Toon posts:

Waardevolle upgrade ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een PIII-450 met een Geforce Annahilator 256. Kan nu een TB-1200 met KT7A mobo van iemand kopen. Zou dit een waardevolle upgrade zijn of kan ik beter een ander videokaart (ATI 8500) kopen ?
En zo ja, wat is een goede kast plus voeding voor die TB plus mobo ?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ligt eraan wat je voor die KT7A+1200 moet geven ;)

Als het voor een prikkie is, dan is het zeker aan te raden :)

En over kasten.... Ja, ik heb zelf een Antec SX1030 (A.k.a. Chieftec Dragon), die is wel duur :( Maar zeker een degelijke kast met een goede voeding! (300W Antec)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op dinsdag 22 januari 2002 08:48 schreef Hermanvh het volgende:
Ligt eraan wat je voor die KT7A+1200 moet geven ;)

Als het voor een prikkie is, dan is het zeker aan te raden :)

En tot welke prijs moet ik het als een prikkie beschouwen ?

Verwijderd

ik zal die mobo en proc meteen kopen,
je spaart wat door em je koopt een nieuwe video kaart

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
In dit topic kun je ongeveer vinden wat zo'n bordje + proc waard is : [topic=374545/1/50]

(dus ga er zeker niet veel meer voor geven).

Tja, en die kast + voeding.. Kast maakt op zich niet zoveel uit, als je er maar een beetje airflow in kunt krijgen.. en verder is de keuze aan jou..

Voeding: Let wel een beetje op dat je niet een baggervoeding koopt.. 300W zou genoeg moeten zijn, maar als het een cheap-ass low budget voeding is, kun je alsnog problemen krijgen!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op dinsdag 22 januari 2002 08:45 schreef Kruimeltje het volgende:
Ik heb momenteel een PIII-450 met een Geforce Annahilator 256. Kan nu een TB-1200 met KT7A mobo van iemand kopen. Zou dit een waardevolle upgrade zijn of kan ik beter een ander videokaart (ATI 8500) kopen ?
En zo ja, wat is een goede kast plus voeding voor die TB plus mobo ?
Het mobo+proc, voor een redelijke prijs: doen.
Wat de videokaart betreft: als je die bij jouw PIII 450 zet, vormt de proc een hele grote bottleneck. Bij de TB-1200 vormt je GF1 de bottleneck.
Je kan beter eerst mobo+proc kopen, en dan doorsparen voor een Radeon 8500 of een GF3.
Voor de kast moet je even uitzoeken wat je wilt, de voeding is idd het belangrijkste (340w oid, en het liefst een merk voeding).

Succes ;)

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 10:36
Die videokaart gaat echt niet veel opschieten in jouw oude systeem, je CPU is veel te traag om goed van die kaart gebruik te kunnen maken.

Gewoon dat mobo + cpu nemen (mits de prijs redelijk is, besef dat je met want rondshoppen voor 300 euro een XP1700+ met mobo hebt)

Goeie kasten kan je bijvoorbeeld Aopen of Chieftech nemen, maar wel 1 met een 300W voeding voor zo'n TB
Pagina: 1