[SQL] Commando's in SQL-plus werken niet

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
Voor een aantal nieuwe schoolopdrachten mbt SQL heb ik vanaf cdrom Oracle for Windows 95 (Oracle7) geinstalleerd. Echter in SQL*Plus kan ik nog niks doen.

Voobeeld: Ik maak een nieuwe tabel aan.
CREATE TABLE agenda (
datum varchar(6) NOT NULL,
afspraak varchar(20) NOT NULL)

Ik kan dit wel intypen in SQL*Plus, daarna krijg ik geen mdelding oid dat de tabel aangemaakt is. Ik krijg gewoon een SQL-prompt te zien. Ook een SELECT-statement op de tabel werkt niet, ook dan krijg ik na het drukken op enter gewoon een SQL-prompt te zien. Wat doe ik verkeerd?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Is er wel een database aangemaakt?
Is er wel een tablespace (voor zover nodig) ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ff GO intypen mischien? (tegenhanger in mysql is ; )

dan pas voert ie de query uit

A wise man's life is based around fuck you

• TweakersOnly
Op maandag 21 januari 2002 21:38 schreef ACM het volgende:
Is er wel een database aangemaakt?
Is er wel een tablespace (voor zover nodig) ?
Dat is 't probleem: Ik kan in SQL*Plus niet controleren of de database is aangemaakt. Ik log trouwens in met login/password scott/tiger. Ligt hier het probleem soms?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

een select op een lege tabel levert nix op imho :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• TweakersOnly
Op maandag 21 januari 2002 21:40 schreef zwelgje2 het volgende:
ff GO intypen mischien? (tegenhanger in mysql is ; )

dan pas voert ie de query uit
Thanx, je hebt me op een idee gebracht. Het werkt echter volgens een iets andere methode... Je moet eerst het commando intikken en als je weer bij de SQL-prompt bent moet je "RUN" uit het menu "FILE" kiezen. Is er ook een mogelijkheid om een ingetypt commando automatisch uit te voeren?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Ja:

;<return>

/<return>

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• jochemd
  • Laatst online: 31-08 19:19
Opdrachten worden alleen naar de server gestuurd als je ze afsluit met een puntkomma. Als het dan nog niet werkt moet je eens gaan kijken wat voor instellingen er zijn voor autocommit.

• TweakersOnly
Op maandag 21 januari 2002 22:27 schreef jochemd het volgende:
Opdrachten worden alleen naar de server gestuurd als je ze afsluit met een puntkomma. Als het dan nog niet werkt moet je eens gaan kijken wat voor instellingen er zijn voor autocommit.
OK, dat wilde ik weten. We beginnen volgende week pas met SQL en ik heb op dit moment nog geen boeken of dictaten, ik ben gewoon op eigen houtje begonnen met Oracle.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

de ideale leerling zeg..! :D

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 21 januari 2002 22:27 schreef jochemd het volgende:
En ik denk dat jij eens moet gaan uitzoeken wat het verschil is tussen commit en een opdracht uitvoeren, Ik kan namelijk een opdracht uitvoeren op de database zonder te committen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• jochemd
  • Laatst online: 31-08 19:19
Dat kan ik ook :) Echter, zolang ik niet precies weet wat iemand gedaan heeft sluit ik geen mogelijkheden uit.

Ik heb mensen gezien die door een andere interpretatie van MVCC dachten dat ze wijzigingen in de database pas konden zien als ze opnieuw de connectie gingen opbouwden vanuit psql. Standaard een autocommit bij een disconnect en dan plotseling een systeem dat dat niet doet of andersom kan dan wel voor problemen zorgen.
Pagina: 1