Plextor brander en service slecht !!

Pagina: 1
Acties:

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
Beoordeel zelf de service van de gerenomeerde firma Plextor :(

Geachte heer, mevrouw,

Ik ben in het bezit van een Plextor W8432Ti Met S/No x.
Al sinds geruime tijd had ik last van het feit dat als mijn pc een tijdje aanstond, hij op een gegeven moment zowel mijn Plextor als mijn Cdrom in de verkenner wel zag maar als ik er een cd indeed, hij meedeelde dat er geen cd
inzat (hij kon/wilde de cd niet lezen). Dit gold zowel voor de Plextor als mijn 52-speed Aopen Cdrom. Met Nero cdburner kon ik dan nog wel branden.. Een reboot van het systeem loste het probleem wel op, de Plextor en Cdrom waren weer te benaderen en te gebruiken, maar als de pc weer een tijdje
aanstond, begon het van voren af aan. Dit probleem speelde al geruime tijd en ik heb alles geprobeerd om dit probleem op te lossen, patches van Windows, het veranderen van master/slave op primairy/secundairy enz, ik kreeg het niet opgelost. Een paar dagen geleden heeft mijn Plextor er
helemaal de brui aan gegeven en doet nu helemaal niets meer! In de Bios van de pc is de Plextor alleen nog maar te zien als Qlexuos CR-R ! ! PY-WX533T ! ! ! !
! ! ! ! 1n19!! Volgens mij is de eprom de kluts kwijt, hij spint wel op, het lampje brand en verder niets. Ook in Nero is hij niet meer te benaderen. Ik heb nog geprobeerd om
de firmware (1.09) er overheen te draaien maar hij geeft aan "Plextor niet gevonden". Inmiddels heb ik de Plextor uit de pc gehaald en ben er achter gekomen dat mijn Cdrom nu opeens geen problemen meer geeft en Windows hem nu dus niet meer verliest ook al staat hij dagen aan! Dit betekent dus dat de Plextor brander al sinds lang de boosdoener is van het probleem wat ik had!

De Plextor heb ik destijds in X gekocht voor 470,- en de bon heb ik nog. De aankoopdatum is x. Al met al is de garantie dus bijna 4 maanden verlopen. Aangezien ik al langer, ook binnen de garantietermijn, problemen met mijn Plextor had, ga ik ervan uit dat dit probleem nog wel door de garantie of een soort van coulance regeling gedekt kan worden. Het komt er dus op neer dat de Plextor tijdens de garantieperiode al niet goed functioneerde. Door onwetendheid ben ik er destijds niet achter gekomen dat de Plextor de boosdoenner was en heb ik het probleem ergens anders gezocht omdat de brander met Nero nog wel gewoon wilde branden. Verder kan ik meedelen dat de Plextor brander niet intensief gebruikt is, als ik in het totaal 25 cd's heb gebrand, is het veel. In feite is hij dus nog lang niet versleten en zou hij nog jaren mee hebben kunnen gaan.

Ik vertrouw op de goede naam van Plextor en hoop dat u mij
verder kunt helpen.

Met vriendelijke groet,

X
-----------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

De garantie voor de drive waarvoor u een RMA-service hebt gevraagd, is ongeldig aangezien de garantieperiode verstreken is. Er is een garantie van 2 jaar op cd-romdrives en van 1 jaar op cd-recorders, te rekenen vanaf de
aankoopdatum.

Wij kunnen een herstelling uitvoeren van de cd-romdrive voor 80,- EUR en van
de cd-recorder voor 150,- EUR.

Als u met deze service instemt, gelieve ons het volgende toe te sturen:
- naam contactpersoon en factuuradres
- BTW-nummer indien van toepassing
- uw bevestiging van deze overeenkomst per e-mail of fax
Na de ontvangst van deze gegevens zullen we u een RMA-nummer toekennen.

Met vriendelijke groeten,

Peter Bosschaerts
Plextor support |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
-----------------------------------------------------------
Lang leve Plextor :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Nowhere
  • Laatst online: 13-04 16:57
het is wel jammer.. maar ze staan in hun recht

www.kuiphuis.nl

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ze hebben gewoon gelijk. Je kan zeggen wat je wil.

Zo kan iedereen een of adner smoesje bedenken en na 10 jaar na aanschaf het terugbrengen.....

