Toon posts:

Internet sharen / webserver (trustees?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een klein thuisnetwerkje draaien... Nu heb ik mijn server voor het eerst sinds 30 dagen geherstart. Voor die tijd (al 1 jaar ofzo) werkt alles naar behoren.

Na de laatste herstart kunnen de clients, aka mijn ouders en zusje geen verbinding meer maken met het internet.

Kan het zijn dat ik trustees ofzo moet instellen en zo ja, hoe doe ik dat op win2k. Momenteel share ik de kabelmodem dmv standaard-windows internetverbinding-sharen.

Tevens heb ik een webserver (kleintje) draaien op IIS.
Wat zijn nu de beste instellingen?

Alvast bedankt voor de moeite :0

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Doet het netwerk het wel? (kan je elkaar zien en ook de shares)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan hun niet zien, zij mij ook niet.

Ze kunnen wel een netwerkverbinding maken dmv "map network drive".

Mp3's van mijn pc kunnen dus wel gewoon worden afgespeeld.

mijn ip is 192.168.0.1 en die van hun tussen de 0.2 en 0.4

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

na zet alle ingeloged comps aan, heel het netwerk aan(hub/switch o.i.d.) met de instellingen die je nu hebt en ga de hond uitlaten en drink kop koffie en eventueel een sigaretje... maar raak de comp niet aan... je kan ook 12-15 minuten w88

Als je terug komt !!!!! tadaaa.... post ffff of het klopt... ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nope :(

de hele nacht gewacht... maar het werkt nog niet..
Er zet zowiezo ergens iets fout, mijn ouders kunnen elkaars pc nl ook niet zien. Nu is dat niet zo'n probleem. maar het internet moet het wel doen.

Wat moet er allemaal ingesteld worden op de server (win2k)
Ik heb nu tcp-ip en client for microsoft networks.

We zitten in dezelfde workgroup als de internetverbinding, @home.

Dat heeft ooit goed gewerkt, maar waarschijnlijk heb ik gewoon onbewust wat veranderd ofzo :(

Shit...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders kunnen wel op mijn eigen webserver komen, dus http://<ipadres_server>/blaat/ werkt wel, maar zoeits als www.hotmail.com niet.. :(

Als ze een website bezoeken op mijn eigen server, die op zijn beurt weer informatie ophaalt vanaf het internet (info uit een DB), werkt het wel.

Verwijderd

bij de clientpc's bij netwerkinstellingen:
tcp/ip -> eigenschappen
tabblad dns-server
voeg hier een/twee dns server(s) toe (195.121.1.34 en 195.121.1.66)
Werkt nu misschien wel?

Verwijderd

Jo ik heb zelf ook een servertje en daar heb ik gewoon win 2k pro En op staan en werkt goed.8-) maar daar heb je gewoon internet sharing aanstaan je moet dan de pc's in je lan geen ip geven maar gewoon op auto zette. Dan zorgt win 2k er voor dat de andere pc's kunnen internetten en je kan ook natuurlijk verbinding maken naar je server maar dat kan je beter met netuse doen veel sneller. dusssssssssssss;)

Verwijderd

Topicstarter
Ergens heb ik iets verkeerd ingesteld waardoor de clients geen rechten hebben ofzo. Ik heb mijn ipadres ingevuld als proxy onder hun tcp-ip tab. Dat heeft dus altijd keurig gewerkt.

Ik heb hier MESN spy draaien. Als ik in explorere instel dat hij verbinding moet maken via socks, en dn mijn ipnummer, kan hij dus via MSN spy het internet op. Dit zou dus een noodoplossing zijn. Echter, het is niet zoals het geweest is. Het was eerst NAT, dus ze konden niet merken dat er een proxy tussen zat.

De mail en icq etc werkt nu dus nog steeds niet. Ik kan mij herinneren dat ik een knopje heb verwijderd uit het startmenu.

Configuratiescherm -> Netwerk- en inbelverbindingen
Ik kan mij herinneren dat ik daar mijn 2 netwerkverbindingen kon zien(interne en @home), maar ook nog een ander knopje, waarmee ik rechten kon instellen wie er gebruik mocht maken van mijn "interverbinding-sharen"... Dat knopje heb ik echter perongeluk verwijderd. Weet iemand misschien of ik dat knopje weer terug kan krijgen, of hoe ik bij die instellingen kan komen? Want volgens mij zit daar nu het probleem, dat het internetsharen niet goed is ingesteld.

Verwijderd

FF cd van windows erin doen, configuratiescherm -> software in dan iets van winsetup ofzo! Staan verschillende programma's die je opnieuwe kan installeren.
Pagina: 1