Toon posts:

audio cd maken geen disc at once

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb pas een 16x speed fikker van LG ingebouwd...klopt het dat je met een burn proof brander geen disc at once audio CD kan fikken? Als ik namelijk DAO uitzet doet ie het wel maar zodra ie aangaat blijft mijn brander steken op het schrijven van een lead in...en doet ie niks meer...
Gebruik laatste versie van Nero...

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:54
Met een burnproof brander kan je wel degelijk DAO branden hoor, lukt hier goed met een lite-on 12x brander. Tegenwoordig zet ik echter burnproof uit, ik heb ergens gelezen dat burnproof tikjes in audio-cd's kan veroorzaken. Dus brand ik maar wat langzamer op 8x.

• r.e.n
  • Niet online
Misschien ondersteund je brander gewoon geen DAO :o

Nee lijkt me sterk...

Die Nero heeft toch zijn eigen APSI drivers? Probeer anders eens die ASPI drivers van Adaptec te installeren, misschien maakt het uit...

Verwijderd

Probeer CD-MATE :) dat programma roeleert.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

-Stef-

Slainthe!

Op dinsdag 22 januari 2002 00:08 schreef Linchpin het volgende:
Met een burnproof brander kan je wel degelijk DAO branden hoor, lukt hier goed met een lite-on 12x brander. Tegenwoordig zet ik echter burnproof uit, ik heb ergens gelezen dat burnproof tikjes in audio-cd's kan veroorzaken. Dus brand ik maar wat langzamer op 8x.
Tuurlijk, waarom vinden ze dat Burnproof sowieso uit?! Gewoon langzaam blijven branden en je hebt nergens last van. |:( Waarom koop je eigenlijk een 12x brander?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 00:05 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Tuurlijk, waarom vinden ze dat Burnproof sowieso uit?! Gewoon langzaam blijven branden en je hebt nergens last van. |:( Waarom koop je eigenlijk een 12x brander?
Denk eens na, hij kan best wel gelijk hebben, maar niet op zijn manier. Kijk, Burn Proof, just link of whatever the hell je de technologie ook wil noemen zet het burn process stil op het moment dat de buffer leeg drijgt te raken right? Mooi. Op dat moment ontstaat er dus een microscopisch kleine "gap" in de data. Zoveel micron of was't, het was ergens te lezen ooit eens i.i.g> Als je burnproof maar vaak genoeg ingrijpt bij het schrijven van een audio cd is de kans op "tikken" in de cd inderdaad groter. Dus wat hij doet is gewoon langzamer branden, waarom, nou omdat hij dus dat risico niet wil lopen.

Zo, en nou jij weer

Pfft, veel te serieus allemaal, Fallen_angel is back to huiskamer

• Linchpin
Op woensdag 23 januari 2002 00:21 schreef Fallen_angel het volgende:

[..]

Denk eens na, hij kan best wel gelijk hebben, maar niet op zijn manier. Kijk, Burn Proof, just link of whatever the hell je de technologie ook wil noemen zet het burn process stil op het moment dat de buffer leeg drijgt te raken right? Mooi. Op dat moment ontstaat er dus een microscopisch kleine "gap" in de data. Zoveel micron of was't, het was ergens te lezen ooit eens i.i.g> Als je burnproof maar vaak genoeg ingrijpt bij het schrijven van een audio cd is de kans op "tikken" in de cd inderdaad groter. Dus wat hij doet is gewoon langzamer branden, waarom, nou omdat hij dus dat risico niet wil lopen.
Dit is inderdaad de reden ja. Ik denk dat ik trouwens ook rustig op 12x kan branden zonder burnproof, heb ik alleen nog niet geprobeerd. Ik probeer er alleen voor te zorgen dat ik de beste kwaliteit cd krijg. Ik kopieer audio-cd's ook nooit on the fly, altijd eerst met EAC naar harddisk kopieren en daarna branden. Kost meer tijd maar dat heb ik er wel voor over, anderen blijkbaar niet.

En met data-cd's zet ik burnproof wel gewoon aan, kan daar geen kwaad.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Het is toch ook beter om audio-cd's niet te snel te branden, omdat oudere cd-spelers ze dan niet eten.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op woensdag 23 januari 2002 12:00 schreef bonzz.netninja het volgende:
Het is toch ook beter om audio-cd's niet te snel te branden, omdat oudere cd-spelers ze dan niet eten.
Bull shit-> Ligt aan het merk cd-r's! Ik heb nog nooit probs gehad... En heb thuis een cd-speler uit '86 staan. In alle auto-radio's en dvd-spelers doen mijn cd-r's het ook :)

Gebakken op 16X >:)

webOS all the way!

Verwijderd

als je je snelheid dan toch al lager zet,
dan kan je burnproof toch gewoon op laten staan

wat is er erger? mislukte cd of een kleine kans op een tikje

• Linchpin
Zonder burnproof branden is tot nu toe altijd goed gegaan, dus waarom zou ik dat veranderen? En als ik burnproof aan zou zetten kan ik natuurlijk gewoon op de hoogste snelheid branden (kan ook wel zonder burnproof trouwens).
Ik snap de ophef niet zo, als met burnproof branden voor jou goed werkt dan is dat mooi, de methode die ik gebruik voldoet voor mij goed, dus waarom zou ik dat veranderen?
Pagina: 1