Toon posts:

[CM] Mijn casemod (met pics dus pas op :) )

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten Eerste dis mijn eerste casemod ik ben ook nog niet klaar maar vond dit wel alvast leuk om te laten zien. De binnenkant is nog niet optimaal opgeruimd jah ik weet het ook de airflow kan nog veel beter.

[Edit/ een rood kruisje is wel netjes opgeruimd /Edit]
[Edit2/ nu kan ie maar beter weg zijn :P /Edit2]
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011649999

Me paintjob is metalic blue met metalic zilver voor de naam :) .Maar dat is niet echt goed te zien op de pics (blijkbaar kan ik die niet goed maken) :( . Hij is nog niet af zoals ik al zei :(.

De voorkant moet nog worden gedaan maar daar heb ik de laatste tijd niet zoveel tijd voor. En me nick is niet helemaal gelukt. Heeft iemand nog tips om hoe dat erop te spuiten. Please zeg het :P

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011644745
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011646579

Ik heb een dual led 12/off/5 baybus gemaakt. Als het blauwe ledje brand staat ie op 12v en als de groene brand op 5v duh :P en als ie uit zie je niks. Ik heb de baybus met behulp van het dual led 12/off/5 van virtual hideout gemaakt. De baybus heb ik in een simpel maar zeer effectief houten doosje(zelfgemaakt) gemaakt. Op de pics zie je ze met het dekseltje omhoog :P das makkelijk wijzigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011645315
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011646420

Er zit een groene en een blauwe neon in.
Ik ben ook bezig met mijn dual led glow pad >:) (Die pics komen later) . Daardoor had ik een tekort aan switches op mijn baybus. Dus ik heb er ff 2 naast mijn zip gezet voor de neons.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011644347
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011645169

Ik heb er nu 2 fans in zitten. 1tje onderaan voor de intake en eentje achteraan. Er zit een duron 700 in die nog niet overclocked is maar daat gaat ik aan beginnen. Als me fans op 5v draaien en ik een koe draai is me pcu temp: 33C en me case temp: 26C. op 12v is me cpu temp: 29C en me case temp: 21C.

En nattuurlijk de nattedroom van bijna iedere tweaker een mooie lian li kast met watercooling zodat het heerlijk stil is :P. Ooit als ik genoeg cash heb

nou kom maar op met commentaar tips etc.

Vooral over het painten want das best lastig een logo mooi en netjes eroverheen. Nog even wat uitleg ik heb me case eerst blauw gespoten en daarna afgetaped en met zilver gespoten. Maar helaas kreeg ik toen allemaal randje naast de tape :'( dus hoe los ik dit op alles is welkom.

[Edit/arggg vergeten jees |:( /Edit]

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

JWO

nais ! misschien nog een id omdat grijze ding in het front te een ander kleurtje te geven :?

trouwens de 1e pic doet ut niet

Verwijderd

kicken.. in een woord :9~

Verwijderd

Heel mooi gedaan, maar ik zou dus ook die grijze voorkant een ander kleutje geven. Maar is mooi!

edit:
Eerste plaatje is een beetje wit met een rode kruisje! :)

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Zeer origineel met 2 kleuren ccfl erin. Mooi die baybus ook. En lekker veel lef om een lian li onderhande te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
uh hehe bedankt. maar...

1 het is geen lian li (dat zou ik ooit willen :P) Ik neem aan dat je dat wel aan de voorkant ziet :).

2 Man ik kan geen pics posten damn zelfs naedit nog fout dan maar nog een keer uploaden.

3 Zoals ik al zei de voorkant moet ik nog doen wordt ook blauw met zilver >:)

Verwijderd

Ziet er netjes uit, ben benieuwd naar het eind resultaat

Verwijderd

Ja, jammer dat je nick niet helemaal goed gelukt is, maar spuiten is ook best een nasty-ass karwei dus....

Verder, zeer netjes!!! :)

Verwijderd

oh jongens wat heb ik een hekel aan die Nokia kast. Mijn pa heeft em ook en ik kan dat ding niet zien hoor...
maar dat is slechts MHO
Leuk die letters, netjes. ook wel mooie Baybus daar voor!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe dus ik heb een nokia kast ach tja was de eerste keer. Dus ik heb het geprobeerd op deze case want die stond hier toch stof te vangen. Beter zo'n kassie te slopen dan een mooie en vooral vaak dure kast :P.

Maar heeft niemand een idee hoe je die nick van mij dus mooi en netjes op die kast krijgt. Zonder dat er dus randjes ontstaan waar tape heeft gezeten of iets dergelijks.

Ik zat te denken als ik nou eens wat hout neerleg ofzo op me kast en dan met papier eroverheen(hard papier). En dat een klein beetje laat uitsteken en dan van bovenaf spuit zodat het precies langs het papieren randje op me zijkant komt.

Heeft iemand anders tips mocht het niet teveel werk zijn wil ik alles proberen :).

Verwijderd

nog iets donkerderder dan zie ik echt niks :P

haha nee hoor kewl

Verwijderd

netjes!
voor het idee van de 2 ccfl's vind ik erg cool bedacht

Verwijderd

Een sjabloontje is makkelijk en werkt waarschijnlijk wel het best...

