Ik probeer een object te maken, dat een functie binnen dat opject zelf uitvoert aan de hand van een timeout of interval. Graag maak ik verderop in m'n code alleen een object aan, en ik wil dat het interval tijdens het maken van een object wordt aangeroepen.
Ik heb even snel een stukje code in elkaar gezet om te demonstreren wat ik nu heb. Deze code werkt, maar ik wil graag alleen maar een object aanmaken, zonder daarna nog een setTimeout of setInterval aan te roepen. Ja ik ben een perfectionist
Is het dus mogelijk om dat binnen die function ColoredObject te krijgen?
Of kan dat niet, en zit er enige logica achter waarom het niet zou kunnen?
Ik heb even snel een stukje code in elkaar gezet om te demonstreren wat ik nu heb. Deze code werkt, maar ik wil graag alleen maar een object aanmaken, zonder daarna nog een setTimeout of setInterval aan te roepen. Ja ik ben een perfectionist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <html> <head> <script type="text/javascript"> function ColoredObject() { this.swapColor = function swapColor() { if (document.getElementById('testdiv').style.backgroundColor == '#cccccc') { document.getElementById('testdiv').style.backgroundColor = '#ffffff'; } else { document.getElementById('testdiv').style.backgroundColor = '#cccccc'; } } this.timerId = 0; } </script> </head> <body> <div id="testdiv">Tekst</div> <script type="text/javascript"> ding = new ColoredObject(); ding.timerId = setInterval('ding.swapColor();', 1000); // de regel hierboven heb ik hier liever niet... </script> </body> </html> |
Is het dus mogelijk om dat binnen die function ColoredObject te krijgen?
Of kan dat niet, en zit er enige logica achter waarom het niet zou kunnen?