Toon posts:

kan mijn client niet pingen

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
2pc netwerk, ethernet,win98se, utp kabel, tcp/ip, geen hub/router etc...ik gebruik sygate office network, geen firewall....

okay, alles werkte de afgelopen maanden goed!!! totdat ik mijn pc opnieuw ging installeren...

situatie nu:

kan niet pingen tussen mijn pc en de client pc...

mijn pc (dsl, server)
ip van mijn ethernetkaart die naar de client gaat: 192.168.0.1

ip van client: 192.168.0.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
dns: uit
wins: uit

alles staat geconfigureerd volgens alle troubleshooters die ik heb gevonden op internet..
dus ik dacht....het ligt aan mijn kabel....maar met een nieuwe kabel is ook nog steeds het probleem aanwezig...dus het ligt niet aan de kabel...

sorry als ik niet voldoende info hier heb neergezet, het is al laat en ik heb niet veel kennis van dit allemaal..

wie o wie kan mij helpen
bedankt, cheerz

gijs

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 22 januari 2002 00:20 schreef dwaz het volgende:
[..]
kan niet pingen tussen mijn pc en de client pc...
[..]
OK, dus op je server tiep je PING 192.168.0.2 en dan zegtie?????
En op je client tiep je PING 192.168.0.1 en dan zegtie????

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
o ja, dom van mij..sorry....

in beide gevallen: ping time out....

bedankt,

cheerz
gijs

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:02
maarre... kan je wel internetten op die client of ooknie ?

(niet perongeluk een straight cable ipv een crosscable he?)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
branden lampjes op netwerkkaarten? :7

Verwijderd

ik gebruik sygate office network,
gooi die er eens af en probeer het nog eens. Is dat het niet kun je 'm altijd weer installeren..

Verwijderd

Topicstarter
nee, de kabel is juist..(voorheen deed alles het goed)
alle lampjes op alle kaarten branden,

ik kan niet internetten op de client,

bedoel je de sygate server, of de client?
want de client is er al af, op aanraden van veel mensen op internet,
het rare is...als de client sygate erop staat, geeft hij aan dat hij wel verbinding heeft met de server, maar ja..geen internet....toen ging ik pingen....en kreeg toen ping time out....

ik krijg dus ook uberhaupt geen netwerk verbinding van windows zelf...

cheerz

Verwijderd

Gooi dat hele sygate er eens af. Neem desnoods een schone installatie.

Als jij twee schone installaties aan elkaar koppelt op de manier waarop jij beschijft en met de juiste kabel dan werkt het gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ok..wat ik nu heb gedaan is sygate eraf en op de client heb ik alles opnieuw geinstalleerd wat met netwerk te maken heeft...dus alle tcp protocollen, etc...alles dus...

dit maakt allemaal niet uit...het probleem blijft bestaan..

ik heb voor de GRAP de client dezelfde ip gegeven als van de server: 192.168.0.1 --> op de server kreeg ik de melding dat er een ip conflict is...dus kan ik hieruit conluderen dat mijn kabel wel degelijk werkt?

voordat ik op de server alles opnieuw installeer en daarna adsl weer opnieuw moet instellen...zijn er nog andere adviesen?

desnoods even op icq een consult? mijn icq nr: 122029684

bedankt en cheerz
dwaz

Verwijderd

Topicstarter
en wat moet ik nou precies installeren in netwerk eigenschappen voor internet delen?

tot nu toe gebruikte ik sygate, zijn er nog andere mogelijk heden die wellicht beter werken of simpeler zijn?

meningen verschillen op het internet, wat is jullie mening?

bedankt,

dwaz

Verwijderd

Winroute doet het in mijn ervaring beter dan sygate, je zou die kunnen proberen te installeren.

Echter, als jij daar nu een kale windows-installatie (zonder sygate) hebt draaien met de instellingen zoals jij ze in je 1e post hebt staat zou het gewoon moeten werken (althans het verkeer tussen de 2 PC's). Zolang dit niet werkt heeft het installeren van een ander programma (winroute bv) geen nut.

Doe eens het volgende op beide PC's..

• alles wat naar sygate ruikt verwijderen. (via configuratiescherm)
• alle netwerkprotocollen verwijderen
• netwerkkaarten fysiek verwijderen (eruit halen)
• computers in veilige modus opstarten, daar checken of er nog netwerkaangelegenheden staan (configuratiescherm)
• netwerkkaarten er weer in
• als hij de vraag stelt 'uw computer bevat een bestand wat nieuwer is ... ' NEE antwoorden. Je wilt het bestaande bestand dus niet behouden.
• alle instellingen weer zetten zoals in 1e post

dan MOET het werken.

zo niet dan lijkt het me waarschijnlijk dat er ergens toch nog resten sygate zijn. Eventueel kun je nog de optie 'systeembestanden herstellen' proberen, welke wel ergens in windows verstopt zit.

ik ga er dan wel vanuit dat de kabel goed is. Als de lampjes op de kaarten branden en de kabel het in het verleden wel gedaan heeft zal dit wel kloppen.

Je kunt eventueel ook een sniffer installeren, bv. die van dsoft (googelen op dsoft sniffer en je vind 'm wel)
Pagina: 1