[suse] Trident resolutie ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ik ben suse 7.3 aan het installen , en dat gaat goed totdat ik mn monitor moet instellen ...

Het maakt niet uit wat ik voor instellingen neem , maar mn beeld is vaag en helemaal uit verband. Er zit een trident videokaart in , ik dacht 2 MB , hij ziet hem ook , maar zelfs als ik de optie vesa 640*480/72 hz neem of 800*600/56hz dan krijg ik een of ander groen beeld.

Heeft iemand hier een workaround voor of wordt de kaart gewoon niet goed herkend ? Kan linux hier niet goed mee overweg ?

Ik weet dat ik wel in no x11 verder kan gaan , alleen ben ik dan verder van huis omdat ik dan alles via de prompt moet installen ed... (n00b) ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

install via text daarna log je als root in
en type je Xconfigurator in
als je toch in x11 wil doen kies een een trident 1mb en een generic 640x480 met zo'n laag mogelijk herz dus 60 ofzo
als dit niet werk dan heb je een irq probleem of je kaart is gaar.
btw X is wel traag door je video kaart als je agp hebt koop dan een kaartje voor 60 euro ofzo heb je 8mb agp kaartje loopt als een jekko

<ploit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
thnx for the reply ,

maruh xconfiguration kent ie niet :( , al heb ik nu wel iets meer resultaat met sax. Sterker nog na lang puzzelen met sax heb ik een redelijke desktop kunnen zien :)