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 20:30 schreef Nowhere het volgende:
Nee helaas voor Plextor staan ze niet in hun recht. Je mag nl. verwachten van een cdbrander dat deze langer meegaat als 1 jaar. Ondanks de garantie die wordt afgegeven van 1 jaar, is Plextor wettelijk verplicht de brander te repareren.

• Aakab
  • Laatst online: 17-09-2025
Op maandag 21 januari 2002 20:34 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Nee helaas voor Plextor staan ze niet in hun recht. Je mag nl. verwachten van een cdbrander dat deze langer meegaat als 1 jaar. Ondanks de garantie die wordt afgegeven van 1 jaar, is Plextor wettelijk verplicht de brander te repareren.
O dus dat garantie gedoe staat er gewoon voor de sier :?

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43
Op maandag 21 januari 2002 20:34 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

alleen jammer dat de meeste bedrijfen niet thuis geven als je problemen hebt :(:(:(

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 20:36 schreef tafmaf het volgende:

[..]

alleen jammer dat de meeste bedrijfen niet thuis geven als je problemen hebt :(:(:(
Daar bestaat de rechtbank voor, en vaak helpt een beetje bluffen zelfs al. Plextor staat nl. niet graag bekend als een leverancier van slechte hardware... goh laat jij toevallig net de tel. nrs. van de consumentbond, en diverse hardware bladen bij de hand hebben.

• tafmaf
  • Laatst online: 16:43
dat is het nou net wie gaat er voor 500 gulden naar een rechbank

Verwijderd

ik heb eerder gehoord dat als je je computer aan hebt staan dat dan in principe ook gebruik is van je brander (ook al heb je maar 25 cd's gefikt). De brander krijgt stroom dus die wordt gebruikt. 'k weet niet of 't zo is, maar 'k vind 't wel logisch klinken.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Stel dat je een product koopt met de garantie van een jaar, maar de verwachtte levensduur is minstens 3 of 4 jaar. Ook al gaat dat product dan bijvoorbeeld na 12 maanden stuk, mag men niet het volle pond qua reparatie rekenen. Zover ik weet geldt dan een percentage afhankelijk van de leeftijd.

volgens mij is dit ook wettelijk geregeld.

• psychotic
[quote]
[b]Op maandag 21 januari 2002 20:51 schreef
het volgende:[/b]
Stel dat je een product koopt met de garantie van een jaar, maar de verwachtte levensduur is minstens 3 of 4 jaar. Ook al gaat dat product dan bijvoorbeeld na 12 maanden stuk, mag men niet het volle pond qua reparatie rekenen. Zover ik weet geldt dan een percentage afhankelijk van de leeftijd.

volgens mij is dit ook wettelijk geregeld.
Dit heb ik inderdaad wel eens met een magnetron van Whirphool gehad. Van deze magnetron ging na een maand of 15 de grill kapot. Deze machine werd aan huis gerepareerd en ik hoefde maar 20% van de kosten te betalen ivm een coolance regeling! Kijk, dat noem ik service!

Het verhaal zoals beschreven is echt, dus geen smoesje. En als het jou zelf overkwam, stond je er ook wel anders tegenover :r

En misschien zou ik wel van alles kunnen proberen maar het zal teveel moeite zijn. Plextor heeft voor mij afgedaan.

Inmiddels heb ik een Lite on 24*10*40 aangeschaft voor 285,- terwijl ik mijn 8*4*32 van Plextor voor 330,- kan laten maken... Het is wel goed met ze, Plextor bekijkt het maar, voor mij NOOIT meer een Plextor :r

I rest my case :7

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
DIT IS EEN WINDOWS-BUG, ik heb het ook gehad maar nu geen last meer van, let maar op, als je hem in een andere pc hangt heb je er geen last meer van. :D :r en daarom wil plextor geen garantie geven, bekend probleem.

En ik durf bijna te wedden dat ie het bij mij wel goed doet, heb je hem wel eens in wat andere pc's gehangen ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• psychotic
Op maandag 21 januari 2002 21:36 schreef LG_Greenman het volgende:
DIT IS EEN WINDOWS-BUG, ik heb het ook gehad maar nu geen last meer van, let maar op, als je hem in een andere pc hangt heb je er geen last meer van. :D :r en daarom wil plextor geen garantie geven, bekend probleem.

