Toon posts:

CAI beneden TV boven, maar geen kabels :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien me netwerk kabel voor me adsl aansluiting door me pijpje loopt, kan ik dus boven geen CAI signaal meer ontvangen, en er past ook niet nog een draadje bij, nu schijnt er dus iets te wezen wat je zet tussen de CAI aansluiting beneden en de televisie, deze geeft het signaal door naar een receiver die ik boven neerzet, waardoor ik dus weer lekker TV ken kijken.

Het moet niet werken dat zowel boven als beneden hetzelfde kanaal opstaat, maar je moet afzonderlijk kunnen kiezen, het enige wat dat ding dus moet doen is even dat CAI signaal doorsluizen naar me kamer.

Iemand ideeen of merken die dit kunnen hebben, Marmitek heeft het niet :(

Verwijderd

Boormachine :?

(wel van beneden naar boven boren als je boven vloerbedekking hebt liggen!)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

nu schijnt er dus iets te wezen wat je zet tussen de CAI aansluiting beneden en de televisie, deze geeft het signaal door naar een receiver die ik boven neerzet,
bedoel je niet zo'n AV-draadloos geval? Dat is toch wel iets anders...Ik vrees ook dat je een gat moet gaan boren, je kunt niet zo'n CAI signaal gaan op"beamen" naar boven...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Heb even mail gestuurd en kreeg dit antwoord :)

Geachte heer XXX,

Dit kan met de Cablelink 75 (09275). Voor meer info en prijzen zie onze
website www.marmitek.com

Met vriendelijke groet,

XXX XXX
Marmitek B.V.

ik ken hem alleen niet vinden :(

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Zoefff

❤ 

xxx
marmitek

mmmzz ze houden wel erg van hun klanten O+ >:)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:19

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd

Topicstarter
nee das 09175 :(

helaas niet, zal morgen wel es ff bellen met die gast :)

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:58

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Een gaatje boren is toch niet zo moeilijk :?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Als het mee zit is die pijp een 3/4 buis (19MM), adsl kabel eruit glijmiddel in de buis (afwasmiddel , vasseline ) en beide kabels in 1 keer rustig met 2 man erin trekken.

Verwijderd

Topicstarter
helaas zit er een breuk in de leiding dus kreeg met moeite de trekveer erdoor, is bijna 20 meter dus was al blij dat me adsl erin zat, hiervoor heb ik dus de cai eruit moeten trekken, welke ook nog brak, gelukkig met veel gekloot er toch nog uit gekregen, dus 2 kabels lukt ECHT niet.

Ennuh gaatje boren vinden me ouder GEEN strak plan :(

Dus is dit de enige oplossing, aangezien me vriendin toch wat moet doen als ik Quake :)

Daarna is zij aan de beurt, na 4 jaar heb je ook wel recht op ff een paar mappies Quake dacht ik zo.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 22 januari 2002 23:59 schreef Chapter_V het volgende:

Ennuh gaatje boren vinden me ouder GEEN strak plan :(

Dus is dit de enige oplossing, aangezien me vriendin toch wat moet doen als ik Quake :)
Zou het toch nog maar eens vriendelijk vragen. Want de kosten voor zo'n kassie en de kwaliteit.. Ik zou lekker een kabeltje trekken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Mischien een (oude) video-recorder als tuner gebruiken,waar (beneden) de kabelaansluiting zit. (8>

En dan zo'n Marmitek of wat voor'n merk dan ook,ertussen.
Hoef je ook nix te boren. :Y)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 23 januari 2002 10:38 schreef apestaartje het volgende:
Mischien een (oude) video-recorder als tuner gebruiken,waar (beneden) de kabelaansluiting zit. (8>

En dan zo'n Marmitek of wat voor'n merk dan ook,ertussen.
Hoef je ook nix te boren. :Y)
Dan heb je toch nog steeds een kabel nodig van de videorecorder naar de tv.. ;) |:(

En een tv-signaal-kabel naar de videorecorder toe.. ;) |:(

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Nah... zo had ik het niet helemáál bedoeld. :7

Waar dus de kabel aansluiting zit beneden, daar zet je dus gelijk die (oude) video-recorder ergens neer.

Dan gooi je die Marmitek Transmitter dáár-aan,(met het kabeltje voor het doorzenden v/h infrarood signaal v/d afstandsbediening..)

En boven zet je de Marmitek Reciever aan je TV,en de TV op het video kanaal, en klaar is Klara. (8>

Je kunt dus nu vanaf boven die (oude) video-recorder die je dus als tuner gebruikt,gewoon naar een ander kanaal laten schakelen d.m.v. de afstandsbediening v/d video. :Z :Z

(dus zó oud moet die video-recorder natuurlijk ook weer niet zijn,er moet wel een afstandsbediening bij-zitten ;) )

Nou duidelijker kan ik het echt niet maken.

(volgens mij was het hiervoor al duidelijk zat trouwens... :D )

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Topicstarter
whehehe net mail gehad, na even een telefoontje eraan gewaagd te hebben, splinternieuw is de Cable Link 75 kost 199 Euro (tekenzoek :))

hieronder het pdfje voor de belangstellende :)

http://www.xs4all.nl/~cq/marmitek/cablelink_sheet.pdf

Verwijderd

En toch is het goedkoopste en minste gevoelige voor storing een extra gaatje, en als je ouders dat niet goed vinden:

zet evt. tv en andere app. en bankstel enzo aan de kant. Metertje rondom 't gat is veilig zat. Pak een mooi 20 jaar oude lompe duitse boormachine (mn vader heeft een heerlijke gemodde AEG met extra handgrepen) en boor op een cm of 10 a 15 van het bestaande gat nog een gat.

