Beelscherm laptop kapot, is dit fixbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Hey medetweakers, ik heb nu al een paar jaartjes een compac LTE 5000, is een P75 laptop.

Nou wil ik lekker kunnen scripten etc als ik in de trein zit met deze laptop, maar het probleem is nu dat het beeldscherm het niet meer doet ;(

Dit is echter al een hele poos zo (jaartje ofzo). Weet niet precies meer waar het aan lag.

Als ik nu het beelscherm openklap, dan zie ik nog wel beeld, maar dan moet ik het beeldscherm echt heel schuin houden 10 graden ofzo, dan is er nog gewoon beeld. Maar zodra ik het beeld verder openklap, is het gewoon blauw. De laptop start nog wel normaal op en zodra ik er een normale monnitor op aansluit doet ie het ook weer gewoon.

Weet iemand of dit nog fixbaar is?

Alvast bedankt

Verwijderd

in je beeldscherm zit een lamp, waarschijnlijk is die kapot, dan zie je idd ook heel vaag nog iets...

ik d8 dat reparatie rond de 500 piek was, maar niet iedereen kan dat volgens mij...

ps: het is fixbaar

• Ed.
het is zeker niet de lamp, want ik zie het VOLLEDIGE beeld als ik het beeld op 10 graden schuin heb, alle kleuren, echt alles, alleen het besturen van de muis is dan nogal lastig, hehe :)

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik heb dat ook gehad met een laptop. Na een tijdje aanstaan werd hij wel weer wat scherper maar het is inderdaad vrij irritant dat je de muis niet meer ziet.

Volgens mij is het een vorm van slijtage en je zou hem misschien nog kunnen laten maken. Volgens mij moet er dan een nieuwe scherm in en ik denk dat dat best wel prijzig is. Informeer eens wat dat kost of overweeg om een andere )2e hands) te kopen als repareren te duur is.

• Ed.
ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegt zonet.

Het beeldscherm staat ZO schuin ten opzichte van het toetsenbord dat ik de muis niet eens kan bedienen, m'n vingers zijn daar te dik voor :)

als ik dus het beeld wil zien moet ik m'n kop helemaal onder de laptop houden wil ik het een beetje zien

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54
Kan het dan niet zijn dat je verbinding tussen je scherm en je moederbord/grafische kaart aan het kaopt gaan is. In dit geval vallen de reparatiekosten wellicht nog veel lager uit. Ik zou gewoon eens informeren bij een goed repair-centre.

• Ed.
Thx voor alle tips, heb ff wat zaken opgebelt, maar bleek dat niemand zulke kabeltjes kon leveren. Dat werd dus maar zelf op onderzoek uitgaan dan.

Heb de hele laptop opengeschroeft (en crisis zeg! compaq stopt echt achter elk rubbertje een schroefje!), daarna urenlang zitten proberen wat het nou is, en aan welke kant van de monitor het ligt en uiteindelijk bleek dat 1 van de ULTIEM dunne snoerjes beetje gekneusd was. Deze trok je dus direct kapot bij de eerste x.
ff de twee eindjes aan elkaar gesoldeerd, plakbandje eromheen, en nu werkt m'n laptop weer als vanouds!

(en degene van wie de laptop is heeft 'em aan mij geschonken, hij zei dat als ik het kon fixen, het ding ook wel meteen mocht houden! :))

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

Op maandag 21 januari 2002 21:30 schreef Rolex het volgende:
als ik dus het beeld wil zien moet ik m'n kop helemaal onder de laptop houden wil ik het een beetje zien
Staat wel leuk in de trein... B-)

*ding* Einde bericht *dong*

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
lol, opengooien die zooi en kijken :)

Check mijn knowledge base!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49

Opa

Nu Multifocaal!

Keb op het werk al een aantal Armada 1750 en 1700 opengeschroefd en vaak is de connector van de bedradingen tussen scherm en moederbord geoxideerd of een kabel geknakt. Eerst accu er uit, stroom er af en openen is het devies. Ook het kartonnen hoesje met daarop "caution. High voltage" dus. Daar zit een printplaat met twee stekkertjes onder.

Oh enne, als je beeldscherm na een tijdje werken soms blanco wordt, check dan eerst of er niet een plakbandje over de koelopening van de laptop zit. :+ (je komt ze tegen bij mij op het werk...)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1