En ik durf bijna te wedden dat ie het bij mij wel goed doet, heb je hem wel eens in wat andere pc's gehangen ?
Ja, heb ik al eens geprobeerd, helaas, geen verschil. De eprom is blijkbaar niet goed meer, 1 chippie van een gulden? :( Ik zal hem nog eens in mijn nieuwe systeem hangen en desnoods sloop ik hem een keer open, wie weet dat er nog iets gebeurd :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 21:52

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 21 januari 2002 20:30 schreef Nowhere het volgende:
Plextor wel, maar je moet gewoon naar de winkel gaan waar je dat ding gekocht hebt. Bij consumentenwetgeving wordt je enorm veel beschremt maar veel mensen weten dit niet. Je mag namelijk verwachten dat de brander een langere levensduur dan 1 jr heeft. Kijk hier maar eens: http://www.tros.nl/homepage/radar/ en dan onder het kopje hoe zit dat. ff een quoteje van de site, die de inhoud redelijk weergeeft
Het is een misverstand dat garantie beperkt is tot de garantie-periode die
de fabrikant heeft vastgesteld. Garantie heeft ook niets te maken met het optijd insturen van
bonnetjes of garantiebewijzen. In de wet staat namelijk dat een product moet voldoen aan de verwachtingen (wel afhankelijk van de prijs/kwaliteit verhouding). Van een gloednieuwe
wasmachine van 1000 gulden mag je verwachten dat hij langer dan 14 maanden
probleemloos draait; u heeft dus gewoon recht op garantie. De Consumentenbond heeft
overzichten waarin precies staat wanneer en hoelang je garantie op een product mag
verwachten."
Zegt de winkelier dat het om fabrieksgarantie gaat?? ook niet intrappen jij hebt zaken met de winkelier gedaan en niet met de fabrikant. Je zult nooit alles terug krijgen, maar de winkelier zal wel een redelijk deel v.d reparatie-kosten betalen. Hij moet dan maar zien dat hij iets van plextor terug krijgt. En de support van plextor is niet slecht, je bent gewoon aan het verkeerde adres je moet bij de winkel zijn!!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 21 januari 2002 20:35 schreef Aakab het volgende:

[..]

O dus dat garantie gedoe staat er gewoon voor de sier :?
Nee het staat in de wet daarom moet je ook nooit garantie bijkopen, je hebt er volgens de wet toch al recht op dus waaarom bijkopen!!

Als ik alleen dit topic al lees, begrijp ik ineens hoe veel winkel die extra garantie verkopen. Mensen weten gewoon niet waar ze recht op hebben!!!

• drdolittle
  • Laatst online: 14:06
[b]
De garantie voor de drive waarvoor u een RMA-service hebt gevraagd, is ongeldig aangezien de garantieperiode verstreken is. Er is een garantie van 2 jaar op cd-romdrives en van 1 jaar op cd-recorders, te rekenen vanaf de
aankoopdatum.
De garntiebepaling op consumentenproducten zijn er zogenaamd om de consument te beschermen :?

Het lijk mij er eerder op dat de fabrikant beschermend wordt tegen het maken van onkosten, door vroegtijdig uitval, van hun eigen ondeugdelijke producten. |:(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je bent gewoon uit de garantie, dus heb je pech.

• psychotic
Op maandag 21 januari 2002 21:54 schreef memendo het volgende:

Zegt de winkelier dat het om fabrieksgarantie gaat?? ook niet intrappen jij hebt zaken met de winkelier gedaan en niet met de fabrikant. Je zult nooit alles terug krijgen, maar de winkelier zal wel een redelijk deel v.d reparatie-kosten betalen. Hij moet dan maar zien dat hij iets van plextor terug krijgt. En de support van plextor is niet slecht, je bent gewoon aan het verkeerde adres je moet bij de winkel zijn!!
De winkelier heb ik al benaderd maar deze verwees me inderdaad door naar Plextor... Ik ben niet op mijn mondje gevallen en ik denk dat ik nog eens met de complete Plextor in doos met bon nog eens terug ga naar de winkel ga. Maar ja, als hij niet wil toegeven, heb ik ook niet echt meer een mogelijkheid, ik kan hem immers niet dwingen. Of inderdaad een rechtzaak maar zoals eerder gesteld gaat dat me teveel energie kosten en kan ik mijn energie beter in andere zaken steken.

