Toon posts:

[LCD]LCD aansturen zonder PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dat mogelijk? Ik zou er graag een extra equiliser van willen maken voor in mijn wagen.
naar het schijnt is het mogelijk met een micocontroller. Heeft iemand al iets gelijkaardigs geprobeerd?
Alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 22:15 schreef LSD het volgende:
Is dat mogelijk? Ik zou er graag een extra equiliser van willen maken voor in mijn wagen.
naar het schijnt is het mogelijk met een micocontroller. Heeft iemand al iets gelijkaardigs geprobeerd?
Alvast bedankt voor de hulp
nja t wordt wel moeilijk een equalizer te maken op een lcdtje :) je zal wel een spectrum analyzer bedoelen...

het is mogelijk, maar dan zou je t zelf moeten programmeren. en om het nou persee op een lcd te maken lijkt me ook niet echt zo slim, want er is bij www.velleman.be een bouwpaketje te koop.

Verwijderd

Topicstarter
en waar vind ik dat pakketje juist? anders moet ik heel die site doorzoeken.
yes, I'm lazy :p

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 13:13
Je moet inderdaad een microcontrollertje hebben, dit is alleen niet zo een twee drie te maken. Je kan een beetje lopen kloten met een pic-processor maar eenvoudig is het niet. Maar je moet maar zo denken, het is een uitdaging!

Verwijderd

Puur de displayaansturing in een controller stoppen is een eitje. Probleem is alleen de analyser. Daar komen algoritmes bij kijken en dat is vrij lastig om goed werkend te krijgen.