Toon posts:

Laptop met cdrom en floppy extern...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een laptop met alles extern, dus cdrom en floppy apart eventueel zelfs zonder floppy en cdrom. Die kan ik dan wel via netwerk gebruiken. Hij moet dus zo dun mogelijk zijn, en als het even kan ook zo klein mogelijk. Dus liefst met een 10,4 of 12,1 tft scherm maar wel 1024 x 768. Eventueel wil ik deze tweedehands gaan kopen, maar naar wat voor merk en type moet ik dan gaan zoeken? Ik weet dat bijvoorbeeld Sony met de Vaio zo een dingetje had.

Eisen:
Minimaal 400 MHz
192MB moet mogelijk zijn
minimaal 6 GB
10/100 lan

Welke types voldoen hier aan? Kan iemand mij daarmee helpen?

Verwijderd

waarom alles extern? is super onhandig, alles weer af en aankoppelen (vind ik een beetje primitief).
Of ga je die dingen niet gebruiken?

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
een toshiba 3110 CT is er zo eentje
alles los , dikke pret, en een tas vol met grappen

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 23:39 schreef docftp het volgende:
...dikke pret..
Kabelpret :D :?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Kijk n's bij sony..

weet de typenummers niet uit m'n hooft, maar die kleine Vaio's zijn erg geil :)

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
De sony's zijn de z-600 en r-600 modellen.
Heb zelf een z-600 RE, PIII 500 met 12.1" TFT op 1024x768.
Erg relaxed, en voor IO gebruik ik de ingebouwde netwerk kaart.
Er was ook nog kleinere leverbaar, maar daar is het scherm zooo klein van da's niks. (1024x768 op 10.4")

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 23:46 schreef Ghost het volgende:
De sony's zijn de z-600 en r-600 modellen.
Heb zelf een z-600 RE, PIII 500 met 12.1" TFT op 1024x768.
Erg relaxed, en voor IO gebruik ik de ingebouwde netwerk kaart.
Er was ook nog kleinere leverbaar, maar daar is het scherm zooo klein van da's niks. (1024x768 op 10.4")
Huisgenoot van me heeft zo een ding en dat vind ik groot zat hoor. Ga dat ding toch niet zo vaak gebruiken, alleen maar als ik naar mijn ouders moet, of naar mijn vriendin ga en in de trein wat wil doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 23:33 schreef bterkuile het volgende:
waarom alles extern? is super onhandig, alles weer af en aankoppelen (vind ik een beetje primitief).
Of ga je die dingen niet gebruiken?
Ga die dingen niet gebruiken nee...

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
hey,

hier hiervoor hou ik al enige tijd mijn opgen open!

Ik heb enkele jaren geleden een laptop gehad, maar dat is niks als je primairy reden is om mobiel tezijn!

Z'n kleine laptop is dan ideeal. vriend van mij had die , paste net niet in zijn binnenzak van zijn jas.
Nadeel was echter dat deze erg warm werd en dat ondanks dat er een 300Mhz cely inzat.

En als je de pc voor de eerste keer inricht is een cdrom speler wel handig maar daarna heb je hem eigenlijk toch niet meer nodig.

Omdat ik sloeber ben en ik teweinig geld krijg van mijn werkgever (ik verdien meer) ben ik ook opzoek naar een 2e handsje.

Maar eene Martijn is dat ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies zoiets, maar waar haal je die in NL, IBM staat toch niet in de Pricewatch? Kun je die alleen via IBM.nl bestellen ofzo?

Verwijderd

www.bluelink.nl
daar heb ik een laptop gekocht (2 jaar geleden)

• HermeS
die zijn heel dun.

en ze zijn wel wat kleiner dan een normale laptop (12inch beeldscherm).

Maar een 10.x (beeldscherm) inch zo nog beter zijn.

Maar ik denk dat de topic starter zijn eisen wel hoog legt. een laptop met 192 kom je niet zo gauw 2ehand tegen. ook een scher resolutie van 1024bij 768 lijkt me niet lekker werken.

Verwijderd

Ik zit met en vergelijkbaar probleem ik zoek een simpel laptopje voor in de trein omdat ik veel reis en hem voor school goed kan gebruiken. Maar hoeft maar p75 ofzo te zijn met cd-rom geluid en 16-bit kleur (schermgroote onbelangrijk). maargoed als ik op ebay of ricardo enzo kijk zie ik allemaal 166+ laptops die meteen een lekkere duit kosten. :(

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 17:09

dollarman

Travel is my game

Heb zelf een fujitsu biblo B110. Super klein en licht laptopje (1,1 kg). Wel al wat ouder een PI 233 met 192mb en 3gb schijfje, 8,4" 800x600 scherm maar super portable. Gaat zo in je rugtas. De iets nieuwere modellen (B112 en B142) hebben ook nog een touch screen. Zeker makkelijk bij zo'n klein ding.