Verwijderd

En daarom zijn wij nou lid van de Consumentenbond. :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Toch vreemd van Plextor...ik heb juist hele goede ervaringen met ze, een keer een "oude" 12x SCSI lezer gehad, deed niets meer, was een bios die je niet kon flashen, even met Plextor België gebeld en 2 dagen later lag er een nieuw bios chippie in de bus...GRATIS!! Hij draait nog steeds :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:42
Mijn PlexWriter 8220 brandde na 14 maanden niet meer fatsoenlijk op 8 speed. 4 speed ging nog wel. Volgens Plextor was ie stuk en kostte een reparatie idd. €150. Dat is net een jaar oud was hadden ze geen boodschap aan. Ik wacht nu tot ie echt kapot is en dan koop ik wel een Yamaha oid. Plextor maakt toch geen SCSI drives meer.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 22:34 schreef terw_dan het volgende:
Je bent gewoon uit de garantie, dus heb je pech.
Vind 'k wel een beetje erg kort door de bocht.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

heb je al geprobeerd winddoos opnieuw te instaleren?? misschien is het wel een windows bug...

ik heb ook zoiets met die plex-write software... als ik dan een CD erin deed, duurde het 5 min. tot ik hem kom benaderen... dus toen heb ik die plextor software eraf geflikkerd, en nu werkt alles goed...

(heb btw een plextor 24x, met 2 jaar garantie, heb hem sinds de HCC, al behoorlijk wat CD's gebrandt, en echt geen klachten... ja alleen dat CDs branden op 24 speed soms bijna 10 min. duurt, maar dat komt omdat mn DVD speler niet zo snel kan lezen... 8-))

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

huh er zit toch 3 of 2 jaar garantie op plextor burners?

aahh durka durka durka

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 14:03
Op dinsdag 22 januari 2002 13:53 schreef DJ Chicken het volgende:
huh er zit toch 3 of 2 jaar garantie op plextor burners?
Alleen de 24x Plextor en toekomstige branders krijgen 2 jaar garantie, alle branders die daarvoor zijn geproduceerd krijgen 1 jaar garantie.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 22 januari 2002 11:21 schreef exter het volgende:

[..]

maar het is wel zo.

Dit is geen klote garantie van Plextor, zo is het gewoon. Garantie van 2 jaar = Garantie van 2 jaar

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• DJ Chicken
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Op dinsdag 22 januari 2002 14:45 schreef CrusaderNoRemorse het volgende:

[..]

Alleen de 24x Plextor en toekomstige branders krijgen 2 jaar garantie, alle branders die daarvoor zijn geproduceerd krijgen 1 jaar garantie.
aha nou dan hebbik 2 jaar garantie :7 :7 :7

aahh durka durka durka

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Wat reageren jullie nou allemaal raar (niet allemaal, maar een hoop)? Gordijnstok (e.a.) heeft gewoon helemaal gelijk. Je mag van het product verwachten dat hij langer dan 1 jaar meegaat, dus heb je recht op een nieuwe. De garantietermijn moet je niet te letterlijk nemen.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe weet je nou dat het altijd die plextor al is geweest? Dat is nergens mee bewezen. Dat die plextor uiteindelijk kapot is gegaan hoeft helemaal niks te maken te hebben met je eerdere probleem.

En dat je dat niet meldt bij Plextor is niet hun maar jouw probleem. Als je er na anderhalf jaar achterkomt dat je schrijver ook CDRW-tjes aankan en dat blijkt dat die ze niet kan beschrijven hoef je ook niet terug te komen bij de leverancier met een smoes als: Ja maar het heeft waarschijnlijk nooit gewerkt. Het is jouw plicht om dat binnen een jaar te melden aan de leverancier (of 2 jaar).

Het is echter wel zo dat als je een brander koopt van bedrag X dat daar wel een bepaalde tijd aan moet zitten dat ie behoort te werken volgens de consumentenbond. En als ik me niet vergis kan Plextor uitlezen hoe vaak een CDR-drive gebruikt is om te schrijven.

Trouwens, als jij in al die tijd maar 25 cd's hebt gemaakt, ben je dan niet een beetje dom geweest om maar gewoon een Plextor te kopen omdat iedereen roept dat je die moet hebben. Als je verstandiger was geweest had je je budget afgestemd op het toekomstige gebruik en dan had je dus beter een goedkope 8-speed moeten kopen. Plextor staat goed op je pc maar als jij er in al die tijd maar 25 cd's mee geschreven hebt dan is het sowieso al zonde van 't geld.

