Scart > VGA

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 17:34

snoei

kabels... :D

Topicstarter
Weet iemand of het uberhaubt mogelijk is om van scart naar vga te gaan?

Verwijderd

Erm, wat heb je aan VGA-in?

Of snap ik het fout en bedoel je tv-out?

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 17:34

snoei

kabels... :D

Topicstarter
het is de bedoeling om van een scart signaal (wat dus uit een videorecorder komt) naar een vga signaal te gaan.

Dit is om een videorecorder samen met 2 pc's via een vga-switch naar een beamer te gaan.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:56

JWO

Op maandag 21 januari 2002 20:56 schreef snoei het volgende:
het is de bedoeling om van een scart signaal (wat dus uit een videorecorder komt) naar een vga signaal te gaan.

Dit is om een videorecorder samen met 2 pc's via een vga-switch naar een beamer te gaan.
tv-out dus :?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op maandag 21 januari 2002 22:06 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

tv-out dus :?
Hij wil volgens mij ze monitor als TV gebruiken, zonder gebruik temaken van zijn comp. Dus Videorecorder via scart naar monitor.

Volgens mij heb je dan een converter nodig iig.
Ik denk dat je zoiets zoekt:
(Dit noemt men een VGA box)

Afbeeldingslocatie: http://www3.goldenshop.com.hk/AI-trad/IMAGES/m_vgabox.jpg

http://www3.goldenshop.com.hk/AI-trad/Misc_htm/m-vgabox.htm

Correct me if iam wrong ;)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 22:28
Misschien niet wat je zoekt maar.

Als je beamer video-in (gele plug) heeft kun je dat signaal gebruiken.

Anders kun je een goedkope tvkaart in je pc overwegen om tv te kijken en aangezien een tv kaart meestal een videoingang heeft.

Anders wordt het toch echt een goede converter,

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
Op maandag 21 januari 2002 22:49 schreef Redje het volgende:

[..]

Alleen heeft deze dus geen scart ingang alleen video in en svhs.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Redje
Op maandag 21 januari 2002 23:08 schreef ErikRo het volgende:
Anders kun je een goedkope tvkaart in je pc overwegen om tv te kijken en aangezien een tv kaart meestal een videoingang heeft.
Heb zelf een tv-kaart(Hauppauge) met s-video in, getest met een DVD speler en de kwaliteit is om te huilen, erg veel storing, zelfde DVD op tv en haarscherp.
Op maandag 21 januari 2002 23:10 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Alleen heeft deze dus geen scart ingang alleen video in en svhs.
I know... ging meer om het idee. :9

Met scart zijn ze er denk ik niet, maar volgens mij kom je met composiet en s-video wel een heel eind.

Verwijderd

jawel hoor ik heb hem hier ook liggen ze zijn er wel, die van mij gaat omgekeerd van video uit naar een tulpstekker, die gaat naar een zender, en bij mijn tv staat een ontvanger met een tulpstekker en en verloopstuk van tulp naar plug misschien meer te vinden op www.marmitek.com maar het kan wel in ieder geval. ( heb geen webcam voor de foto's sorry

• ErikRo
Op maandag 21 januari 2002 23:16 schreef Redje het volgende:
Heb zelf een tv-kaart(Hauppauge) met s-video in, getest met een DVD speler en de kwaliteit is om te huilen, erg veel storing, zelfde DVD op tv en haarscherp.
[..]
Ja DVD via video in is deop een na slechtse keus. Ik vermoed dat je DVD op de tv via scart loopt (beste keus) en dan vind je het gek dat dat beter is :)

• Redje
Op maandag 21 januari 2002 23:53 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Ja DVD via video in is deop een na slechtse keus. Ik vermoed dat je DVD op de tv via scart loopt (beste keus) en dan vind je het gek dat dat beter is :)
De DVD had is zelfs met composiet aan mijn tv hangen... kan je na gaan :) Denk dat de tvkaart veel last heeft van interne storing van andere kaarten ofzo.

Beste imo is: Scart(RGB), Svideo/Scart(Svideo) en als laatst composiet/Scart(composiet).

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12 13:25
Redje schreef op 21 januari 2002 @ 22:49:
[...]

Hij wil volgens mij ze monitor als TV gebruiken, zonder gebruik temaken van zijn comp. Dus Videorecorder via scart naar monitor.

[afbeelding]

http://www3.goldenshop.com.hk/AI-trad/Misc_htm/m-vgabox.htm

Zware kick; waar kan ik zulke van scart naar -> vga converters kopen? Ik wil m'n dvd speler op een beeldscherm aansluiten :) En die heeft scart aansluiting...

Hoe kom ik aan zulke converters, want uit hongkong bestellen is me wat overdreven :)

|>

Pagina: 1