Toon posts:

[ICS] vedeling bandbreedte bij WinXP ICS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vraag zal duidelijk zijn uit de titel: kan ik zien hoe de bandbreedte van mijn ADSL verbinding verdeeld is tussen PCs in een LAN? Kan je bijvoorbeeld ook een bepaalde hoeveelheid bandbreedte toewijzen aan PCs in het netwerk?
Voor de zekerheid de netwerksetup:
Een Win2000 Pc en een WinXP (host) verbonden door een crosscable en 2 100mbps NICs.
ADSL via een Copperjet 810 ADSL modem en een vaste IP.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee. Nee.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Nee :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, da's duidelijk. Weet er dan iemand hoe WINDOWS de bandbreedte verdeeld. Daar moeten toch regels voor zijn, of is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst (en het meest) maalt?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij is het gewoon wat je vraagt, krijg je.
Je kunt evt. met QOS rommelen?

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Nee, ICS is standaard sharing zonder geavanceerde instellingen. Als je per-se bandwith rules wilt toekennen zal je MS-ISA server moeten gebruiken, die heeft die feature wel.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Je kan wel bandbreedte over NIC's verdelen maar niet met ICS alleen.
Op dinsdag 22 januari 2002 03:28 schreef rubenski het volgende:
Hmm, da's duidelijk. Weet er dan iemand hoe WINDOWS de bandbreedte verdeeld. Daar moeten toch regels voor zijn, of is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst (en het meest) maalt?
Windows verdeeld niet echt bandbreedte.
1st come, 1st serve
Over het algemeen is dat wel redelijk evenwichtig hoor.
Het is niet zo dat diegene die eerst vraagt ook alles direct krijgt :)

Als je wilt bandbreedte verdelen met je naar QOS zoeken en win2k server of advanced server gebruiken en de QOS manager tool installeren.
Je kan het zeker per NIC delen. Maar of je nu ook per IP kan ben ik niet zeker van :(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
OK jongens, ik heb wat advies nodig. Ik ben met WinXP pro aan de haal gegaan om een netwerk aan te leggen met Internet connection sharing en eerlijk gezegd wordt ik er helemaal getikt van. Het werkt wel (meestal), maar je hebt verder 0 controle. Ik zal hieronder mijn netwerkplannen toelichten en ik hoop dat jullie me kunnen aanraden welke OS en verdere software te gebruiken om een betrouwbaar netwerk aan te leggen voor in mijn huis. Het uitgangspunt == het moet staan als een huis && niet te moeilijk zijn, want ik ben wel een computernerd, maar niet zo'n grote.

De setup:

1 Server +/- 400 mhz pc verbonden met internet met een Copperjet 810 ADSL modem (via USB), lijnsnelheid 2048/512. Aan de andere kant verbonden met het netwerk via een 100mbps NIC en een hub via een UTP crosscable.

3 cliënts:

3 'snelle' PCs (>1200mhz, >300 Mb RAM) zijn verbonden met de hub via gewone UTP kabels en elk een 100mbps NIC.

De server staat constant aan en fungeert als server voor het netwerk EN als webserver EN als ftp server EN (evt) als mailserver. De server heeft een vast IP adres.
1.Ik heb 5 domeinnamen geregistreerd en wil deze domeinnamen allen aan mijn vaste IP koppelen. (Kan niet met XP)

2.Ik wil controle hebben over de verdeling van de bandbreedte. (Kan niet met XP).

3.Alle cliëntcomputers moeten totale controle hebben over de server. Ze moeten de verbinding kunnen openen/sluiten en evt de server op afstand kunnen rebooten.

4.Het makkelijkst lijkt me de websites behorend bij de 5 domeinnamen allemaal op de server te hosten, maar het moet ook mogelijk zijn een website op een cliënt computer te hosten.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 22 januari 2002 17:18 schreef rubenski het volgende:
Hm, de netwerkmogelijkheden van zelfs WinXP pro zijn dus nog redelijk beperkt. Je kunt de lijn niet verdelen, je kunt maar 1 domein op 1 IP hebben, etc.
Wat is een goed alternatief? Win2000 advanced server, of zal ik maar meteen op Linux/Unix overstappen?
Dat kies je zelf :)
Als je voor linux gaat ... lees dan de Advanced Networking Howto. Daar staat meer in over hoe bandbreedte beperkingen in linux te gebruiken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1