Welke afstandsbediening voor mp3/dvd/divx pc

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een celeron 500 met tvout en DVD-speler, nu zou ik dit een beetje praktisch willen bedienen door middel van een afstandsbediening. Ik heb een paar leuke modellen gevonden, maar welke werkt nou het fijnst voor mijn doel

Silitek SM-1000 Draadloze afstandbediening E40,95
Afbeeldingslocatie: http://www.mega-com.nl/media/siliteksm-1000.jpg

De Realmagic remote E45,- bij Funprice
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmadesigns.com/graphics/product_pics/remote.jpg

En de Marmitek MouseRemote E67,50 bij Memo
Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.nl/nl_site/pictures/9064.gif

Spuw je commentaar en ervaringen :9

Kan de realmagic remote trouwens een beetje makkelijk worden gerbuikt onder bijv powerdvd en winamp?

Verwijderd

Ik heb die REALmagic Remote al bijna 2 jaar en ben er erg tevreden mee.

Voor zover ik weet zijn er plugins te downloaden voor Winamp om deze remote kunnen gebruiken. Ik zelf gebruik Remote Selector, met dit proggie kan je de remote voor veel spelers enzo configureren en werkt hiermee ook perfect in Winamp.

Heb net ff in Remote Selector gekeken en PowerDVD staat erbij als player.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:30

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 22 januari 2002 03:35 schreef arjandijk het volgende:
......
Silitek SM-1000 Draadloze afstandbediening E40,95
.......
Draadloos, das fijn ;) :D
ben ook op zoek naar een a.b. dus ik w8 op goede tips :)

Verwijderd

Ik weet niet of deze modellen met IR ontvanger zijn, anders zou ik een losse ontvanger en een programmeerbare AB kopen. Op die manier kun je ook je stereo/tv/video e.d. bedienen met 1 AB. Zelf heb ik er een van Philps van zo'n fl. 200,- waarmee ik dus al deze appraten bedien i.p.v. daar 4 losse AB's voor te hebben.

Verwijderd

Ik zou voor de marmitek mouseremote gaan. Heb hem zelf ook en het werkt perfect.

Hiermee kun je alles doen met je pc, wat je maar wilt (radiografisch).
Je kunt de totsen meer dan 6 keer verschillend inprogrammeren, voor verschillende progjes.(pc met shift on/off, web met shift on/off, f1 en f2 met shift on/off).
Ook kun je je tv/stereotoren/cdspeler en zelfs marmitek lichtschakelaars/dimmers met deze afstandsbediening bedienen.(infrarood)

Deze afstandsbediening kan alles.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:31

steveman

Comfortabel ten onder

De Hema had laatst goedkope prog. afstandbedieningen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
die 3de is bij conrad geloof k veel goedkoper...

• arjandijk162
marmitek heeft een heel assortiment aan afstandsbedieningen, misschien dat je daarmee in de war bent

De silitek lijkt me trouwens op het eerste gezicht makkelijker als muis te gebruiken dan de marmitek, en 200 voor een programeerbare afstandsbediening is natuurlijk wel een forse meerprijs

Heeft iemand trouwens ervaring met losse ontvangers?
Reageren ze net zo goed als bijvoorbeeld een goede tv-afstandsbediening of moet je erg goed richten?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 13:52 schreef arjandijk het volgende:...200 voor een programeerbare afstandsbediening is natuurlijk wel een forse meerprijs

Heeft iemand trouwens ervaring met losse ontvangers?
Reageren ze net zo goed als bijvoorbeeld een goede tv-afstandsbediening of moet je erg goed richten?
is inderdaad niet echt goedkoop, maar dit was een zeer uitgebreide AB die je ook functies kon leren. Vandaar dat ik hem gekocht heb (ook het licht uit doen kan er me :) ).

Voor een losse module kun je hieronder kijken. Ik heb hem zelf ook en ben zeer tevreden over het ontvangst. Wel een wat hoge processor belasting. Op mijn huidige pc merk ik dat niet, maar op m'n PII 350 @400 soms wel. Rond die prijs zijn er ook nog genoeg andere goede ontvangers te vinden. http://home.wanadoo.nl/novh/

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Kan zo'n Marmitek ook de afstandbediening van je tv kaart vervangen?

• arjandijk162
maar hoe geod is de marmitek te gebruiken als muis, is de cursor een beeteje te besturen op schiet de cursor de hele tijd voorbij het icoontje waar je op wil klikken?

En kent iemand dat Silitek ding?

• arjandijk162
Ik de marmitek mouseremote nou goed te gebruiken als muis?

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Welke hardware heb je nodig om je pc remote te besturen??? Gweoon via een IRdA??

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online

Ik zou eens even contact openemen met dit bedrijf:
http://www.igorstvshop.nl

Dit is DE zapper zaak van de hele benelux.
32.600 Verschillende zappers in voorraad >:)

• arjandijk162
Verkopen ze daar ook pc-afstandsbedieningen?

en is de marmitek mouseremote nou goed te gebruiken als muis?

Verwijderd

De marmitek mouseremote is goed te gebruiken als muis en schiet niet voorbij de icoontjes.
Hij schokt ook niet. Zoals ik al zei: is de perfecte oplossing voor een all in one remote.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook een ontvanger kopen, en deze zo programmeren dat ie gebruik maakt van bijvoorbeeld de zapper die je voor 3 tientjes bij de Kijkshop haalt. Scheelt je een hoop kosten, en je kunt desnoods de zapper van je (al lang vergane) stereoset gebruiken.

Verwijderd

Je ken ook een marantz rc 5000 kopen. hij kost wel wat, maar dan krijg je ook wat. je ken uhm ook aan je computer koppelen 8-)

• arjandijk162
Ik ben er nu iig achter dat de Realmagic afvalt en dat de marmitek goed te gebruiken is, maar hij is nogal een stuk duurder dan Het silitek apparaat.

Wie heeft deze silitek en kan mij vertellen of deze voldoet?

• Bartez
  • Laatst online: 11-12-2025
dus als ik et goed begrijp....btw sorry dat ik deze tread ff omhoog kick.......kan je met die mouse control, bijv....winamp...powerdvd, wintv, het volume, en pc aan/uit regelen? en nog veel meer?

zit er trouwens een ontvanger bij deze afstandsbediening? en zonee.....welke ontvanger is een goede?

• Bartez
  • Laatst online: 11-12-2025
iemand?

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Je kan infraroodontvangers kopen, maar je kan ze evengoed maken.
Het zijn maar een paar componenten, echt niet moeilijk, en is aan te sluiten op de seriële poort.
Software zoals winlirc (dacht toch dat het zo heette) kan zeer veel aansturen.
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find"]Dit is een zeer goede startplaats[/url].
Zoek maar eens naar "infrarood ontvanger" en je zal veel vinden!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 15:40 schreef Ermo het volgende:
Welke hardware heb je nodig om je pc remote te besturen??? Gweoon via een IRdA??
Ik gebruik de remote die bij me Audigy Platinum zat, werkt prima, al moet je van tevoren wel instellen welke programma's je ermee wilt besturen. Maar ja, niet iedereen heeft een Audigy Platinum :+.
Pagina: 1