Dan kan je natuurlijk ook een kleintje maken en die tig keer op je kast spuiten :P

Verwijderd

Zeer mooie mod, ik heb zelf dat kassie ook maar ik vind hem geweldig iedereen zeikt die case af maar ik vind hem wel wat hebben.
Ben zelf van plan om die van mij ook een kleurtje te geven maarja hij is nu router bij mij duzz ik kan hem niet zo maar een paar dagen weg halen.
Moet nog ff wachten op de nieuwe router en dan gaat ie in de steigers :)

Verwijderd

nice :) mooi gedaan :)

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Das alvast een goed begin :9, ga zo door! Laat ons niet te lang wachten op het eindresultaat.

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Erg mooie kast. Lijkt een beetje op het idee van wat ik ga maken. (van plan ben tenminste :) )
De kleur spreekt mij vooral erg aan, blauw = goed

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

VERy nice voor je eerste moddeling

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op maandag 21 januari 2002 22:51 schreef ThamACE het volgende:
uh hehe bedankt. maar...

1 het is geen lian li (dat zou ik ooit willen :P) Ik neem aan dat je dat wel aan de voorkant ziet :).

2 Man ik kan geen pics posten damn zelfs naedit nog fout dan maar nog een keer uploaden.

3 Zoals ik al zei de voorkant moet ik nog doen wordt ook blauw met zilver >:)
very nice :)

maar zoals je al zegt bij punt 1...lian-li 0wnZ (zie ook sig)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
Netjes :)

vooral die 2 kleuren ccfl geeft een leuk effect. Hoe schakel je die eik? Via je bay-bus?

Enne, spuiten gaat mischien beter wanneer je zelfklevend plastic gebruikt en daar je logo uitsnijdt >:) suc6!

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:47
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb liever een grote strakke zwarte kast zonder fratsen..
Ik vind dit net een kermis-bak.

Bovendien vind ik een stille computer veel belangrijker dan eentje die 100Mhz sneller loopt en op een straaljager lijkt..

maarja dat vind ik.

Verwijderd

Zeer cool gedaan :9 , als je misschien dat doorzichtige plakplastic gebruikt (wat ook wel voor boekkaften wordt gebruikt) ziet het logo er misschien wat beter uit.
Das ook nie zo duur en met een scherp messie kan je daar elk willekeurig logo uitsnijden.
Heb zelf nog geen ervaring met een casemod, maar wel met modelbouw, daar gebruikte ik het behoorlijk vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat het probleem is ik heb het met tape gedaan(van dat schilders tape/papiere tape/crepe tape/ofzo).

Die tape gaat makkelijk van de verf laag af zonder het te beschadigen maar je krijgt een randje verf. En dat randje staat recht naast het tape en is dus een stukje hoger dan de rest van de zijkant en das echt niet mooi.

En ik denk juist dat plakplastic te hard plakt om het los te krijgen. Naja je krijgt het los met de verf eraan en das niet de bedoeling.

En ach een kermis atractie tja tis een begin. Ik had eerst baybus zonder leds toen single leds en tja dan ook maar dual led proberen :P.

Next is de reheostat(zeg ik het zo goed verbeter me anders maar) dat lijkt me wel relax. Want op 5 v hoor in me fans niet eens alleen een verrrote cpu fan die nog vervangen dient te worden.

En over die nokia kast ik vindt hem wel leuk. Ik heb nu ff de knopppen en gedeelte rond hd led en powerled en helemaal aan de bovenkant zilver en dat ziet er stoer uit hoor :P. Nu hopen dat ie zijn glans behoudt na lak laagie.

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11
Mooi gedaan, zeker niet slecht voor een eerste keer.

Verwijderd

Vind het knap dat je van die Nokia kast toch nog wat hebt kunnen maken. Vind ze er normaal niet uit zien, maar dit maakt hem al een heel stuk beter.

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Mijn excuses voor de aanname dat je een lian li had. Maar ik dacht dat je natte droom al werkelijkheid was geworden. Eigenlijk stom van me om zomaar iedereen te geloven en de plaatjes zelfs bij de hand te heben. Nogmaals sorry.

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 07:16
ziet r goed uit... :P
zou alleen het frontje dat nu grijs is, ook blauw spuiten...

Verwijderd

Ziet er heftig uit.
Als ik aan de voorkant kijk denk ik aan een 8310 ???
Hoe komt dat :P

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt allemaal voor de leuke reacties.

Maar het haalt mij niet uit als jij denkt dat het een lian li is mooi toch juist. Het is een compliment :)

Maar heeft er hier nou niemand zoiets gepaint. Zeg maar een 2e kleur verf over de 1e laag kleur en dat het wel mooi glad is geworden?

