Toon posts:

[P4] Broken core, nog te herstellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[damaged pin]

Mijn vraag is, is dit nog te herstellen ?
Thx

edit: idd, je hebt gelijk.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Dat is je core toch niet?

2 pinnetjes afgebroken als ik het goed zie.
Je kan evt proberen daar nog wat aan te solderen ofzo, maar is op eigen risico natuurlijk en je performance zal er ook niet op vooruit gaan als 't al lukt...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

heel voorzichtig solderen,

en als ik jou was, zal ik er garantie werk van maken

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

gewoon twee pinnetjes van je oude P1 of 486 cpu afhalen en hier voorzichtig maar solide opsolderen. (Heb ik zelf ook al eens moeten doen, no problemo voor mij toen)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Hoe breek je in godsnaam nou zo'n pinnetje af :? :?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 23:59 schreef d_v_pelt het volgende:
Hoe breek je in godsnaam nou zo'n pinnetje af :? :?
Verkeerd om in de socket zetten ofzo :?

Begrijp niet hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen >:)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:00 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Verkeerd om in de socket zetten ofzo :?

Begrijp niet hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen >:)
Ja dat kan, maar waarom wilde hij het eruit halen, dat is toch nergens goed voor?

Verwijderd

Het is te doen, maar als je mazzel hebt, kun je proberen om er garantie van te maken.
Wat is er btw met (Van linksonder gezien) het pinnetje van rij 6 en dan 9 naar boven?
zit er vuil op?????

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe ten eerste het is een zij :p
En ik heb die pinnekes niet gebroken, maar kan die processor P4 1.9 (met die gebroken pinnekes) wel kopen voor zo'n €90 - €100.
En misschien zou ik die kopen en proberen te maken (laten maken) maar als dat veel te moeilijk is ... dan laat ik die

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Op dinsdag 22 januari 2002 01:31 schreef Evelien het volgende:
Hehehe ten eerste het is een zij :p
En ik heb die pinnekes niet gebroken, maar kan die processor P4 1.9 (met die gebroken pinnekes) wel kopen voor zo'n €90 - €100.
En misschien zou ik die kopen en proberen te maken (laten maken) maar als dat veel te moeilijk is ... dan laat ik die
Veels te duur!

Als je nou zei €10 zou ik zeggen probeer 't eens uit.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik vind het zelf echt niet moeilijk om te repareren hoor.
Voor die prijs valt het best mee.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Zou er nooit EUR 100 voor neerleggen. In principe is het gewoon een defecte CPU.

Daarnaast weet je niet wat er nog meer met dat ding aan de hand is. Het kan best zijn dat de core zelf ook niet goed meer is.

Verwijderd

Nou als ik 't goed zie op dat plaatje zijn ze helemaal op de bodem afgebroken.
Die zilveren puntjes zijn dan soldeertin neem ik aan.
Zoals eerder genoemd,een paar pinnetjes van een oud/kapot procje afsolderen (zijn er genoeg) en op de P4 zetten.
Piece of cake.
Een ervaren hobbyyist doet dit vast wel voor een prikkie B-)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:27

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb vroeger ooit eens een Pentium 166 MMX van een vriend gekregen. Dat processortje was een beetje geplet geweest en een aantal pinnen waren krom. Tijdens mijn pogingen de pinnetjes recht te buigen zijn er een drietal van afgebroken. Helemaal doodongelukkig (ik had toen een P90, dus was een hele verbetering). Maar ik liet mij niet uit het veld slaan. Men roepe "Moeders !!!". Als vaders van naaien houden roep je gewoon "Vaders !!!", maakt geen verschil. Waar het om gaat zijn spelden !!!!!! Ik heb toen gewoon een aantal spelden kortgeknipt, IN de socket van het moederbord geprikt en toen gewoon de processor geplaatst. Deze processor heeft 2 jaar lang zo stabiel als het maar kan gedraait. :):):)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 22 januari 2002 12:07 schreef BioWEB het volgende:
Ik heb vroeger ooit eens een Pentium 166 MMX van een vriend gekregen. Dat processortje was een beetje geplet geweest en een aantal pinnen waren krom. Tijdens mijn pogingen de pinnetjes recht te buigen zijn er een drietal van afgebroken. Helemaal doodongelukkig (ik had toen een P90, dus was een hele verbetering). Maar ik liet mij niet uit het veld slaan. Men roepe "Moeders !!!". Als vaders van naaien houden roep je gewoon "Vaders !!!", maakt geen verschil. Waar het om gaat zijn spelden !!!!!! Ik heb toen gewoon een aantal spelden kortgeknipt, IN de socket van het moederbord geprikt en toen gewoon de processor geplaatst. Deze processor heeft 2 jaar lang zo stabiel als het maar kan gedraait. :):):)
dat is *echt* een mooie oplossing, je gaat absoluut door voor de real-tweaker hoofdprijs!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:38

Wimo.

Shake and Bake!

Zo heb ik het ook een keer gefixt met mijn celly 400 :) (of was het nou een 566...)

Verwijderd

me2, ooit es met een AMD 233Mhz, ook pinnetje in de socket gestoken en dan processor er gewoon bovenop en alles werkte terug perfect.
Pagina: 1