Toon posts:

Dual monitor: MATROX of GEFORCE??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta voor de keuze van een grafische kaart die twee monitoren moet ondersteunen. CRT, 22", res. 1600x1200.

Stabiliteit is belangrijk, evenals snelle 2D werking. Over twee maanden moet ik echter ook met Autodesk Inventor aan de slag.

Keuze is
-Matrox G550
-ASUS AGP-V7100 GeForce2 MX Series

Heb in het verleden ook wat gedaan met Appian Jeronimo, maar die is te duur.

Gevoel zegt me Matrox is stabieler, GeForce is sneller met Inventor (zwaar 3D)

Het gaat om twee systemen, een voor fotobewerking etc, en een voor CAD.

Heeft iemand hint, ervaring, adviezen?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Matrox,

definatly de beste 2D kwaliteit..
stabiel beeld..

Gewoon een :9~ kaart voor 2D

en search ook ff ;) zijn al genoeg topics hierover..

Verwijderd

Voor voornamelijk CAD en fotobewerking kan je eigenlijk niet beter hebben dan een matrox.

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ati natuurlijk :)

Verwijderd

Geforce4 krijgt ook Dual-monitor support

Verwijderd

Topicstarter
2D wordt het dan dus Matrox voor PC1

3D ben ik er niet helemaal uit. AutoCAD bijvoorbeeld vraagt nauwelijks iets van een kaart zolang je niet gerenderd werkt.

Inventor echter trekt permanent aan de kaart, en dan weet ik het dus op dit moment niet. Ik kan tijdelijk uitwijken naar Matrox en later bijvoorbeeld Elsa nemen, maar dan val ik weer terug op een monitor

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 01:01 schreef TweakGuy het volgende:
Enig idee wanneer?

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Zou zeker voor Matrox gaan beste dualhead die er is op het moment. En true dualhead support (verschillende resuloties op beide scheremen) onder win2K.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik zou de ATi Radeon 8500 ook zeker niet vergeten...

vooral voor de combinatie 3D en dual monitor, want een Matrox krijg het nog moeilijk bij een zware 3D app.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:42
Idd, Radeon 8500 is daar perfect voor. 2D is volgens sommige reviewers zelfs beter dan die van Matrox!

Prijs is natuurlijk wel een stukkie hoger, maar nog steeds erg laag voor een workstation.

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Op dinsdag 22 januari 2002 01:15 schreef viaroot het volgende:

[..]

Enig idee wanneer?
Deze stond gepland voor 5 februari heb ik gelezen. Meer informatie kan je lezen hier http://www.tweakers.net/nieuws/20187

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Die zal wel weer veel te duur worden.

Verwijderd

Die GF4 is dualmonitor support that means DUALHEAD speciaal 2monitors > Weet ik niet zeker
OF gewoon een deluxe met monitor en TV Vast wel om tevormen :Z

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 16:22 schreef IndoBoy het volgende:

[..]

Deze stond gepland voor 5 februari heb ik gelezen. Meer informatie kan je lezen hier http://www.tweakers.net/nieuws/20187
Oh en dan ligt ie sekers ook gelijk in de winkel he |:(

Ik denk toch dat ie m nu nodig heeft 8-)

Maargoed, ik zou de matrox nemen en als je het er voor over hebt de ati 8500, is veel sneller in 3d maar neem in godsnaam geen gforce want die zuigt in 2d (ik heb ze allerdrie gehad, gforce is binnen 1 dag weer retour gegaan, de ander 2 gebruik ik dagelijks)

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Ik had een ati genomen als je dh wil.

Verwijderd

ati of matrox

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 01:01 schreef TweakGuy het volgende:
en niet te vergeten , ook portemonnee leeg-roof support.......... :'(

Verwijderd

Matrox is 2D zeer goed. Heb 2 types ervan getest:

Matrox G400
Matrox G450

Hoewel de G450 nieuwer is en theoretisch sneller moet zijn heb ik betere ervaringen met de G400.

3D is een ATI Radeon beter. De ATI Radeon VE is wat dat betreft redelijk geprijsd. 2D is deze minder sterk. Met bijvoorbeeld Acad gaat er wel eens iets mis. Lijnen onzichtbaar e.d.

Heb inmiddels een Radeon 8500 besteld (maand terug alweer!), en deze schijnt ook 2D zeer goed te zijn. Prijs is alleen niet zo aantrekkelijk.

Nieuwe Matrox types ken ik (nog) niet, maar ik zou dus wel voor een Matrox gaan, tenzij je ook veel 3D doet.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien Inventor zwaar 3D is heb ik gepost in de Inventor newsgroup. De volgende reactie kreeg:

The Matrox card will fail to provide anything even NEAR reasonable performance, and I doubt a Geforce 2 will go too well pushing full OpenGL acceleration to that many pixels...

Judging by the lack of correspondence regarding dual monitors in this group in the past, I think you'll be experimenting (though I do know one guy that used an AGP VX-1 and a PCI GVX-1 and did a bunch of home soldering work and got it going...)

Good luck with it.

Col.

Het ziet er dus naar uit dat Remi het zelf op mag knappen.

Op http://support02.autodesk.com/enu/inventor-graphic-cards/ is ook niet zoveel de moeite waard.

Wat zou een goede AGP+PCI kaart combinatie kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gooi er tijdelijk een G550 in, maar wil wel graag in de komende maanden een betere oplossing.

Op de Inventor lijst stond ook:

I have an OxygenVX1 and an ATI-Rage II (something like that, it's old) with a monitor each of course :). If you make sure to run the graphics window on the Oxygen and ONLY toolbars on the ATI it works great. I was pretty surprised it worked. As soon as I find some cash I will definitely replace the ATI however...

Wel een beetje zonde van dat 22" scherm, maar mogelijk een prima alternatief. Vraag blijft, welke kaart is dan de sublieme OpenGL basis?

• rood
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

rood

BLaH die BLaH

De g550n is zeker een meesterlijke kaart, op het werk nu een p4 systeem draaien met een g550 voor een cad tekenaar en 1 voor een illustrator, allebei zware gebruikers die zeker te spreken zijn over hun "test" systeem.
Zelf een g400 en 450 en ben daar zeer te spreken over.

I used up all my sick days, so I'm calling in dead

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Matrox all the way :)
En voor de 3D een ATI R8500 inderdaad :) Zit een verloopstekker bij DVI-AGP, dus kunnen gewoon 2x CRT monitoren aan :)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 19:02 schreef viaroot het volgende:
Ik gooi er tijdelijk een G550 in, maar wil wel graag in de komende maanden een betere oplossing.

Op
Dan zul je wel enorm teleurgesteld zijn straks als je overstapt naar een Geforce3/ATi8500. De 2d van deze kaarten haalt het nl absoluut niet bij die van Matrox. Neem anders een PCI Matrox en 8500 AGP :). Heb je het beste van twee werelden!!

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Ik hoor iedereeen hier wel over de ATI 8500 schreeuwen, maar als prijs een item is kun je ook voor de ATI 7500 gaan. Ook dual monitor support, goede 2D en 3D ver boven het niveau van de dual MX-jes.

ff niets

Pagina: 1