Verder hebben ze bij Paradigit een mooie aanbieding een Toshiba Portege 7220 met netwerk dvd docking station erbij. Zeker mooi apparaatje voor een zeer lage prijs(inkoop prijs, ik werk er zelf) Als ik nog geen laptop had en weer geld, zou ik die zekers kopen. Check de specs maar ff, zeker een mooie notebook en dan heb je vast wat om te vergelijken.

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 23:57 schreef HermeS het volgende:
die zijn heel dun.

en ze zijn wel wat kleiner dan een normale laptop (12inch beeldscherm).

Maar een 10.x inch zo nog beter zijn.

Maar ik denk dat de topic starter zijn eisen wel hoog legt. een laptop met 192 kom je niet zo gauw 2ehand tegen. ook een scher resolutie van 1024bij 768 lijkt me niet lekker werken.
Nee, dat geheugen koop ik er zelf wel bij, het gaat erom dat het erin moet kunnen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 23:58 schreef SilverBolt het volgende:
Ik zit met en vergelijkbaar probleem ik zoek een simpel laptopje voor in de trein omdat ik veel reis en hem voor school goed kan gebruiken. Maar hoeft maar p75 ofzo te zijn met cd-rom geluid en 16-bit kleur (schermgroote onbelangrijk). maargoed als ik op ebay of ricardo enzo kijk zie ik allemaal 166+ laptops die meteen een lekkere duit kosten. :(
check http://computer.2dehands.nl
enne, never underestimate the price of a laptop :)

Verwijderd

Wat d8en julie van een Toshiba Libretto :) Die zijn pas klein (ondanks dat het schermpie ook redelijk klein is) maar, je hebt ze in alle soorten en maten.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
De vaio Z-600 serie kan tot 256 MB. Netwerk zit erin, en 12 GB HD. Ik heb de mijne een poosje te koop gehad, maar niemand was echt geinteresseerd. Blijkt toch een kleine markt te zijn :)
Een 10.4 inch kan wel, maar die ik gezien had was niet op 800x600 maar 1024x768, ik moest de letters bijna met een vergrootglas lezen (ik zie nog 150%)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 00:05 schreef Ghost het volgende:
De vaio Z-600 serie kan tot 256 MB. Netwerk zit erin, en 12 GB HD. Ik heb de mijne een poosje te koop gehad, maar niemand was echt geinteresseerd. Blijkt toch een kleine markt te zijn :)
Een 10.4 inch kan wel, maar die ik gezien had was niet op 800x600 maar 1024x768, ik moest de letters bijna met een vergrootglas lezen (ik zie nog 150%)
Hij is dus niet meer te koop begrijp ik?

Verwijderd

Topicstarter
Geen ideeën meer?

• HermeS
Op dinsdag 22 januari 2002 00:05 schreef Ghost het volgende:
800bij 600 is denk ik wel aanteraden op z'n klein scherm.

Maar ik denk dat de markt voor dit soort laptop's de komende jaren hard gaat groeien!

De meeste mensen die tot aanschaf over gaan tot een laptop van A5 formaat zijn de mensen welke eerst een normale laptop gehad hebben, het moet dus nogallemaal een beetje opgangkomen

En prijs :?
Het is hoeft niet veel duurder tezijn dan een normale laptop, je levert echter wel wat in op presties. ipv een 1ghz zul je een 800mhz krijgen. Maar dat is niet zo boeind (je koopt hem om mobiel teblijven, niet om 10 verschillende services op de achtergrond tekunnen draaien!).

Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.co.jp/products/pccb1/image/top_w_image002.jpg
Met: Duron 800 12.1" 128MB 20GB 24x 2.5Kg no FDD WinXp
kost volgens gwk.nl 1100 euro!

of:
Afbeeldingslocatie: http://www.fmworld.net/product/hard/pcpm0110/loox/t/image/t_r1_c3.jpg
MET FMV-BIBLO LOOX T8/80 FMVLT880 203,000 Crusoe TM5800 800 10.6" 128MB 30GB CDRW/DVD 1.5Kg no FDD
euro 1750!

Best betaalbaar, maar als ik even gauw kijk zijn alle 10,x (scherm) uitvoeringen met een Crouseu cpu. voordeel is dat je bakkie wel lekker koud blijft, vind het maar vreemd dat een 80MHZ duron in z'n klein bakkie cool kunnen houden.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:01 schreef rAvers het volgende:

[..]

check http://computer.2dehands.nl
enne, never underestimate the price of a laptop :)
thnx :) zal es ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand meer modellen die aan deze specs voldoen?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 16:25 schreef rAvers het volgende:
Verder niemand meer modellen die aan deze specs voldoen?
Ik denk dat deze Compaq Evo N200 heel erg dicht bij je vraag in de buurt komt ....
Pagina: 1