Toshiba CAS2 PC133???

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Ik heb een Toshiba Equim 3300M met 256 MB PC133 SDRAM, dit werkt nu op CAS2.

Als ik in de geheugen shop van Tweakers.net kijk, zie ik daar voor mijn Toshiba alleen 128 en 64 mb reepjes liggen.

DP133-06432 Dane-Elec 256 MB DIMM PC133 dit vind ik wel, het kost 90 Euro. Werkt dit geheugen op CAS2?

Hoe groot is eigenlijk het verschil tussen CAS 2 en 3? ALs ik nou bij mijn huidige CAS2 geheugen gewoon een reepje noname PC133 geheugen zet. En het hele zaakje op CAS3 laat lopen. Is het verschil in performance dan groot?

Ik draai Windows 2000 Pro, binnenkort Windows XP Pro. En ik werk niet echt met zware programma's. Vooral Office pakket, Internet Explorer, MSN, en lichte grafische programma's zoals Paint Shop Pro.

Alvast bedankt.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

Theoretisch scheelt het 33% van cas 3 naar cas 2. Maar in werkelijkheid merk je er niks van als je gewoon met de PC werkt. En alleen in benchmarks zie je een paar puntjes verschil. Thats all...

• borgdaville
Op dinsdag 22 januari 2002 09:51 schreef obsidian het volgende:
Theoretisch scheelt het 33% van cas 3 naar cas 2. Maar in werkelijkheid merk je er niks van als je gewoon met de PC werkt. En alleen in benchmarks zie je een paar puntjes verschil. Thats all...
maar stel ik wil blijven draaien op CAS2; zou ik dan deze reep erbij kunnen zetten: DP133-06432 Dane-Elec 256 MB DIMM PC133 ?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 22 januari 2002 09:53 schreef borgdavile het volgende:

[..]

maar stel ik wil blijven draaien op CAS2; zou ik dan deze reep erbij kunnen zetten: DP133-06432 Dane-Elec 256 MB DIMM PC133 ?
Erbij zetten kan altijd, of het op cas2 zou kunnen blijven werken weet je nooit, of je moet cas 2 gegarandeerd geheugen kopen. Anders is het gewoon uitproberen, maar meestal kan geheugen wel op cas2 hoor, zolang je maar op de fsb blijft waar het geheugen voor is. Dus 133Mhz mem kan meestal wel op 133Mhz cas 2 draaien.

• borgdaville
Op dinsdag 22 januari 2002 09:55 schreef obsidian het volgende:

[..]

Erbij zetten kan altijd, of het op cas2 zou kunnen blijven werken weet je nooit, of je moet cas 2 gegarandeerd geheugen kopen. Anders is het gewoon uitproberen, maar meestal kan geheugen wel op cas2 hoor, zolang je maar op de fsb blijft waar het geheugen voor is. Dus 133Mhz mem kan meestal wel op 133Mhz cas 2 draaien.
Mijn vraag was dus of dat Dane-Elec geheugen uit de Tweakers.net geheugenshop gegarandeerd CAS2 is. Anders ga ik er toch geen 90 Euro voor hetzelfde geld 512 Noname geheugen. Dat dan heel misschien op CAS2 draait maar waarschijnlijk niet.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heel simpel:

staat het erbij, dan is het gegarandeerd cas2
staat het er niet bij, dan is het gokken

Ik kan jou niet garanderen dat het op cas2 werkt als de fabrikant dat niet doet he?

• borgdaville
dus kan het beste gewoon goedkoop PC133 SDRAM kopen, als ik heel veel geluk heb draait het CAS 2 en anders zet ik hem gewoon CAS3 en dan merk ik dat in de praktijk niet eens qua performance.

Pagina: 1