Toon posts:

inbelverbinding oke maar geen data! help...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windowsXP pro en alles draait prima...
Maar als ik een internet verbinding heb gemaakt en die verbreek en opnieuw inbel gebeurd het regelmatig dat ik wel een verbinding heb maar geen data kan ontvangen.
Als ik vervolgens de comp opnieuw opstart werkt alles weer goed.

Ik heb inmiddels ontdekt dat windows de adapter niet goed afsluit bij het verbreken van de verbinding want als ik bij de dosprompt ipconfig intik zie ik als ik geen data ontvang twee keer dezelfde inbelverbindingsadapter! Een daarvan is waarschijnlijk de goede met een nieuw ip nummer etc. en de ander de verkeerde, het ip nummer daarvan is 0.0.0.0!

Ik denk dus dat windows explorer deze adapter probeert te gebruiken bij het verzenden en ontvangen van data en dus niets vindt.

Heeft iemand enig idee wat hier fout gaat en hoe ik kan resetten zonder steeds de computer opnieuw te moeten opstarten??

Alvast bedankt!

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:51

gatlarf

So say we all...

Modem effe disablen en dan terug enablen in device manager. Dan killt ie vanzelf alle bestaande routeringen die met dat device te maken hebben.

May the lords of Kobol guide you...

Verwijderd

Een van de vele unconfirmed bugs in XP.
probeer de laatste drivers te installeren en Service packs.

Verwijderd

Topicstarter
Modem disabelen en weer aan werkt ook niet!
Ik heb de laatste drivers voor mijn modem geinstalleerd (dynalink isdn) en bij mijn weten zijn er nog geen service packs voor win XP.

Toch bedankt voor het meedenken
Jim