Goed en betaalbaar cd-recordable merk..

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:21
Wat is nou een goed cd-recordable merk, en toch (redelijk) betaalbaar?? heb nu die goedkope 80 min dingen van de blokker (20 voor 35 gulden(=16 euro ofzo)) alleen als ik die als VCD brand en in mn DVD speler kijk, schokken ze een heel klein beetje.. begint na een tijd toch wel te irriteren.. so tell me...

(vertel er ook ff bij of ze 74/80 min zijn)

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:46

Krul

Holodoc

Arita's zijn prima, en goedkoop ;)
Zijn in verschillende smaken te krijgen (74 en 80 min.)

Verwijderd

Ik zweer zelf bij Philips maar had laatst een aantal Memorex recordables gekocht bij de Kinorama en die zijn ook aardig goed (goede coating en goed voor muziek goede hou vast en geen stotering bij 8x en 16x branden)

owja ik heb het over 700mb (80min) cdtjes aangezien die in dezelfde prijsklasse over het algemeen liggen als de 74min dus waarom niet de grootste >:)

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op maandag 21 januari 2002 22:50 schreef krulkrul het volgende:
Arita's zijn prima, en goedkoop ;)
Zijn in verschillende smaken te krijgen (74 en 80 min.)
ik ga met je mee. Beste dingen hoor. Lage prijs en een goede kwaliteit in-1

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

als je betaalbare cd's wilt moet je es naar computerbeurzen gaan zoals hcc dagen of pc discount.
je heb daar goedkope spindles

ik had op de hcc 50 80min cd's voor 25 gulden :P

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

• .GoO
Op maandag 21 januari 2002 22:52 schreef Flexe_Gozer het volgende:
als je betaalbare cd's wilt moet je es naar computerbeurzen gaan zoals hcc dagen of pc discount.

Ja maar zijn die dingen dan ook goed?? dus dat ze ook snel genoeg gelezen kunnen worden (voor in dvd-speler)

kunnen jullie ook prijzen vermelden, en evt. waar te koop?? :) want wat noemen jullie 'lage prijs'??

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 22:52 schreef Flexe_Gozer het volgende:

ik heb op hcc dagen geen cdrs gezien voor 2 kwartjes er stuk
:( , ik vind aritas en platinums goed en betaalbaar, platinums kan mijn aopen cdromspeler als beste lezen ;)

• Freez
  • Laatst online: 01-04 09:44
ik gebruik zelf altijd Arita of Princo, ze zijn zeer goedkoop per spindel en ze fikken lekker. altijd op een beurs gekocht, in de rai of met de hcc dagen

Verwijderd

Als ze schokken lijkt me dat niet bepaald aan de CD zelf te liggen. Eerder aan de manier waarop de gefikt zijn.

• .GoO
Op maandag 21 januari 2002 22:58 schreef HlpDsK het volgende:
Als ze schokken lijkt me dat niet bepaald aan de CD zelf te liggen. Eerder aan de manier waarop de gefikt zijn.
Denk het niet.. heb ze gebrand met fireburner, cdrwin en nero, maar allemaal hetzelfde resultaat :? ze schokken niet heel erg, maar een heeel klein beetje... maar na een tijdje ga ik me er echt aan ergeren..

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

Op maandag 21 januari 2002 22:55 schreef cONEction het volgende:

[..]

ik heb op hcc dagen geen cdrs gezien voor 2 kwartjes er stuk
:( , ik vind aritas en platinums goed en betaalbaar, platinums kan mijn aopen cdromspeler als beste lezen ;)
Ze zaten in een hoekje bij een doorgang naar een andere zaal...maar de cd-verkoop ging errug hard....duz het kan wel zijn dat je ze niet gezien hebt..