MREn's Klustip van de week: laat iemand een stofzuigerslang naast de boor, onder het gat houden, komt er zo goed als niets naar beneden!

/me heeft zelf bij zn ouders tv, 2*idsn, kabel-tv, kabel-radio, kabel-internet en 2* audio door 3 gaatjes gekregen :)

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 19:09 schreef MREn het volgende:
En toch is het goedkoopste en minste gevoelige voor storing een extra gaatje, en als je ouders dat niet goed vinden:

zet evt. tv en andere app. en bankstel enzo aan de kant. Metertje rondom 't gat is veilig zat. Pak een mooi 20 jaar oude lompe duitse boormachine (mn vader heeft een heerlijke gemodde AEG met extra handgrepen) en boor op een cm of 10 a 15 van het bestaande gat nog een gat.

MREn's Klustip van de week: laat iemand een stofzuigerslang naast de boor, onder het gat houden, komt er zo goed als niets naar beneden!

/me heeft zelf bij zn ouders tv, 2*idsn, kabel-tv, kabel-radio, kabel-internet en 2* audio door 3 gaatjes gekregen :)
Helemaal mee eens! Je gaat toch niet moeilijk lopen doen als het ook met een gaatje kan? :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Same probleem hier...... kut ouders, wat boeit een gaatje nu

maar nee, ze denken er anders over.

ik heb 1x 16mm buisje naar zolder lopen, en die zit idd zwaar vol.... idd glijmiddel/vaseline gebruikt, iig iets vettigs.. t kon er net door (en komt er geloof ik nooit meer uit)

Zit nu in de buis:

1x coax (TV)
1x UTP (ISDN)
1x UTP (netwerk)
1x tel. analoog

coax kabel voor radio kan niet meer, zit zodoende gewoon in de ether met een antennetje..
maar goed, ontvangst is prima te doen, heb alleen geen ID&T radio... zit wel op de kabel, niet in ether hier.. en die stream is kut

helaas maar ja, liever tv :)

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op woensdag 23 januari 2002 19:55 schreef DJSmiley het volgende:
Same probleem hier...... kut ouders, wat boeit een gaatje nu

maar nee, ze denken er anders over.

ik heb 1x 16mm buisje naar zolder lopen, en die zit idd zwaar vol.... idd glijmiddel/vaseline gebruikt, iig iets vettigs.. t kon er net door (en komt er geloof ik nooit meer uit)

Zit nu in de buis:

1x coax (TV)
1x UTP (ISDN)
1x UTP (netwerk)
1x tel. analoog

coax kabel voor radio kan niet meer, zit zodoende gewoon in de ether met een antennetje..
maar goed, ontvangst is prima te doen, heb alleen geen ID&T radio... zit wel op de kabel, niet in ether hier.. en die stream is kut

volgens mij moet je wel gewoon kabel radio kunnen gaan ontvangen...
Ik weet namelijk dat er één kabel vanuit onze kruipruimte de woonkamer in komt daar zit dan zo'n kastje met één radio aansluiting en één met tv.. (die ondertussen vervangen is door de kabel monteur, dat terzijde :) )...
Ik weet niet wat dat kastje precies doet... maar wat ik denk is dat je gewoon de kabel (coax) die naar boven loopt moet aansluiten voor dat kastje (er dus achter in) en dan boven weer zo'n kastje (bij de gamma ofzo :? ). En dan moet het werken ... misschien hoeft dat niet eens maar kan het op een andere manier (de 'polen' omwisselen ofzo??? klinkt gek maar, is het niet :) )

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19
Op woensdag 23 januari 2002 19:55 schreef DJSmiley het volgende:

Psst: tv en radio is hetzelfde draadje :) Je moet alleen je coax aftappen daar waar die binnenkomt, en dan radio en tv splitsen met een of ander weerstandje of condensatorje of zo. Kijk maar in de hoofdaansluiting :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

als je gaat boren: van beneden naar boven boren, andersom kunnen er hele "schotels" plafond naar beneden komen (weer wat geleerd van de chello installateur ;) )

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op woensdag 23 januari 2002 20:10 schreef pnieuwkamp het volgende:

[..]

Psst: tv en radio is hetzelfde draadje :) Je moet alleen je coax aftappen daar waar die binnenkomt, en dan radio en tv splitsen met een of ander weerstandje of condensatorje of zo. Kijk maar in de hoofdaansluiting :)
Dat zeg ik gamma... (of zo iets zei ik :P )
Op woensdag 23 januari 2002 20:27 schreef freddifish het volgende:
als je gaat boren: van beneden naar boven boren, andersom kunnen er hele "schotels" plafond naar beneden komen (weer wat geleerd van de chello installateur ;) )
Klop idd heeft me oude heer een keer vertelt :)
maar als ik jou was zou gewoon een keertje boren als er niemand thuis is :D, boeia, wie merkt het??? (lekker achter de gordijnen ofzo)...
merken ze dat nou echt :? mijn ouders niet in elk geval...

En hebben jullie allemaal een pvc buisje liggen voor de bedrading???
Bij mij zat er toevallig wat speling tussen de buis van de cv-instalatie en het gat zelf. dus daar loopt nu een telefoonlijn, een coaxkabel, en een utp kabeltje... :)
maar suc6...
misschien kan je een keer onderhandelen met ma en pa d.m.v. een ontbijt op bed ofzo :7 wil hier nog wel eens helpen :) (als het niet te extreem wordt :Y)
Pagina: 1