ik heb een probleem. Soms loopt een cgi vast van een script verzameling waardoor de load iets van 5 wordt in plaats van 0.6. Hoe kan ik doormiddel van een cronjob zorgen dat hij uit ps -aux hij "COMMAND ./script.pl" herkent en die automatisch killed?
Verwijderd
Of je laat het script zelf z'n pid in een filetje wegschrijven.. Die file gebruik je later als referentie naar je te killen script. Lijkt me iets netter..
Trouwens.. kill -9? zou je niet eerst het bronscript eens goed gaan bekijken?
Trouwens.. kill -9? zou je niet eerst het bronscript eens goed gaan bekijken?
Verwijderd
Kill -9 geeft het proces geen enkele kans meer. Altijd eerst kijken of het met een 'normale' kill kan (SIG15). Eigenlijk zou je kill in dit geval niet nodig moeten zijn. Maarja daar had je zelf ook al aan gedacht waarschijnlijk..
Als je killall gebriukt moet je ERG zeker zijn dat je proces een altijd unieke naam heeft (ook superstrings van deze naam worden gekilled geloof ik). Ook zal dit script altijd alle instanties van je script killen. Als je hieraan voldoet, dan kun je killall gebruiken.
Als je killall gebriukt moet je ERG zeker zijn dat je proces een altijd unieke naam heeft (ook superstrings van deze naam worden gekilled geloof ik). Ook zal dit script altijd alle instanties van je script killen. Als je hieraan voldoet, dan kun je killall gebruiken.
ok, shoot..ik heb een probleem.
Ja, das een probleem, plus gevolg.. mooi, mooi...Soms loopt een cgi vast van een script verzameling waardoor de load iets van 5 wordt in plaats van 0.6.
Da's alleen geen oplossing, das een bestrijding van de symptomen (en dus per definitie nooit goed) (no offence intended). Ik zou als ik jou was mijn tijd en energie steken in uitzoeken WAAROM je script vastloopt. Daar heb je namelijk veel meer aan.Hoe kan ik doormiddel van een cronjob zorgen dat hij uit ps -aux hij "COMMAND ./script.pl" herkent en die automatisch killed?
Maar goed, even vanuitgaande dat je dat niet wilt:
Gebruik alsjeblieft nooit killall! Al is het alleen maar om het feit dat unices die wel weten hoe ze commando's moeten benoemen, killall gebruiken om letterlijk alle processen te killen... Je lol kan dus niet op als je script 'geport' wordt naar anders systemen. Zelfs als je zeker weet dat dat niet gebeurt vind ik het nog niet netjes.. Ik vergelijk het een beetje met het verkeerd leren om je pen vast te houden waar je er later altijd last van blijft houden..
(gebruik kill `pidof <naam>` als het niet anders kan)
edit:
en -9 is inderdaad een beetje cru voor zo'n zielig cgi-procesje
en -9 is inderdaad een beetje cru voor zo'n zielig cgi-procesje
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Hmm, ik weet het maar ik heb geen tijd om een programma te gaan onderzoeken van 1 miljoen regels die toch over een paar maanden zal worden vervangen.
En ik zou ook pid willen doen maar ik heb het pid nummer niet en het script loopt eignelijk alleen als het vast loopt..
En ik zou ook pid willen doen maar ik heb het pid nummer niet en het script loopt eignelijk alleen als het vast loopt..
Verwijderd
Superstring is het tegenovergestelde van een substring.
Bijvoorbeeld bladerdeeg is een superstring van bla..
En inderdaad killall is op andere unix'en heel gevaarlijk.. Had ik niet eens zo snel aan gedacht
Dit komt dan in de categorie 'cd/;rm -rf *'
Bijvoorbeeld bladerdeeg is een superstring van bla..
En inderdaad killall is op andere unix'en heel gevaarlijk.. Had ik niet eens zo snel aan gedacht
killall op HP-UX doet ook echt wat het woord zegt...alle processen killen (dus niet alleen diegene die je opgeeft)Op dinsdag 22 januari 2002 00:23 schreef us1111 het volgende:
En inderdaad killall is op andere unix'en heel gevaarlijk.. Had ik niet eens zo snel aan gedachtDit komt dan in de categorie 'cd/;rm -rf *'
/sbin/killall5 !
Niet om vervelend te doen, maar veel doet dat killall gezever er als het goed is niet toe... Ik neem aan dat die cgi-scripts niet als root draaien, dus hoeft de killall ook niet als root te draaien.
Needless to say dat de 'echte' killall door een non-root user alleen zijn eigen processes afmaait.
Niet om vervelend te doen, maar veel doet dat killall gezever er als het goed is niet toe... Ik neem aan dat die cgi-scripts niet als root draaien, dus hoeft de killall ook niet als root te draaien.
Needless to say dat de 'echte' killall door een non-root user alleen zijn eigen processes afmaait.
Verwijderd
En zo komen de slechte scripts/programatuur in de wereld en debuggen we nog lang en gelukkigmaar veel doet dat killall gezever er als het goed is niet toe
True, true...Op dinsdag 22 januari 2002 11:09 schreef us1111 het volgende:
[..]
En zo komen de slechte scripts/programatuur in de wereld en debuggen we nog lang en gelukkig
De pid-file die jij voorstelde is overigens de netste oplossing.
Pagina: 1