Toon posts:

Cisco1605R <---->chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cisco 1605R welke ik via eth1 aan chello wil koppelen en eth0 wil ik mijn lan aan koppelen.
heb de laatste ios 12.2.6a ip+fw, heb eth1 op dhcp staan met mac-adres van de nic die ik eerst gebruikte,maar ik krijg geen ip adres heeft iemand een idee waarom niet ?
;'(

Verwijderd

Had ik ook met server (andere nic erin --> no go :( )

Toen maar gewoon die van Chello gepakt een gaan 8-)

Waarschijnlijk moet je ff Chello helpdesk bellen dat je een andere netwerkkaart hebt, en dat je opnieuw die DHCP-aanmeldprocedure moet doen :)

Verwijderd

Hoi,

Dat hoeft niet, je moet op je ethernet poort gewoon je mac-adres opgeven die je ooit heb aangemeldt bij Chello.

That's it. Werkt prima.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 21:13 schreef kevertje77 het volgende:
Hoi,

Dat hoeft niet, je moet op je ethernet poort gewoon je mac-adres opgeven die je ooit heb aangemeldt bij Chello.

That's it. Werkt prima.
Had ie al gedaan: werkte niet...

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 20:44 schreef flee het volgende:
Ik heb een cisco 1605R welke ik via eth1 aan chello wil koppelen en eth0 wil ik mijn lan aan koppelen.
heb de laatste ios 12.2.6a ip+fw, heb eth1 op dhcp staan met mac-adres van de nic die ik eerst gebruikte,maar ik krijg geen ip adres heeft iemand een idee waarom niet ?
;'(
Heb je al access-lists gemaakt?

Verwijderd

Mmm, maar bij collegas van me vullen ze gewoon het ip-adres in van effe daarvoor. Maar misschien is dat in Amsterdam anders dan in andere regios. Daar heb je een soort-semi-vast ip-adres :)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 21:32 schreef kevertje77 het volgende:
Mmm, maar bij collegas van me vullen ze gewoon het ip-adres in van effe daarvoor. Maar misschien is dat in Amsterdam anders dan in andere regios. Daar heb je een soort-semi-vast ip-adres :)
Ja... totdat de DHCP-server dat adres opnieuw uitdeelt en je iemand anders van z'n Internet-verbinding berooft, de helpdesk, waar het toch allemaal al zo snel gaat, onnodig tijd laat verspillen, enz.... niet zo sociaal dus...

Verwijderd

Ik ken het chello net gelukkig niet zo goed maar mijn collega's hebben al meer dan 3 jaar hetzelfde ip-adres. We hebben dr zelfs tunnels naartoe staan enzo :)

Maar dat zal in andere regios vast anders zijn

Verwijderd

Topicstarter
heb net nog een ander ios geprobeerd maar zelfde resultaat hij zend wel een dhcp discover uit, en er komt een packet terug van chello met de info maar de router stuurt geen request meer uit.
dat van die packets heb ik gezien met etherpeek NX software heb dus ook de packet inhoud bekeken.
hoopte toch eigenlijk dat iemand van jullie dit al eerder aan de hand had gehad.

Verwijderd

Die routers kun je confiurgeren met behulp van een windowz programa (configmaker ofzo iets) van cisco.
Ik denk dat je het beste hiermee een nieuwe configuratie overheen kunt blazen. Heb je gelijk een goeie basisconfiguratie. ik ga er van uit dat je op zich niets exotisch hebt ingesteld op de router. met dat programaa kun je ook dchp in stellen.
overgens, als je het door hebt, kun je ook met de concole de config verder aanpassen. kun je gelijk als je de 'uitdaging' aan gaat, mbv howto op internet de router beter afschermen omdat default toch wel wat exploits open staat. (mbt bijv services). success. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router ingesteld via de console poort, heb de nvram leeg gemaakt dus alle settings weggegooid, toen het ios geflashed naar de laatste nieuwe. en daarna pas heb ik de eth1 poort op dhcp gezet.en juiste mac-adres gegeven.
lijkt ios bug want met een sniffer prog (etherpeek nx) zie ik wel een discover weg gaan uit de router er komt ook reactie van de dhcp server en verder gebeurd er niets.
ik dacht misschien heeft iemand anders dit al eens mee gemaakt. in de loop van vandaag ga ik het ios downgradenen kijken wat er gebeurd.

Verwijderd

ik heb het gehad met een bekende netwerkkaart welke geen IP meer kreeg van de DHCP. zij moesten toen mijn account resetten. Je hebt overigens een heel vaag probleem. Ik heb het gedaan met een cisco 2600 en met verschillende vigor's maar het heeft altijd gewerkt. Weet je zeker dat je je mac-adres goed ingetikt heb?? ;)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 21:43 schreef kevertje77 het volgende:
Ik ken het chello net gelukkig niet zo goed maar mijn collega's hebben al meer dan 3 jaar hetzelfde ip-adres. We hebben dr zelfs tunnels naartoe staan enzo :)

Maar dat zal in andere regios vast anders zijn
hehe in amsterdam is het ip adress inderdaad "vast"
nog nooit een andere gehad :). heb ook nog een ander kaartje die ook bekend is bij chello... als ik die weer gebruik dan krijg ik hetzelfde ip adres als bij de eerste keer aanmelden (ook als die al 3 maanden niet gebruikt is... (de dhcp lease staat op 7 dagen))

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 12:49 schreef xmike het volgende:
ik heb het gehad met een bekende netwerkkaart welke geen IP meer kreeg van de DHCP. zij moesten toen mijn account resetten. Je hebt overigens een heel vaag probleem. Ik heb het gedaan met een cisco 2600 en met verschillende vigor's maar het heeft altijd gewerkt. Weet je zeker dat je je mac-adres goed ingetikt heb?? ;)
inderdaad ff controleren en wel op de goede interface?, niet toevallig op eth0 gezet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nogmaals na gekeken maar alles lijkt goed in gesteld en mijn sniffer prog etherpeek ziet ook de pakketjes voor bij komen en debuggen van de router geeft ook weer dat er wat gebeurd maar verder als een reactie op de discover komt hij niet.

xmike welk ios draai je in de 2600 ?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 13:51 schreef flee het volgende:
Ik heb het nogmaals na gekeken maar alles lijkt goed in gesteld en mijn sniffer prog etherpeek ziet ook de pakketjes voor bij komen en debuggen van de router geeft ook weer dat er wat gebeurd maar verder als een reactie op de discover komt hij niet.
Heb je al geprobeerd de conversatie Cisco<->DHCP te vergelijken met Computer<->DHCP? En dan dus de computer nemen die het dus wel deed op deze verbinding. Misschien dat je dan verschil ziet...

Verwijderd

Topicstarter
heb inderdaad de packets vergeleken maar de discover die als eerst vanuit de router wordt gestuurd ziet er in etherpeek het zelfde uit als het pakket wat als eerste uit de pc wordt gestuurd alleen packet grootte wel verschillend inhoud ziet er het zelfde uit, heb op de cisco site in een forum iets gelezen over een hostname maar ik weet niet wat ik er mee aan moet. heb wel al geprobeerd hostname mee tegeven in config van de router resultaat het zelfde router geeft "unknown dhcp error"
Pagina: 1