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Verwijderd

Ik moet ook wat spindels kopen ivm met mijn te kleine Hd :(
Waar kan ik het beste zo goedkoop mogelijk (mits redelijk/goede kwaliteit 80 min cdz (spindels) kopen? Het gaat om opslaan van zelfgemaakte fakantie/familie/honden films :))

Ik weet dat er enkele sites zijn zoals cdrwinkel ofsow waar je bij grote afname kwantumkorting krijgt. Iemand nog sites/ideeen?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42

St@m

@ Your Service

ik gebruik traxdata (of zijn dat de cd's van de blokker) of cdtjes van de kruidvat. Mijn moeder koopt ze altijd, ik heb verder nergens last van hoor (met traxdata).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• .GoO
heb trouwens ook die MMore dingen geprobeert, maar daarvan gaat mn hele PC flippen..

Verwijderd

platinum.. gewoon per 100 kopen bij www.opussupplies.nl

link werkt nu.

• .GoO
zijn die platinum dingen nog ergens in de winkel te koop, zo ja waar?

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 15-04 22:56
Op maandag 21 januari 2002 22:58 schreef HlpDsK het volgende:
Inderdaad dat dacht ik ook. Ik gebruik zelf ook deze cd's leuke kleur en platte jewelcase.. merk Emtec en volgens mij is dat gewoon Basf.
Misschien moet je ze op een lagere snelheid branden?
Of bij iemand anders proberen af te spelen in DVD speler.

Slache!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28
Op maandag 21 januari 2002 23:00 schreef devv05 het volgende:

[..]

Denk het niet.. heb ze gebrand met fireburner, cdrwin en nero, maar allemaal hetzelfde resultaat :? ze schokken niet heel erg, maar een heeel klein beetje... maar na een tijdje ga ik me er echt aan ergeren..
dan ligt het misschien aan je brander :?

Verwijderd

Ik koop altijd lifetec's , bij de aldi , 20 stuks , 30 gulden , 16x dat wel , maar nog mooie slim hoesjes ook.

Edit : 80 min.

Verwijderd

Ik gebruik ook vaak Traxdata schijfjes van Blokker. Tot op heden nooit problemen mee gehad (ik bewaar ze trouwens wel in hun jewel-case).

• .GoO
ik heb die EMTEX dingen van Blokker ofzo.. die gekleurde.. zijn dat diezelfde??

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 21 januari 2002 23:14 schreef devv05 het volgende:
das basf :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• .GoO
heb ff op de DVD speler beneden geprobeert, en daar doen ze het dus wel goed.. ligt dus denk aan mijn DVD speler ofzo.. (Lenco).. Kan ik er mogelijk nog wat aan doen, of zal ik met kleine schokjes genoegen moeten nemen?? (misschien iets van instellingen ofzo)

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 10:20
Het gaat om de CD fabriek niet om het merk.

CDR info http://www.plextor.be/download/ftp1/CDRInfo.zip

Daarna om de houdbaarheid. Lees het zelf op:

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml

Taiyo Yuden 80 min. 24 speed 100 stuks voor DFL 79,00 zonder doosje op laatste PCdumpdag in de Rai.(100 doosjes lagen verderop voor DFL 20,00)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik gebruik TDK kosten 22 piek per 10 ofzo (80 min)

Stond een keer in de consumentengids een test van cd'rs en tdk stond op de 2'de plaats, nr1 was sony meende ik maar die zijn duurder.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Memorex stond op de tweede plaats, waren toen nog moeilijk verkrijgbaar. Nu gekocht bij MediaMarkt 10 voor € 9,- in jewel case. :)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:12 schreef Chaoss het volgende:

Stond een keer in de consumentengids een test van cd'rs en tdk stond op de 2'de plaats, nr1 was sony meende ik maar die zijn duurder.
Idd, bij die TDK reflex 80min cd's heb ik idd ook de beste ervaringen. Ook met audio op 24 speed is er niets aan de hand.

En ze zijn bij elke v&d met stapels tegelijk te kopen :)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 23:14 schreef devv05 het volgende:
Emtec

Verwijderd

platinum, lifetec ok
that's write redelijk
mmore, dixons kut

Verwijderd

Haal anders gewoon een spindel Taiyo's. Simpel :)

Verwijderd

ik heb platinum 100cd's voor 89 piek 80 min >:)

Verwijderd

Groot heersend misverstand: een 'merk' zegt niets over de kwaliteit van een CD-R. (Een enkele uitzondering daargelaten, though).

