Toon posts:

mailtje naar user als quota limit bijna bereikt is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is er een proggie hiervoor? ik ben een beetje aan het stoeien met me eigen servertje en wil ff met de quota het eea goed regelen. Nu zou ik het wel handig c.q. noodzakelijk vinden als een user bv zijn softquota vol heeft hij een automatisch mailtje krijgt dat ie bijna geen ruimte meer vrij heeft.

nu kan ik zelf wel wat scripten in php enzo, maar is hier misschien al een proggie voor? ga natuurlijk niet het wiel 2x uitvinden :)

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

warnquota

signature has expired

Verwijderd

Welk o.s. praten we hier eigenlijk over? Wel handig om te weten lijkt me zo...

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik word altijd een beetje verdrietig als ik dit soort teksten lees.....(jullie weten zo g*d***it veel)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 23:25 schreef Snijboon het volgende:
Ik word altijd een beetje verdrietig als ik dit soort teksten lees.....(jullie weten zo g*d***it veel)
wat is je probleem ? ik snap ff niet waar je het over hebt :?

ik draai op dit moment debian, ik zal es op freshmeat gaan zoeken naar warnquota, iemand anders nog suggesties?

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

nou dat je met een eigenwebserver werkt....ik begrijp nog amper de stuctuur van internet en jij voegt zelf iets toe...

zoiets bedoel ik

debian is een os zover ben ik....

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Snijboon: Da's een stap in de goede richting: Toegeven dat je het -nog- niet weet. :D

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

t heb nix met linux te makuh het is een eigen os he?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 00:09 schreef Snijboon het volgende:
t heb nix met linux te makuh het is een eigen os he?
Debian is een Linux distro.

Net als RedHat, Suse, Mandrake, Slackware... :)

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Als ze nou gewoon van allemaal één goeie maken.....dat zou pas wat wezen!

niet 20 verschillende....laat ze er eerst maar eens 1 maken die xp in gebruiksgemak overtreft....Eindelijk verlost

• saviour
  • Niet online
Gebruikersgemak.. tsja, het is maar wat je leuk vindt en waar je voor kiest.

Ik vind het eigenlijk wel leuk om conf files door te lopen enzo, het is eens wat anders dan richten en klikken + niet eens weten wat er allemaal gebeurt..

Verwijderd

Topicstarter
wel fijn dat het verder flink ontopic is hier :+ :D

• saviour
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 00:55 schreef Kertje het volgende:
wel fijn dat het verder flink ontopic is hier :+ :D
Pardon... :)

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

(ik vindt het wel een interessant eigenlijk )

een computer heb je om mee te werken....en om dat zo ffiecient mogelijk te doen, heb je toch gebruikersgemak nodig en niet steeds hoeven denken "hoe zat Dat ook al weer"

ps sorry voor je topic...open maar een nieuwe

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
je zet toch zo je eigen scriptje in elkaar? gewoon met 'n commando als 'du -s', dat laat het aantal kB van een bepaalde directory zien. Dat ff vergelijken met grenswaarde en dan als het overschreden is een tekstfile dumpen ' | mail user@domein.net -s "Quata limiet bereikt" '

Gewoon ieder week/dag/uur runnen met een crontab

Easy going en configureerbaarder dan programmaatjes downloaden enzo. :)

just $0.02

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 00:30 schreef Snijboon het volgende:
Als ze nou gewoon van allemaal één goeie maken.....dat zou pas wat wezen!
Idd.. in de supermarkt hebben ze ook tig verschillende smaken frisdrank en ze smaken allemaal naar zeik vergeleken met MScola. Als ze nou eens gewoon EEN frisdrank maken, die net zo lekker is, dan hoef ik ze tenminste niet allemaal te proeven en zijn we van het "CocaCola is lekkerder dan PepsiCola" af.

* RolandWitvoet is making a point

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

En hoe zouden ze het onder FreeBSD voor elkaar krijgen?

