@Home of ADSL via XS4All?

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoi,

Ik kan kiezen tussen @Home internet en ADSL via XS4ALL (1024 downstream, 256 upstream). Welke van die 2 is beter? Het is in Roosendaal (West-Brabant), mocht dat nog iets uitmaken?

Zelf vermoed ik dat @Home de sneller is, maar ik wil het toch even zeker weten.

Verder heb ik nog de mogelijkheid voor "Cistron Downstream: 2048 / Upstream: 512", is dit wat?

Virussen? Scan ze hier!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
als je servertje wil spelen kan je beter XS4ALL nemen :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

@home is sneller maar heeft wel 12 kb/s up :)

• wildhagen
  • Niet online
Server is voor mij niet zo interresant, upstream ook niet, het gaat me vooral om de downstream en betrouwbaarheid en de kosten.

Virussen? Scan ze hier!

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

jappo

eens een prutser altijd ....

een lijstje:

1. upstream XS4ALL
2. Downstream @home
3. stabieliteit XS4ALL
4. kosten @home

veel succes met je beslissing ;)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 08:06 schreef Tuxus het volgende:
@home is sneller maar heeft wel 12 kb/s up :)
correctie 16 KBytes/up

verder rete snelle download (kijk op mordax.nl voor bij jou in de regio) en bij ons (aadorp - twente) stabiel, alleen mailserver af en toe troubles..

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Persoonlijk zou ik voor @home gaan.

Waarom? Nou ADSL en @home zijn ongeveer even duur (€ 45,- per maand) en Cistron is bij mijn weten 2x zo duur (dat weet ik dus niet zeker).

Daarnaast zit je volgens mordax in een aardig snelle regio:
17 Roosendaal 302 kB/s 38 kB/s 487 kB/s 109 kB/s 41 4
(ranking, plaats, gem snelheid, laagste, hoogste, std dev, # tests, # gebruikers
Daarnaast heeft @home gewoon een hogere downstream als ADSL en zeker als je geen server wil opzetten heb je aan de 16 kb/sec meer dan genoeg.

Het enige waar ik zelf (Rosmalen) zo heel af en toe last van heb is een bokkende mailserver maar dat is naast niet vaak meestal ook niet lang.

Vraag een keer ervaringen van een persoon in je omgeving met @home, zijn die goed, zou ik voor @home gaan (tenzij geld echt geen issue is, dan zou ik Cistron nog willen overwegen ;)).

• wildhagen
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 09:28 schreef IceStorm het volgende:
Waarom? Nou ADSL en @home zijn ongeveer even duur (€ 45,- per maand) en Cistron is bij mijn weten 2x zo duur (dat weet ik dus niet zeker).
Klopt, dat Cistron kost € 83 per maand... maar dan heb je natuurlijk wel 2 Mb per sec... is toch 256 kB/sec... maar als ik dan zie dat @Home gemiddeld 300 kB/sec haalt... dan denk ik toch dat ik voor @Home ga :)

Zelfs het minimum (38 kB/sec) is nog een verademing voor mij, aangezien ik nu van ISDN kom :)

Virussen? Scan ze hier!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Misschien heb je hier iets aan ?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1

DIT IS MIJN WEBSITE

• wildhagen
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 11:02 schreef havana het volgende:
Misschien heb je hier iets aan ?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1
Had ik al gechecked, maar ik wou specifiek de situatie in deze gemeente weten.

Virussen? Scan ze hier!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zou voor @home gaan hoor!! 400KB p/s is geen uitzondering..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Mazzelpik! Ik zit hier nu met 55 over 5 weken kan ik 100 halen.

Rede:

Hier is geen @ home. :r

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 08:13 schreef wildhagen het volgende:
Server is voor mij niet zo interresant, upstream ook niet, het gaat me vooral om de downstream en betrouwbaarheid en de kosten.
Betrouwbaarheid? @home? Whahahahaha :{

Kijk eerst even hier --> www.troublesathome.nl

• wildhagen
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 18:46 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Betrouwbaarheid? @home? Whahahahaha :{

Kijk eerst even hier --> www.troublesathome.nl
Ik ken ook een collega en een kennis van me die al een halfjaar @Home in Roosendaal hebben. Bij de één is het nog nooit down geweest (dit is een gemiddelde gebruiker). Bij de ander slechts één keer (en dit is een heavy user)...

En ik heb er wel eens gedownload (diverse malen, ISO's etc). Ik heb de snelheid iig nog nooit onder de +- 60-70 kB/sec gezien, en één keer haalde hij zelfs 210 kB/sec... (gemiddeld toen was een kleine 100 kB/sec overigens).

En voor wat ik gehoord heb (geen ervaring ermee) schijnen de mailserver en de newsserver (in mindere mate) tegenwoordig ook weer OK te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:06

Wildfire

Joy to the world!

Vergeet niet dat @Home slechte mail- en zeer slechte nieuwsservers heeft...

Ik heb mezelf zojuist maar ingeschreven bij Xs4all, puur en alleen voor hun nieuwsserver....

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• wildhagen
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 19:00 schreef Brian Dickens het volgende:
Vergeet niet dat @Home slechte mail- en zeer slechte nieuwsservers heeft...
Hier hoor ik verschillende verhalen over. Is voor mij overigens niet boeiend, want ik heb ook een XS4ALL (dialup) account, en die houd ik sowieso aan.
Ik heb mezelf zojuist maar ingeschreven bij Xs4all, puur en alleen voor hun nieuwsserver....
Yup, die is idd top... ik ken geen enkele NL-ISP die zo'n goeie newsserver heeft. XS4ALL voert gewoon veel meer groepen én de expiration is langer dan elders...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Sorry voor schop...
@home downloadspeed: 3800 kbps
@home uploadspeed: 128 kbps

Mxstream downloadspeed: 512 kbps
Mxstream uploadsnelheid: 128 kbps

kunnen de mensen op Mordax wat van leren, zij denken dat je 800 KB/sec kan halen :D :D

Verwijderd

neem @home, heb ik zelf ook ik woon in roosendaal (wijk burgerhout).
snelheden altijd rond de 120kB standaard. op snelle servers waar ik meestal mijn warez afhaal ongeveer 400kB

het is zeer stabiel nu dat ze extra servers hebben geplaatst.
de upload is alleen niet zo hoog, maar dat is niet zo erg, ik run namelijk toch nog een server voor counterstrike met 4 personen.

adsl heeft een hogere upload, maar dat heeft toch geen zien, omdat @home een download heeft van 3800Kbit

1. @home 3800kbit Down/128kbit Up
2. Cistron 2048kbit Down/512kbit Up
3. KPN Mxstream 1024kbit Down/256kbit Up

neem dus @home.
de maximale snelheden haal je ECHT.

tevens heb ik veel vrienden ook in andere wijken, en daar is het ook perfect.

neem dus @home.

edit:
de mailserver doet het hier in Roosendaal vrij goed, een keer in de maand ligt ie er ongeveer 1 uur snachts uit ivm onderhoud

Verwijderd

uhh ik dacht zo te horen van een vriend van mij dat @home toch 4.7 mb vrijgeeft is maar een weet hoor

• wildhagen
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 20:07 schreef dedoder het volgende:
uhh ik dacht zo te horen van een vriend van mij dat @home toch 4.7 mb vrijgeeft is maar een weet hoor
Ja, maar dat is megabit, geen megabyte. Delen door 8 dus nog ff.... overigens is het geen 4.7, maar 3.8

Maar dat zijn wel de theoretische maxima, in de praktijk zul je die uiteraard nooit halen.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1