Philips bijvoorbeeld heeft verschillende 'series' CD's, ook in verschillende prijsklasses. Bijvoorbeeld de 'Multi-Purpose'-CDR's en de 'Silver Premium' CDR's. Echter, de Multi-Purpose's zijn absoluut inferieur aan Silver Premium. Dit omdat de Multi-Purpose's van Ritek afkomen, en de Silver Premiums van Mitsui (voorheen Taiyo Yuden).

Er geldt één vuistregel in de CDR-wereld; er zijn maar 2 fabrikanten echt goed. En dat zijn Mitsui en Taiyo Yuden. Hoe kom je hierachter? Lees de ATIP van een CD-R. Daar staat de fabrikant in.

Ik wou dit verhaal gaan bevestigen met een uiterst interessante URL; maar kan er zo gauw niet meer opkomen. Werden allemaal merken/types getest; en steeds kwamen de 2 die ik noemde als beste uit de test.

En please, neem tests van de Consumentenbond niet serieus, want die was tenenkrommend. Ze moeten zich bezighouden met huishoudelijke apparaten; daar hebben ze verstand van.

• .GoO
zou het nog uitmaken als ik de DVD speler instellingen van NSTC naar PAL (of andersom) zou zetten?? :?

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 15:41 schreef Wolfshade het volgende:
Dit omdat de Multi-Purpose's van Ritek afkomen, en de Silver Premiums van Mitsui (voorheen Taiyo Yuden).
Sinds kort komen alle cdr's van Philips uit de Ritekfabrieken :(

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik gebruik gewoon ARITA CD-R's deze vind ik echt goed en ze zijn heel betaalbaar.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• biertje-blijf-bij-me
  • Laatst online: 04-03-2025
Mijn persoonlijke favorieten zijn de Phillips silverspeed en de TDK reflex ultra.

Enige nadeel van die phillips zooi is dat dat pappier wat er bij komt zwart is....is moeilijk op schrijven. Dus tegenwoordig gebruik ik dus vooral tdk...

Verwijderd

Ik zweer ook bij de philips silverspeed. vooral ook omdat ik 4 zussen heb die apsoluut dozen zijn met cdtjes en dan houden de philipsjes het t beste vol (die zijn nouwelijks stuk te krijgen. dat t papier zwart is maakt me niet uit ik vouw het hoeje gewoon binnenstebuiten. en dan zijn ze wit :P.

• biertje-blijf-bij-me
  • Laatst online: 04-03-2025
Op donderdag 24 januari 2002 18:02 schreef Ikke98 het volgende:
Ik zweer ook bij de philips silverspeed. vooral ook omdat ik 4 zussen heb die apsoluut dozen zijn met cdtjes en dan houden de philipsjes het t beste vol (die zijn nouwelijks stuk te krijgen. dat t papier zwart is maakt me niet uit ik vouw het hoeje gewoon binnenstebuiten. en dan zijn ze wit :P.
das dus gelul want die phillips silverspeed zijn van binnen ook zwart.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:52

Rincewind

Take me in your arms tonight

Parrot is een perfect merk :) Eigenlijk gaat het niet om het merk van de cd's maar om de producent. Zoals iemand al eerder zei, Taiyo yuden rules. Doen het altijd en die Parrot's zijn dat dus. Bij cdrwinkel.nl kun je hele spindels van Taiyo Yuden kopen.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 15:49 schreef R-Jean het volgende:

[..]

Sinds kort komen alle cdr's van Philips uit de Ritekfabrieken :(
Silver Premiums? Daar geloof ik vrij weinig van.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ik gebruik practisch altijd That's Write, en mijn interne DVD speler heeft er geen enkel probleem mee.
De DVD speler van mijn broertje en zwager accepteren deze cd's prima.

Heb in het begin verschillende cd's geprobeert, en That's Write werkte altijd in elke DVD speler die ik getest heb (4 stuks).

