[RH7.2] StarOffice6.0 is langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 22:31
hédiehó

khep net StarOffice 6.0 Beta op geinstalled, het duurt
alleen een uur voordat ik het opgestart heb, op een
p2 366 mag dat toch niet zo lang duren? iemand enig
idee hoe dat kan??

@iMartien

Verwijderd

Ik heb net StarOffice 6.0 Beta geinstalled, het duurt
alleen een uur voordat ik het opgestart heb, op een
p2 366 mag dat toch niet zo lang duren? iemand enig
idee hoe dat kan??
Vind je een uur niet echt overdreven, als hier Staroffice 6.0 Beta opstart duurt het iets langer dan normaal, omdat er al een gedeelte wordt ingeladen als je start, dan kun je namelijk wat sneller van Staroffice gebruik maken. Als je hem niet gelijk laat opstarten dan scheelt het zo'n 17 seconden, maar dan moet je het later weer starten als je er gebruik van wil maken, en dan lijkt het sneller te gaan wat niet echt zo is als je gaat timen.

• Martien
nee ik bedoel dat als ik writer start, het gewoon wel een minuut (niet overdreven) duurt voordat ik hem daadwerkelijk
kan gebruiken

@iMartien

Verwijderd

wist je dat de minimale ram eis 64MB is?
en dat is al krap

• Martien
Op maandag 21 januari 2002 23:57 schreef ferengee het volgende:
wist je dat de minimale ram eis 64MB is?
en dat is al krap
nee dat wist ik niet, maar khep wel 64mb ram

@iMartien

Verwijderd

nee dat wist ik niet, maar khep wel 64mb ram
Tsja, die 64Mb zijn wel de minimale systeem eisen inderdaad. En dat verklaart dan gelijk je opstart probleempje, ik heb hier 327Mb en dan duurt het al zo'n 17 EXTRA seconden. Dus dat wordt de buidel trekken en wat geheugen bij steken. :'(

• Martien
Op dinsdag 22 januari 2002 00:04 schreef Athalon het volgende:

[..]

Tsja, die 64Mb zijn wel de minimale systeem eisen inderdaad. En dat verklaart dan gelijk je opstart probleempje, ik heb hier 327Mb en dan duurt het al zo'n 17 EXTRA seconden. Dus dat wordt de buidel trekken en wat geheugen bij steken. :'(
mjah, tis voor m'n laptop...

@iMartien

Verwijderd

wat je zou kunnen proberen (heb ik nog niet veel suc-6 mee gehad btw)
dat is onderdelen er uit strippen die je niet nodig hebt
(setup opnieuw draaien ofzo)
en auto functies uit zetten, dat maakt 'm in elkgeval tijdens het typen sneller (auto spelling , word completion etc)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

1 minuut is ook wel wat lang. Bij mij ist ook niet snel, en dan heb ik een DUAL PIII op 1Ghz. met 640mb Ram.
Opstarten van OpenOffice duurt zo'n 6 sec.
Echter onder WindowsXP draai ik Office XP, wat opstart in 1-2 seconden.
Maar omdat het gratis is kan ik ermee leven ;)

Suc6

Verwijderd

Mjah, ik vindt OpenOffice maar bagger. Niet vooruit te branden.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Is het opstarten van een systeem/applicatie representatief voor de kwaliteit van de applicatie?Dan kan ik zo een paar voorbeelden noemen van beroerde applicaties.

Come on guys ! :D

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Ik heb een PIII 450 met 256MB RAM en OpenOffice werkt ook voor geen meter :)

Zelfs KDE werkt sloom... het enigste wat goed werkt is Windowmaker en een paar simpele GTK programma's als GAIM, Galeon (Mozilla zelf is ook ontieglijk sloom), Abiword, Gnumeric, enz...

En ja, ik heb een geoptimaliseerde kernel draaien en alles zelf gecompileerd. Hierdoor werd het 'iets' sneller, maar nog steeds een stuk slomer dan zijn Windows tegenhangers...

*gebruikt Linux / *BSD vooral als server, want de desktop niet goed te doen is* |:(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Absoluut niet. Een app kan opstarten in 1 sec, maar verder bagger zijn. De regel is ook niet dat een langzaam startende app slecht is, maar eerder dat een goede app ook zijn kwaliteit haalt uit het snel opstarten.
En dat bedoel ik als volgt:
Wanneer een applicatie snel opstart dan geeft dat de gebruiker sneller een tevreden gevoel. Wanneer de applicatie langzaam opstart, maar wel goed werkt dan is de irritatie over het langzaam opstarten nog altijd aanwezig.
Misschien heb ik in mijn vorrige post een verkeerd idee gegeven, maar ik ben heel erg blij met openoffice. Dat het iets langer duurdt qua opstarten dan een office XP, onder Windows XP, dat neem ik voor lief.

CJ

Verwijderd

tsja, duurt hier ook 27 seconden... Valt wel mee te leven imho. Als ik snel iets wil typen gebruik ik toch abiword, openoffice is voor de grotere werkstukken...

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Tsja.. Bij MS laden ze het nodige alvast in je geheugen bij het opstarten. Dat is de reden dat veel non-MS applicaties "trager" lijken te werken dan de MS applicaties.

Wie weet trouwens hoe het nu met library sharing zit onder Linux. Ik krijg tegenwoordig altijd 0 bytes voor shared memory bij het gebruik van free... Dat staat toch voor memory voor shared libs e.d. ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 22 januari 2002 09:34 schreef Papillon het volgende:
Is het opstarten van een systeem/applicatie representatief voor de kwaliteit van de applicatie?Dan kan ik zo een paar voorbeelden noemen van beroerde applicaties.

Come on guys ! :D
Win2K start toch ook op als dikke stront door een dun rietje de berg op met wind tegen? En dat vindt iedereen prima :?

• Martien
Op dinsdag 22 januari 2002 00:26 schreef ferengee het volgende:
wat je zou kunnen proberen (heb ik nog niet veel suc-6 mee gehad btw)
dat is onderdelen er uit strippen die je niet nodig hebt
(setup opnieuw draaien ofzo)
en auto functies uit zetten, dat maakt 'm in elkgeval tijdens het typen sneller (auto spelling , word completion etc)
Zal het eens proberen :)

@iMartien

Pagina: 1