K heb een beetje een rare vraag. Ik ben in het bezit van een maxi-tower. Daarin is er plaats voor 6 cd-drives of dergelijke en twee diskdrives. Als ik die kast opensmijt zie ik dus ook zes rails zogezegd (weet niet hoe dat net noemt) waarin grote drives kunnen en drie rails voor kleine drives (diskdrives en zo dus, frame loopt een rail lager door dan openingen in kast) Ik bezit nu sinds kort een nieuw mobo met raid-optie op en zo. Toen ik een tweede HD derbij wou steken zat die kast hier al propvol en dat stond me toen al niet echt aan. Er was geen luchtventilatie meer tussen de HD's en plaatsen was ook al niet simpel. Ik vraag mij nu af of er kasten bestaan waar meer plaats is voor HD's (wil later wel es RAID gebruiken bv met vier HD's) of dat er geen frames bestaan da ge in u kast kunt vijzen om daar dan u hd's in te proppen
er zijn toch van die inbouw gevallen zoals je ze nog wel eens ziet in oudere computers. Die monteer je gewoon onderaan dat gedeelte waar je drives inzitten. geeft je plaats voor 2 of 3 drives meer volgens mij.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Er bestaan kasten waar je tot 6 schijven in kan doen. Dacht dat die Aopen kasten dat hadden. Wat je ook kan doen is brackets aanschaffen dat je je 3,5" schijven in je 5,25" bays kwijt kan want daar had je er ook een aantal van
Er bestaan wel frames (brackets) waar je een 3,5" harddisk in kan monteren en deze vervolgens in de grote 5,25" bay kan duwen.
Wat kasten betreft, mijn AOpen HQ08, ook een bigtower, was meegeleverd met een soort frame die je boven-achterin kon monteren. Daar passen 4 harddisks in, dus in totaal plaats voor 7 stuks 3,5" apparaten, incl de andere 3 die voor-midden zitten. Misschien was het je ontgaan dat je ook zoiets meekreeg? Of het zou iets zijn om de volgende keer beter op te letten bij de aanschaf.
Wat kasten betreft, mijn AOpen HQ08, ook een bigtower, was meegeleverd met een soort frame die je boven-achterin kon monteren. Daar passen 4 harddisks in, dus in totaal plaats voor 7 stuks 3,5" apparaten, incl de andere 3 die voor-midden zitten. Misschien was het je ontgaan dat je ook zoiets meekreeg? Of het zou iets zijn om de volgende keer beter op te letten bij de aanschaf.
edit:
picje:

Noot: ik heb de frame linksboven gewoon eruit gehaald, omdat ik er 2x 80mm fans heb zitten..
picje:

Noot: ik heb de frame linksboven gewoon eruit gehaald, omdat ik er 2x 80mm fans heb zitten..
Wel probleem is dus da die case nog van vroeger is. Toen wist ik nog ni zoveel van pc's als nu af. Liet mijn pc dan ook samenstellen door mijn computerboer. Op het papiertje was ik redelijk exact met belangrijke dingen dacht ik maar typte gewoon ATX Maxi-tower. Wel dat heb ik nu ook gekregen maar het is de grootste brol dat ge kunt krijgen. Daar zit dus zo geen frame bij ofzo. Sinds ik onlangs moest upgraden door een kapot mobo heb ik momenteel niet echt het kapitaal om nog in een goeie, mooie kast erbovenop te investeren en zou dus eerder een frame zoeken dat met wat vijsjes aan mijn bestaande kast kan gedraaid worden...(K ga uit oude pc's HD's halen om RAID te maken, lekker goedkoop ;-) T'is maar tijdelijk. Daarom zoek ik dus naar echte frames om ergens vast te vijzen op mijn kast.
Verwijderd
Kijk eens of je nie nog ergens een oude systeemkast heb liggen. Ik weet dat je uit de Compaq Deskpro's heel makkelijk de bay's kan halen... Heb ik zelf ook gedaan.....
Anders vraag je in de lokale ijzerwinkel of ze een plaatje voor je kunnen buigen waar je wat bevestigings gaten in boort. Dan ben je er ook......
Anders vraag je in de lokale ijzerwinkel of ze een plaatje voor je kunnen buigen waar je wat bevestigings gaten in boort. Dan ben je er ook......
idd, met een bracket kom je in je huidige kast een heel eind. Ik had dat zelfde probleem, en ik kon maar moeilijk aan "echte" brackets komen. Ik heb toen maar een andere kast gekocht (wou ik toch al). Als een andere kast op je wensenlijstje staat en in je budget zit, kijk dan eens op:
http://www.chieftec.com/
Hier staan (IMHO) mooie kasten, met veel 3.5" bays. Misschien staan er in de pricewatch nog meer merken met de zelfde mogelijkheden, anders even in de search kijken
http://www.chieftec.com/
Hier staan (IMHO) mooie kasten, met veel 3.5" bays. Misschien staan er in de pricewatch nog meer merken met de zelfde mogelijkheden, anders even in de search kijken
Pagina: 1