And The Only One

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 23:06 schreef -Nighthawk- het volgende:
Ik koop altijd lifetec's , bij de aldi , 20 stuks , 30 gulden , 16x dat wel , maar nog mooie slim hoesjes ook.

Deze cd's gebruik ik ook vaak en de kwaliteit vind ik zeer goed.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 21 januari 2002 23:06 schreef -Nighthawk- het volgende:

Ze zijn zelfs maar 28 GULDEN, en ondertussen zijn die van de ALDI ook al 24 speed.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:12 schreef Chaoss het volgende:

YEPZZ....k gebruik ook tdks.....ik heb een spindel van 50 voor 32 euro...kunnen op 16 speed gebrand worden en zijn egt super werken in mun lite-on goed...in mun dvd ook perfect

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2025
Op www.pc-welt.de testen ze elke maand een hoop schijfjes en hebben ze een top tien.

Links op Tests klikken en dan helemaal rechts op Rohlinge.

Zelf koop ik meestal de platinum op spindle

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 20:44 schreef Wolfshade het volgende:

[..]

Silver Premiums? Daar geloof ik vrij weinig van.
Kijk maar s op de site van Opussupplies

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 21:34

joskuiper

PapaCooper

BestMedia zijn vrij goedkoop en zijn goed (op 16x)
Platinums zijn net iets goedkoper en ook 16x

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb tot voor kort enkel Philips Silver Premiums gebruikt, omdat dat de enige cd's waren die het op alle apparaten deden (vooral audio)..

Sinds kort heb ik een spindel Taiyo Yuden (A Quality) en voor ik heb kunnen testen zijn dit perfecte cd'tjes, 100 stuks voor 55 euro (spindel bij cdrwinkel.com)!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

De laatste tijd gebruik ik Maxell XL..
Die doen het zelfs op 24X, da's wel lekker snel. :9

(en redelijk goedkoop..) ;)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Scooper
  • Laatst online: 15:29
Eerst gebuikte ik That's Write (80 Min), maar die sucken echt. Soms kun je ze na het branden meteen al niet meer lezen met je cd-rom, dan hoor je hele tijd de toeren veranderen van de cd-rom.

Nu gebruik ik de Lifetecs van de ALDI (80 Min). Deze zijn perfekt te lezen door de cd-rom en ze zijn nog goedkoper ook.
(Zoals al eerder te lezen Fl. 28,- voor 20 stuks)

Ga strax weer ff nieuwe halen, ben benieuwd wat de €-prijs is :9

SRK35ZS-W

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
ja haal je cd's in duitsland of laat ze opsturen
HandelsHof in Munchen Gladbach stuurt ze rond en je kunt ze afhalen.

voor 100 cd's betaal ik 67,- omgerekend want je moet ook btw betalen daar hoeveel de verzend kosten zijn weet ik niet. Trouwens het Merk is Platinum 80 min multispeed.
Weet niet tot hoe ver multispeed is.
Maar bij mij thuis schrijven ze ook gewoon op 24 speed.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 10:35 schreef GoScooper het volgende:
Eerst gebuikte ik That's Write (80 Min), maar die sucken echt. Soms kun je ze na het branden meteen al niet meer lezen met je cd-rom, dan hoor je hele tijd de toeren veranderen van de cd-rom.

Nu gebruik ik de Lifetecs van de ALDI (80 Min). Deze zijn perfekt te lezen door de cd-rom en ze zijn nog goedkoper ook.

Ga strax weer ff nieuwe halen, ben benieuwd wat de €-prijs is :9
Dan hoop ik voor je dat een een goede doos treft want van de vorige die ik had mislukt meer dan de helft...

• backupdevice
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

No Risk , Full Push

Thats writes.

gebruik ik al jaren, cd's van 2 jaar geleden zijn nog steeds te lezen.

50 stuks voor 68 piekies

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Heel interessant , al die opmerkingen over CD's en CD-winkels. Maar kan het niet zijn dat je systeem het niet helemaal aan kan?

