Toon posts:

Fixed background...hoe ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus iets maken als op deze site
http://www.de-nachtegaal.nl/

(het rechterframe).

De achtergrond is fixed en de tabel/cell gaat omhoog of naar beneden met de scroll-balk. Als ik in Dreamweaver een achtergrond kies van een frame en dan een lange cell (langer dan de achtergrond) hierin plaats loopt de achtergrond mee met de cell als ik naar boven of beneden scroll. Ook wordt de achtergrond herhaald als de cell langer is dan de hoogte van het plaatje dat als achtergrond gebruikt wordt. Ik heb ooit iets gehoord over watermark of fixed background maar in de help van Dreamweaver vind ik hierover niks ?????? Wie helpt ?

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

kan met styles

background-fixed;

in de style van je body zetten.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 20:44 schreef Yoda het volgende:
kan met styles

background-fixed;

in de style van je body zetten.
background-attachment: fixed;

zo dus :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Uit de source van die site:
code:
1
<body bgcolor="#fafdf0" background="bg.jpg" bgproperties="fixed">

Who is John Galt?

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

<body background="asd" bgproperties=fixed>

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op maandag 21 januari 2002 20:47 schreef Cheatah het volgende:

[..]

background-attachment: fixed;

zo dus :)
dan heb ik me ff vergist,...dacht dat het background-fixed was ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 20:48 schreef justmental het volgende:
Uit de source van die site:
code:
1
<body bgcolor="#fafdf0" background="bg.jpg" bgproperties="fixed">
Hoe zie ik de source van het main-frame ? Als ik in explorer View Source doe zie ik niet die tag....okay....ik ben een beginner...ik geef het toe !!!

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 20:52 schreef El-Comandante het volgende:

[..]

Hoe zie ik de source van het main-frame ? Als ik in explorer View Source doe zie ik niet die tag....okay....ik ben een beginner...ik geef het toe !!!
Probeer es met je muisaanwijzer te richten op de mainframe en klik op je rechtermuisknopje. Kies dan de optie 'view source'.
That oughta do tha trick.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 23:41 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

Probeer es met je muisaanwijzer te richten op de mainframe en klik op je rechtermuisknopje. Kies dan de optie 'view source'.
That oughta do tha trick.
Helaas, de pagina is beveiligd op een of andere manier (anders had ik het natuurlijk zo gedaan !!!!)

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 16:59
Er staat dat het een frameset is met 2 frames...
code:
1
2
3
4
<frameset cols="199,*" rows="*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
  <frame src="navigatie.htm" name="navigatie" scrolling="no">
  <frame src="main.htm" name="main">
</frameset>

Dus als je in je ie www.de-nachtegaal.nl/main.htm rost... en je gaat dan de source bekijken... ;)
Met Beeld, Bron natuurlijk :D

edit:
Het werkt niet! Hoe hebben ze dat gedaaan??? Leg uit... Je gaat naar main.htm, en ze redirecten je naar index.html, en daarin staat wel een frame dat main.htm heet!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 07:53 schreef Sjeik het volgende:
Er staat dat het een frameset is met 2 frames...
code:
1
2
3
4
<frameset cols="199,*" rows="*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
  <frame src="navigatie.htm" name="navigatie" scrolling="no">
  <frame src="main.htm" name="main">
</frameset>

Dus als je in je ie www.de-nachtegaal.nl/main.htm rost... en je gaat dan de source bekijken... ;)
Met Beeld, Bron natuurlijk :D

edit:
Het werkt niet! Hoe hebben ze dat gedaaan??? Leg uit... Je gaat naar main.htm, en ze redirecten je naar index.html, en daarin staat wel een frame dat main.htm heet!
Dit wist ik natuurlijk ook al allemaal, en heb ik al geprobeerd !!! Iemand anders nog een oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geprobeerd om met Download Accelerator de pagina te downloaden maar dat lukt ook niet (was tip van iemand anders). Heeft iemand nog een andere mogelijke oplossing ?

p.s. en Ozboz....gooi niet ook dit topic dicht...ik stel toch normale vragen hoop ik ?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 22 januari 2002 08:14 schreef El-Comandante het volgende:
Ik heb ook geprobeerd om met Download Accelerator de pagina te downloaden maar dat lukt ook niet (was tip van iemand anders). Heeft iemand nog een andere mogelijke oplossing ?

p.s. en Ozboz....gooi niet ook dit topic dicht...ik stel toch normale vragen hoop ik ?
Deze mag nog even open blijven, maar dat heb je in dit geval meer te danken aan de nuttige reacties van bezoekers dan aan je vraag. Dit soort vragen kun je vinden met de search van GoT en natuurlijk Google. Lees anders even het sticky topic zodat je weet dat W&G niet echt voor de simpele (lees: newbie) vragen is. Om het hier leuk te houden stellen we dat users zelf het nodige moeten uitzoeken en moeten lezen. En eigenlijk vallen deze en het gesloten topic in die categorie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

crisp

Devver

Pixelated

In IE kiezen voor save as - webpage complete. Dan staan alle sources keurig netjes op je harde schijf.
Je kan ook de site even bezoeken met een andere browser (Mozilla of NS6), dan werk dat stomme anti-rechts klik scriptje niet (irritant ding)

Intentionally left blank

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

IN ie6 de tip van McVirusS (credits where credits are due)
code:
1
view-source:http://www.de-nachtegaal.nl/main.htm

Dit in je Adressbar tikken en dan krijg je de source te zien van de pagina.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een andere oplossing gevonden:
Teleport Pro downloaden. Met dit proggie kan je alles webcontent downloaden naar je HD.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
view-source had ik nog nooit gezien, maar werkt ook in IE5 tnx :) .. we leren weer iedere dag bij ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

crisp

Devver

Pixelated

Die anti-rechts klik scrippies zouden eigenlijk gewoon verboden moeten worden. Helpt niet maar wekt wel irritatie op (net als flash-banners, geen skip-intro linkjes, muziekjes die meteen gaan spelen etc.)

Intentionally left blank

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 18:30 schreef crisp het volgende:
Die anti-rechts klik scrippies zouden eigenlijk gewoon verboden moeten worden. Helpt niet maar wekt wel irritatie op (net als flash-banners, geen skip-intro linkjes, muziekjes die meteen gaan spelen etc.)
Mee eens (uiteraard)

Het zijn bijna altijd de beginners die die fouten maken.
Ik heb liever dat mensen wél m'n source zien, dan zien ze ook dat het geen pestzooi is.

Tip nog: klik links (en ingedrukt houden) klik rechts (en ingedrukt houden) laat links los ;)
Pagina: 1