Exchange [SERVER NIVEAU FORWARD]

Pagina: 1
Acties:

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe je op server niveau in Exchange 2000 (SP2) een message automatisch kan laten forwarden naar een ander email adres die buiten het netwerk valt (dus bijv naar een hotmail adres)

zal ff uitleggen waarom het gaat:

Ik wil graag al mijn emailtjes geforward hebben naar mijn Genie email account zodat ik weer een sms-je krijg >:)

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

weet niet zeker maar een .forward aanmaken?

Verwijderd

Je kan 'rules' instellen op je outlook client

of ff de help lezen :P

• Libertarian
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 10:23 schreef Frankdatank het volgende:
Je kan 'rules' instellen op je outlook client

of ff de help lezen :P
DAT IS OP CLIENT NIVEAU SLIMPIE

nogmaals ik wil het op server niveau en niet op client niveau

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 10:34 schreef shooter het volgende:

[..]

DAT IS OP CLIENT NIVEAU SLIMPIE

nogmaals ik wil het op server niveau en niet op client niveau
1. schreeuwen is zeer onbeleefd !
2. als je geen hulp wilt, post dan niet !
3. rules draaien op exchange server !

nitwit !

• Libertarian
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 10:36 schreef Frankdatank het volgende:

[..]

1. schreeuwen is zeer onbeleefd !
2. als je geen hulp wilt, post dan niet !
3. rules draaien op exchange server !

nitwit !
1. no flame intended!
2. aannamens maken is ook onbeleefd!
3. Ik wil graag al mijn mail forwarden niet alleen van die en die personen en volgens mij processed hij die rules pas bij het starten van outlook.

Verwijderd

Een rule stel je lokaal in op je client,
de rule blijft actief totdat je de rule wijzigt/delete/etc

Ook als je outlook client niet opgestart is

De mailbox staat op de exchange server en de rule stel je in op je mailbox. dus hoe de mail te behandelen !

Suc6

en misschien dat je op deze website wel wat info kan opduiken

http://www.microsoft.com/technet

• Libertarian
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 10:53 schreef Frankdatank het volgende:
Een rule stel je lokaal in op je client,
de rule blijft actief totdat je de rule wijzigt/delete/etc

Ook als je outlook client niet opgestart is

De mailbox staat op de exchange server en de rule stel je in op je mailbox. dus hoe de mail te behandelen !

Suc6

en misschien dat je op deze website wel wat info kan opduiken

http://www.microsoft.com/technet
thnx, had het eigenlijk moeten weten dat zoiets misschien op technet stond :?

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
In 5.x deed je dit om bij het tabje "delivery options" een alternate receipient aan te geven. Met daaronder de keuze of de mail naar "both" moeten worden gestuurd (mailbox en alternate receipient)

In 2000 werkt het eigenlijk hetzelfde, maar nu kun je het beste een "mail-enabled contact" aan maken (ipv een custom recipient bij 5.x) met daaraan het emailadres waarnaartoe je wilt forwarden.

Deze vul je vervolgens in op de volgende manier:

Forwarding E-Mail to a New Address
Any messages sent to a user's mailbox can be forwarded to another recipient. This recipient could be another user or a mail-enabled contact. You can also specify that messages should be delivered to both the forwarding address and the current mailbox.

To configure mail forwarding, follow these steps:

Open the Properties dialog box for the mailbox-enabled user account by double-clicking the user name in Active Directory Users And Computers.
In the Exchange General tab, click the Delivery Options button. To remove forwarding, in the Forwarding Address panel, choose None.
To add forwarding, choose Forward To, and then click Modify. Use the Select Recipient dialog box to choose the alternate recipient. If the mail should go to both the alternate recipient and the current mailbox owner, select Deliver Messages To Both Forwarding Address And Mailbox (see Figure 4-12).

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/TechNet/prodtechnol/exchange/maintain/featusability/images/EXCH0412.GIF

Click OK.

Groeten,

Eric

P.S. Op Technet van MS staat bijna alles wat je over MS produkten wilt wetenL http://www.microsoft.com/technet

Verwijderd

Als systeem beheerder wil je deze bovenstaande oplossing niet ,want dan kan je voor elke gebruiker dit aanpassen indien men dat wilt.

Beter is dat men zelf een rule maakt indien men wil forwarden

Jouw optie kan je beter genruiken om distributie lijsten te maken naar mailboxen buiten je exchange server.

kwestie van kiezen uit oogpunt van beheer

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik wil dit ook zelf beheren! En wil zeker niet dat iedereen vanalles zelf gaat forwarden met rules!

Verwijderd

Je kan bijna alles regelen/dichtknijpen met group policys

• Libertarian
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 11:06 schreef Likoning het volgende:
In 5.x deed je dit om bij het tabje "delivery options" een alternate receipient aan te geven. Met daaronder de keuze of de mail naar "both" moeten worden gestuurd (mailbox en alternate receipient)

In 2000 werkt het eigenlijk hetzelfde, maar nu kun je het beste een "mail-enabled contact" aan maken (ipv een custom recipient bij 5.x) met daaraan het emailadres waarnaartoe je wilt forwarden.

Deze vul je vervolgens in op de volgende manier:

Forwarding E-Mail to a New Address
Any messages sent to a user's mailbox can be forwarded to another recipient. This recipient could be another user or a mail-enabled contact. You can also specify that messages should be delivered to both the forwarding address and the current mailbox.

To configure mail forwarding, follow these steps:

Open the Properties dialog box for the mailbox-enabled user account by double-clicking the user name in Active Directory Users And Computers.
In the Exchange General tab, click the Delivery Options button. To remove forwarding, in the Forwarding Address panel, choose None.
To add forwarding, choose Forward To, and then click Modify. Use the Select Recipient dialog box to choose the alternate recipient. If the mail should go to both the alternate recipient and the current mailbox owner, select Deliver Messages To Both Forwarding Address And Mailbox (see Figure 4-12).

[afbeelding]

Click OK.

Groeten,

Eric

P.S. Op Technet van MS staat bijna alles wat je over MS produkten wilt wetenL http://www.microsoft.com/technet
Dit werkt alleen met interne Doeleinden, ik wil het naar buiten sturen of doe ik wat verkeerd?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 11:21 schreef Likoning het volgende:
Ik wil dit ook zelf beheren! En wil zeker niet dat iedereen vanalles zelf gaat forwarden met rules!
Jij werkt zeker bij een kleine organisatie ? bij organisaties van 10.000+ users werkt dat niet

dat kan ik je verzekeren !
Pagina: 1