Wanbeleid is ook beleid.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb van de week een leuke online shop ondekt.

alleen maar kwaliteit.

http://shop.cdfreaks.com/

Snel, ik had dinsdag een spindel paarse cd's (32speed) besteld, betaald via overmaken en ze waren donderdag binnen :+

en de site lijkt ook nog redelijk op tweakers.net ;)
http://www.cdfreaks.com

• .GoO
Op vrijdag 25 januari 2002 11:04 schreef Blue_White_Army het volgende:
Thats writes.

gebruik ik al jaren, cd's van 2 jaar geleden zijn nog steeds te lezen.

50 stuks voor 68 piekies
Waar :?

• Scooper
Op vrijdag 25 januari 2002 11:24 schreef hjs het volgende:
Ik heb van de week een leuke online shop ondekt.

alleen maar kwaliteit.

http://shop.cdfreaks.com/

Snel, ik had dinsdag een spindel paarse cd's (32speed) besteld, betaald via overmaken en ze waren donderdag binnen :+

en de site lijkt ook nog redelijk op tweakers.net ;)
http://www.cdfreaks.com
Hoe duur zijn de verzendkosten??? of is dat al inbegrepen???

SRK35ZS-W

• Scooper
Op vrijdag 25 januarie schreef GoScooper het volgende:
[..]

Ga strax weer ff nieuwe halen, ben benieuwd wat de €-prijs is
Op vrijdag 25 januari 2002 11:01 schreef exter het volgende:
Dan hoop ik voor je dat een een goede doos treft want van de vorige die ik had mislukt meer dan de helft...
Hmmm, als dat zo is :( ik had er 100 gekocht, en de eerste doos deed het niet met mijn brander (wel op lagere snelheid), dus ik dacht zo van, ow brander is aan het kapot gaan. Dus ik koop een andere brander, en ja hoor daarna werkte alle cd's perfekt.

Dus misschien is die oude brander nog wel helemaal niet zo stuk :'(

iemand nog een ACER 8X4X32A brander??? >:)

SRK35ZS-W

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 06:34 schreef R-Jean het volgende:

[..]

Kijk maar s op de site van Opussupplies
Jezus, heel de Silver Premium-lijn is weggehaald!

Niet te filmen.

Trouwens, wel ontzettend relaxed dat ze bij Opus Supplies de ATIP-informatie verstrekken bij de CD's die ze verkopen!
(Daar heb ik ooit eens een mailtje over gestuurd, zal dus vast niet de enige geweest zijn).

Anyway, dus op naar de TDK's van Taiyo Yuden.

• Painxiom
  • Laatst online: 01-03 13:54
Probeer eens parrots 120 stuks voor fl. 150,- 80min.
ben ik heel tevreden over!
de aanbieding is bij: www.forcys.nl

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 25 januari 2002 12:12 schreef GoScooper het volgende:

[..]

Hoe duur zijn de verzendkosten??? of is dat al inbegrepen???
7.55 Euro

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Wil je goed (in sense of houdbaarheid) dan is Mitsui uitstekend.

Heb zelf zeer veel verschillende merken, die intussen beginnen te verjaren en die Mitsui's blijven er het beste bij. Oh merken?

Ik heb het dan over:
Arita's (wordt geel en veel moeilijk tot niet leesbaar),
Platinum (wordt ook geel en veel moeilijk tot niet leesbaar),
Philips (over het algemeen goed, enkele moeilijk tot niet leesbaar),
Fuji (over het algemeen goed, minder rot als philips),
Kodak (bijna allemaal goed),
Misui (op 1 na allemaal goed leesbaar, die ene is wel erg intensief gebruikt en intussen vernieuwd)

Bovenstaand zijn mijn praktijkervaringen. Ze brandden overigens allemaal prima op mijn inmiddels ook al wel verjaarden Plextor 412Ci. Deze Plextor lustte alleen de "blauwe" CD's van bv. Verbatim en That's Write niet. Daar kan ik dan ook geen uitspraken over doen. Van That;s Write heb ik van enkele mensen vernomen dat die na verloop van tijd bladderen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1