens kunne uitprinten...
dit stukje code zorgt ervoor dat ik het in mijn e-mail box ontvang... is dit dan niet eenvoudig aan te passen zodat bepaalde resultaten op een bepaalde plek in een html-pagina worden getoond?
stel dat ik de "invullers" wil laten zien wat ze ingetikt hebben zodat ze dit naar wens kunne uitprinten...
dit stukje code zorgt ervoor dat ik het in mijn e-mail box ontvang... is dit dan niet eenvoudig aan te passen zodat bepaalde resultaten op een bepaalde plek in een html-pagina worden getoond?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| sub send_email
{
# Build the 'from' address of the form: "name <email address>"
$from_name=($CONFIG{'Name'} . " <" . $CONFIG{'email'} . "> ");
open(MAIL,"|$SENDMAIL -t") || die "Can't open $mailprog!\n";
# Output the mail header
print MAIL "To: $TO\r\n";
print MAIL "From: $from_name\r\n";
print MAIL "Reply-To: $from_name\r\n";
print MAIL "Subject: $SUBJECT\r\n\n";
# Output the mail message header with the Local Date/Time
print MAIL "---------------------------------------------------------------\n\n";
print MAIL " The following information was submitted by: \n";
print MAIL " $CONFIG{'Name'} on $date\n\n";
print MAIL "---------------------------------------------------------------\n\n";
# Output the mail body |
Je kunt ook gewoon als je via dat CGI gebeuren een bericht verstuurd naar jou adres er als CC o.i.d. naar het adres van de verzender een kopie wordt verstuurd.Op dinsdag 22 januari 2002 13:35 schreef crisp het volgende:
Mischien zou je de submit kunnen aansturen met javascript, waarbij je 'm als het ware 2x submit via de CGI: 1x naar het mailadres waar het heen moet, en 1x naar het mailadres van degene die het ingevuld heeft (beetje husselen dus met de mailto en mailfrom parameters - neem aan dat die er wel inzitten).
Verder moet het (makkelijk) mogelijk zijn dat er nog een tweede mailtje wordt verstuurd.
Putting the bit in Biton since 1997
hmm... daar ben ik dus al vaak over gestruikeld... op de een of andere manier accepteert dit script geen cc...Op dinsdag 22 januari 2002 14:07 schreef p_m het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon als je via dat CGI gebeuren een bericht verstuurd naar jou adres er als CC o.i.d. naar het adres van de verzender een kopie wordt verstuurd.
Verder moet het (makkelijk) mogelijk zijn dat er nog een tweede mailtje wordt verstuurd.
ik weet niet beter dat de ";" als scheidingsteken geldt voor e-mail adressen.... maar dan wordt er dus helemaal niets verstuurd indien ik bijvoorbeeld zo doe
code:
1
| $TO = 'adres1@blaat.nl; adres2@blaat.nl'; |
Volgens mij pakt hij die ; niet als scheidingsteken, maar als einde van de regel (cmiw!)
Je kunt ook een spatie of kommma gebruiken. Spatie is al voldoende!
Je kunt ook een spatie of kommma gebruiken. Spatie is al voldoende!
Putting the bit in Biton since 1997
maak twee mailfuncties die beiden dezelfde boodschap hebben 
code:
1
2
3
| $bericht = "blablablabla";
mail("mij", "blaat", $bericht);
mail("jou", "blaat", $bericht); |
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Meer wat voor de guys nextdoor.. moved vanuit W&G > P&W
Ik vroeg me al af waar al die onzinnige suggesties met JavaScript vandaan kwamen, maar dit bericht komt dus van 'boven' =)
Om het kort te houden: je kan sendmail simpelweg meerdere 'To:' fields geven, waarna het bericht ook naar meerdere recipients gestuurd wordt.
In jou geval wordt dat dus (onder het "Output the mail header" kopje):
Succes!
Om het kort te houden: je kan sendmail simpelweg meerdere 'To:' fields geven, waarna het bericht ook naar meerdere recipients gestuurd wordt.
In jou geval wordt dat dus (onder het "Output the mail header" kopje):
code:
1
2
3
4
| ...
print MAIL "To: $TO\r\n";
print MAIL "To: $CONFIG{'email'}\r\n";
... |
Succes!
dank u allemaal 
het is inderdaad vrij simpel op te lossen door de "," (komma
) als scheidingsteken te gebruiken...
naar mijn idee moet dat ook te realiseren zijn om de output weer te geven in een HTML pagina... daar ga dan ook maar eens mee stunten...
het is inderdaad vrij simpel op te lossen door de "," (komma
naar mijn idee moet dat ook te realiseren zijn om de output weer te geven in een HTML pagina... daar ga dan ook maar eens mee stunten...
Pagina: 1