Kheb vandaag me modem getweaked en ken van plan er een hub achter te hangen. Nou mijn vraag: is het mogelijk om en een windows pc en een mac erachter te hangen. Zo ja, wat moet ik instellen op de mac.
Ja, dat is mogelijk, je moet als gateway het IP van de modem instellen, als DNS de DNS-sen van je provider, en een ip in dezelfde range als het IP van je modem. Subnetmask moet 255.255.255.0 zijn.
Andere optie is DHCP gebruiken, en de DHCP-server deze gegevens laten bepalen.
Succes!
Succes!
Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt
De instellingen voor de pc weet ik wel alleen voor de mac niet. Heb ik nl geen koek van gegeten. KZal wel ff kijkuh of het werkt en anders kom ik hier wel weer zeurenOp maandag 21 januari 2002 22:01 schreef jlrensen het volgende:
Ja, dat is mogelijk, je moet als gateway het IP van de modem instellen, als DNS de DNS-sen van je provider, en een ip in dezelfde range als het IP van je modem. Subnetmask moet 255.255.255.0 zijn.
Succes!
SOrry voor het ophalen van een oud topic maar kweet nog steeds niet wat ik op de mac moet instellen. Iemand?
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Ik heb ook een adsl verbinding en hier hangt nu alleen een Windows 98 machine aan. Ik wil hem eigelijk delen over een imac en die windows machine. Hoe moet ik dit nu eigelijk doen. Is er ergens niet een tutorial voor te vinden. Wat moet ik waar instellen etc. Ik ben qua netwerken en ip-nummers echt een leek, maar een korte omschrijving zou perfect zijn !!
Groetjes
Pagina: 1