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 01:16 schreef mr_a het volgende:
je zet toch zo je eigen scriptje in elkaar? gewoon met 'n commando als 'du -s', dat laat het aantal kB van een bepaalde directory zien. Dat ff vergelijken met grenswaarde en dan als het overschreden is een tekstfile dumpen ' | mail user@domein.net -s "Quata limiet bereikt" '

Gewoon ieder week/dag/uur runnen met een crontab

Easy going en configureerbaarder dan programmaatjes downloaden enzo. :)

just $0.02
ik ben ondertussen al bezig in php, die kan ik ook wel met een cronjob en lynx uitvoeren; uiteraard vink een proggie als dat nog kewler, alleen vraag ik me af, hoe vergelijk ik dan die quota limiet? dan zal ik toch "quota user" moeten strippen?

ik ben niet zo goed in shellscripting of hoe je dat ook mag noemen :)

• besmart

besmart

fanta share the fun

man bash

man sh

of met google zoeken op bash scripting

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 01:39 schreef besmart het volgende:
En hoe zouden ze het onder FreeBSD voor elkaar krijgen?
Wat dacht je van alle Linux-osjes schrappen en [b]alleen[/b] maar FreeBSD als OS ? :P

• besmart

besmart

fanta share the fun

Op dinsdag 22 januari 2002 01:44 schreef pret het volgende:

Wat dacht je van alle Linux-osjes schrappen en [b]alleen[/b] maar FreeBSD als OS ? :P
Dan noemen we het direct het Walhalla OS :)

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 22 januari 2002 00:22 schreef saviour het volgende:
Debian is een Linux distro.
Niet helemaal correct.

Debian is een OS, dat op dit moment geleverd wordt met de GNU tools en de Linux kernel. Ook wel Debian GNU/Linux.

Maar je gaat meer keuzes krijgen als je Debian wil draaien.
Debian GNU/Hurd is een project dat al een tijd draait, ook al is het nog experimenteel.
Debian NetBSD is sinds kort van de grond, maar dit is nog helemaal experimenteel.
Debian FreeBSD en Debian OpenBSD zullen nog volgen.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 22 januari 2002 01:08 schreef Snijboon het volgende:
een computer heb je om mee te werken....en om dat zo ffiecient mogelijk te doen, heb je toch gebruikersgemak nodig en niet steeds hoeven denken "hoe zat Dat ook al weer"
Voor sommigen is de computer ook een hobby.
Maar dat terzijde, zou jij weten hoe je wat de topicstarter wil in Windows moet implementeren? Ik denk het niet. Ik ook niet trouwens.
Als je iets wilt bereiken maar niet weet hoe het moet zul je het uit moeten zoeken, om het even welk OS je draait.

En het is dat je het weet, maar als ik achter een Windowsbak zit, dan heb ik zoiets van "hoe zat dat ook al weer" :)
ps sorry voor je topic...open maar een nieuwe
Mja, wij zijn het die fout zijn... Wij zijn degenen die een nieuw topic zouden moeten openen ;)

Kertje: Ik meen dat er wel iets was waarmee je kon bereiken wat jij wilde... Ik heb er ooit van gehoord iig.
Ik zou als ik jou was dat warnquota dat Sihaya noemde eens nazoeken. (google, freshmeat, sourceforge... warnquota zit iig niet kant en klaar in Debian).

Verwijderd

Topicstarter
heb het maar in perl gemaakt en beta draait lekker nu 8-)

Verwijderd

Wat dacht je van alle Linux-osjes schrappen en alleen maar FreeBSD als OS
Ten eerste is dit off topic, en ten tweede getuigt deze uitspraak van behoorlijk weinig visie en o.s. kennis. BSD is goed, linux ook, de een heeft een betere memory manager, de andere is iets sneller. De een heeft meer software en de andere wordt meer gebruikt. Enz. enz.
Toch moeten er wel mensen zijn die dit zo nu en dan moeten denken met het oog op vooruitgang. Het gebruikersgemak waar jij het hier over hebt is ook onstaan dmv. een evolutie van software. Dan moet je zo nu en dan ook nieuwe dingen proberen en misschien zit daar dan wel weer een programma/o.s. bij welke beter is dan de rest en ineens aanslaat. Wat mij betreft is windows niet heilig, er bestaat altijd een kans dat het van het toneel verdwijnt. Jammer genoeg is dit een kleine kans ;(.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 05:18 schreef Kertje het volgende:
heb het maar in perl gemaakt en beta draait lekker nu 8-)
Zou je zo aardig willen zijn om dat scriptje met de rest van de buitenwereld te delen? Ik heb een irritant broertje die binnenkort gebruik van internet MOET gaan maken :D

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 22 januari 2002 21:11 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Zou je zo aardig willen zijn om dat scriptje met de rest van de buitenwereld te delen? Ik heb een irritant broertje die binnenkort gebruik van internet MOET gaan maken :D
Het gaat hier over diskquota, niet over netwerkquota :)
Pagina: 1