Netwerkstation maken

Pagina: 1
Acties:

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
de bedoeling voor mij is, dat ik vanaf mijn server hier, een soort netwerkstation kan maken naar een PC die ACHTER een andere server zit op internet ( voor het delen van FTP dirs )

Dit is dus de bedoeling:

[Thuisserver hier] -> link -> [Thuisserver vriend]-> [Zijn pc]

ik heb vanalles geprobeerd, maar we komen allleen tot de thuisserver, verder komen we niet... heeft iemand een idee hoe het moet, of moet er een programma voor worden geinstalleerd.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

op zijn server een mapping aanmaken:

net user x: \\pcnaam\share

x: sharen dmv ftp prog

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Ik snap het niet helemaal, dat betekend dat er op alle clients achter die vriend zijn server ook FTP servers moeten draaien??

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Nee, je shared die netwerkverbinding op de server als een netwerkschijf. En die kun jij dan weer benaderen vanaf internet door de FTP-server op zijn server.

edit:

volgens mij moet het zijn
[code]net use x: \\zijnpc\map[/code]

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Ik schop em nog maar even naar boven:

Ik heb een FTP-server draaien op mijn Server. De server staat achter een WiFi Router. De poorten zijn door gemapt. De ftp server is ook gewoon bereikbaar via de hele wereld.

Mijn probleem:

Om mijn vastebak, die in het netwerkstaat heb ik een directory gedeeld.
Op mijn server heb ik een netwerkverbinding gemaakt naar die gedeelde dir op mijn vastebak; R:\

Nu heb ik een user account aan gemaakt op de FTP server en access gegeven naar r:\

Wanneer ik nu inlog op de ftp server met de daarvoor bestemde user account. Krijg ik wel een connectie en een lege map. Maar ik kan niets zien wat er instaat noch een directory of file er inzetten.

Wat gaat er fout ??? :?