Verwijderd

Erg netjes!! (die verf komt me trouwens bekent voor ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 13:41 schreef twakker het volgende:
Erg netjes!! (die verf komt me trouwens bekent voor ;) )
Het is ColorWorks spuitbussies bij de fixit vandaan. En heb je gelijk???

om precies te zijn metalic blue en zilver. Ze spuiten erg mooi. Mocht er iets uitlopen druppelvorming :'( gewoon ff schuren en na 2 a 3 laagies niks meer te zien *D

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 11:33 schreef mssh het volgende:
Ziet er heftig uit.
Als ik aan de voorkant kijk denk ik aan een 8310 ???
Hoe komt dat :P
8850

• 911GT2
  • Laatst online: 09-08 07:02
Op maandag 21 januari 2002 23:18 schreef ThamACE het volgende:
Hehe dus ik heb een nokia kast ach tja was de eerste keer. Dus ik heb het geprobeerd op deze case want die stond hier toch stof te vangen. Beter zo'n kassie te slopen dan een mooie en vooral vaak dure kast :P.

Maar heeft niemand een idee hoe je die nick van mij dus mooi en netjes op die kast krijgt. Zonder dat er dus randjes ontstaan waar tape heeft gezeten of iets dergelijks.

Ik zat te denken als ik nou eens wat hout neerleg ofzo op me kast en dan met papier eroverheen(hard papier). En dat een klein beetje laat uitsteken en dan van bovenaf spuit zodat het precies langs het papieren randje op me zijkant komt.

Heeft iemand anders tips mocht het niet teveel werk zijn wil ik alles proberen :).
Je zou een sjabloon :? (dat schrijf je vast niet zo) kunnen maken en die er op plakken en er later wier afhalen, anders zou ik het ook niet weten :O

Verwijderd

ziet de netjes uit 8-)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

Hij is wel cool ja..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Zo'n raampje wil ik ook, maar dan moet er ook weer een lamp in en ik snap er geen hol van, maar het ziet er verrekte mooi uit.

Verwijderd

Ik zie dat je babybus voor 4 fans is, klopt dat of is een schakeling voor je ccfl's?

En wat voor fans heb je? Papst, Delta, Sunon? En hoe groot?
(I love 120 mm delta HP }) )

Verwijderd

Mooie mod, en die 2 verschillende kleuren neon lampen zijn kewl! :9~

Verwijderd

Topicstarter
Over de fans het zijn 2 papst fans en de 3e komt op mijn cpu. Ik ben nog bezig met mijn fanadapter dus die zit er nog niet op.

Als je goed kijkt zie je nog 2 kleine schakelaars naast me zip drive zitten daar zitten de neons op.

En de 4e switch wordt voor mijn glowpad (dual led :P ) (als het ooit goed wilt lukken anders een single led :D ) dan zit er een overbodige stand op maar tja das niet echt. Het ziet er ook weer zo raar uit om opeens 1 switch met maar 1 ledje te hebben.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

sorry dat ik dit topic een beetje omhoogschop maar;

over die Nokia kast;
-zijn alle 4 5.25" ruimtes te gebruiken? Dus zit in de onderste niet je CDROM tegen je moederbord ofzo?
-en hoeveel interne 3.5" ruimte heb je, dus hoeveel harddisks kunnen drin?

alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderd

ah, hij weer met zijn nokia 8850 kast :)
ik haat die kasten echt, _zo_ lelijk!
maar goed ieder zijn eigen smaak mjah?
wel leuke, hoewel standaard, mod.

Verwijderd

Toch netjes gedaan :)

Verwijderd

Zou je ff het nummer van die kleur kunnen geven..
of gewoon ff goed uitleggen welke kleur/merk het is?..
alvast thnx..
ik wil namelijk mn aopen hq-08 ook die kleur doen [eerst ff lasercutten :P ]
Dus.....

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 09:16

Neomess

neomess.nl

je moet voor je nic geen tape gebruiken maar van dat doorzichtige plakfolie, heb ik ook gedaan en ik kreeg absoluut geen randjes orwhatsoever.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 18:40 schreef schaduw het volgende:
sorry dat ik dit topic een beetje omhoogschop maar;

over die Nokia kast;
-zijn alle 4 5.25" ruimtes te gebruiken? Dus zit in de onderste niet je CDROM tegen je moederbord ofzo?
-en hoeveel interne 3.5" ruimte heb je, dus hoeveel harddisks kunnen drin?

alvast bedankt voor de antwoorden!
In zijn geval kan je in de kast gewoon 4x 5.25 ruimtes gebruiken en alles past er goed in, als ik het goed kan herinneren kunnen er 2 hddtjes bij als ik me niet vergis (dus 1x floppy & 2x hdd)
(ik heb dezelfde case en bij mij zit er over die bovenste 5.25 bay een afdekplaat die ook bij de kast en als ik die eraf haal en bv. een cdrom erin stouw dan ziet het er niet uit maar daarachter zit bij mij toch een xtra hdd

• Fugie|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07-2012

Fugie|IA

met dank aan..................

zie ik nou goed dat je voor die intake voorin (dus onderaan) geen gaatje heb gemaakt in je voorkant? werkt dit goed want ik was dit ok van plan maar twijfel over het nut :x

Being Crazy Ownz

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

okeej, thnx DjMaDMaX!!
Pagina: 1