Hoe snel kunnen we gaan?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
(jarig!)
Ik zie net op de Plextor website een 40x fikker staan?
Hoe snel kunnen we eigenlijk gaan op het gebied van cds fikken.
toen ik met mijn Hp werkte was 2x de MAX (en dat ging nog vaak fout). Nu de snelheid op 24x normaal blijkt te zijn (wat ik ook erg snel vind moet ik zeggen) vraag ik me af of we nog hoger gaan dan 40?

40x = 150*40=6000kb/s (dus 6MB)
dus dat betekent dat een 700MB cdeetje in 116sec gefikt wordt (+ lead in en out).

Kunnen de cds zelf dit wel aan, omdat sommige met 24x al problemen geven.

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
ze kunnen dat heus wel aan....maar of ze ook lang mee gaan is maar de vraag. Ik denk niet dat je in depratijk veel verschil zult merken tussen 24x en 40x. Maarja ik werk nog met een lite-on 16x

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
(jarig!)
Zelf heb ik een 10x en een 24x en ik moet zeggen dat ik het verschil redelijk klein vind (maar burnproof is wel makkelijk).

van 2x naar 10x was wel een enorme stap moet ik zeggen.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33

-ET-

Phone Home

Ik heb zelf een 8x LG en die doet max 9 minuten + lead in en lead out er over. Mijn pa heeft sinds gisteren een 24x (zo eentje die dell in zijn systemen leverd, XP geeft NEC aan geloof ik.) en die doet er 3 en een 1/2 minuut over. Dus ik ben van mening dat we nu wel aardig aan de max zitten. Want echt veel sneller kan nu niet meer. Lijkt mij althans, is ook niet echt nuttig denk ik. of je nou 2 minuten en 30 seconden over een cd doet of 2 minuten en 20 sec. :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Je vergeet dat die 40 speed niet over de gehele cd gehaald wordt.

Hij begint op 16 iets meer naar buiten op 24, 32 en slechts het laatste gedeelte zal ie 40 speed halen.

Eigenlijk dus gewoon zonde van je geld voor die paar seconden die het scheelt.
24x heeft een betere prijs kwaliteit verhouding.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik heb een 24x liteon... bevalt prima maar het scheelt weinig tijd met een 16x. Ik zal dus ook niet snel gaan upgraden naar 40x. (24x == iets meer dan 3 minuten voor een volle cd)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Ik het nog een 6x brander en ik vind het nog steeds knap, een CD in 12 minuten. :)
Pagina: 1