[COM of LPT] knopjes aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Help me, ik heb geen id of ik hier goed zit, maar ik wil 4 of 5 druk knopjes aansluiten op mijn pc, zodat ik progjes kan aansturen in combinatie met mijn lcd.
Heeft iemand enig id via welke poort dit zal moet en hoe ik dit kan doen????

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
wat voor een programma's wil je ermee aansturen? ik gebruik er hier een voor winamp via de compoort en dat werkt perfect! progje heet geloof ik comcontrol, loopt ook een topic over in OCM geloof ik.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33
via de paralelle poort je moet dan wel zelf een programmaatje schrijven

dot.blaat

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
hoe ongeveer, ff kort samengevat alsjeblieft, ik ben niet zo goed met die zooi. ik wil namelijk mijn mp3 pc aan de andere kant van mijn kamer en een kabeltje naar mijn bed met de knopjes.

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
in dit draadje, kun je van alles vinden over het maken van winampknoppen via je compoort.en hier kun je het progje vinden. er zit een mooie readme bij, waar ook in staat hoe je je knopjes moet aansluiten! veel succes!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:48

Hu9o

Schokkend

Op maandag 21 januari 2002 20:48 schreef Guvner het volgende:
hoe ongeveer, ff kort samengevat alsjeblieft, ik ben niet zo goed met die zooi. ik wil namelijk mijn mp3 pc aan de andere kant van mijn kamer en een kabeltje naar mijn bed met de knopjes.
Niet super handig he, zo'n kabel door je kamer. Een mooiere oplossing is om een draadloze muis te kopen waarbij de ir reciever op de COM poort aangesloten moet worden. Dan kan je die muis meteen het raam uit flikkeren en comcontrol downen. Dan kan je met je afstandsbediening winamp besturen.

Als ik het goed onthouden heb heeft mijn broer het op de hierboven beschreven manier gedaan. Het kan dus zijn dat je niet comcontrol moet gebruiken, maar een ander progje. Het is wel zo dat je dus meer dan 4 functies kan besturen. Eigelijk gewoon zoveel functies als knoppen je ab heeft.

Succes

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Pagina: 1