Tip: Misschien loont het om een eprom te bestellen bij Plextor met een goede firmware om te kijken of dat het niet oplost? Zo duur kan zo'n ding toch niet zijn?

• Toink
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 14:52 schreef Neman het volgende:
Wat reageren jullie nou allemaal raar (niet allemaal, maar een hoop)? Gordijnstok (e.a.) heeft gewoon helemaal gelijk. Je mag van het product verwachten dat hij langer dan 1 jaar meegaat, dus heb je recht op een nieuwe. De garantietermijn moet je niet te letterlijk nemen.
NEE je hebt geen recht op een nieuwe. Je hebt wel kans dat je recht hebt op een gerepareerde drive. Als Plextor besluit jou een nieuwe te geven dan is dat hun beleid.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op dinsdag 22 januari 2002 14:57 schreef Toink het volgende:

[..]

NEE je hebt geen recht op een nieuwe. Je hebt wel kans dat je recht hebt op een gerepareerde drive. Als Plextor besluit jou een nieuwe te geven dan is dat hun beleid.
Je hebt gelijk, hij heeft recht op een vervangend exemplaar dat wel werkt (dus bijv. een gerepareerde). In de praktijk zullen ze hem een nieuwe geven, maar dat doet er nu even niet toe.

Verwijderd

Waarom geeft een winkel b.v. een jaar garantie op iets ?

Omdat de leverancier (en uiteindelijk de fabrikant) ook maar een jaar garantie geeft.
Hoe kun je dan van die winkel verwachten dat ze je een nieuw produkt meegeven ?
Na een jaar, en zeker in computerland, is dat product wat defect is al lang weer verouderd.

Zou ook lekker zijn ! Stel ik koop een AMD met 1 jaar garantie en na 1 jaar en 2 maanden gaat dat ding kapot... wat dan ? Je krijgt dan echt geen nieuwe proc mee ofsow, en terug nemen doen ze ook niet, ten eerste omdat dat ding stuk is en ten tweede omdat ze dr nix meer mee kunnen (te oud).

Nu even over die plextor: Als er 1 jaar op de doos staat, dan is t ook een jaar. Ik vind t dus logisch van plextor dat ze je dr voor willen laten betalen (hoewel EUR 150,00 toch een beetje veel is, als ze nog niet eens weten wat ermee is).

Ik ben nog steeds van mening dat Plextor de beste is qua branders...

[edit begin]
Lite On heeft trouwens hetzelfde binnenwerk als Plextor, komt uit dezelfde fabriek en heeft ook 1 jaar garantie
[edit end]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 22 januari 2002 15:14 schreef knutsel het volgende:
[edit begin]
Lite On heeft trouwens hetzelfde binnenwerk als Plextor, komt uit dezelfde fabriek en heeft ook 1 jaar garantie
[edit end]
Wat een ONZIN!!! :r

• Metzie
  • Laatst online: 15-04 14:55

Metzie

Nyaano !

Onzin inderdaad.
Zowel Plextor als Lite-on gebruiken een Sanyo binnenwerk. Alleen de behuizing en de eeprom worden zelf ontworpen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 22 januari 2002 15:46 schreef Metzie het volgende:

[..]

Onzin inderdaad.
Zowel Plextor als Lite-on gebruiken een Sanyo binnenwerk. Alleen de behuizing en de eeprom worden zelf ontworpen.
Ook niet helemaal waar! Het gaat niet om het binnenwerk van Sanyo, de techniek die wordt gebruikt is van Sanyo. Niet alle writers van Lite-on hebben trouwens BurnProof van Sanyo, de laatste Lite-on CDRW's gebruiken SMART BURN met chips van MediaTek.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Zou ook lekker zijn ! Stel ik koop een AMD met 1 jaar garantie en na 1 jaar en 2 maanden gaat dat ding kapot... wat dan ? Je krijgt dan echt geen nieuwe proc mee ofsow, en terug nemen doen ze ook niet, ten eerste omdat dat ding stuk is en ten tweede omdat ze dr nix meer mee kunnen (te oud).
Nouja als je dat wilt geloven mij best, maar lees ff de draad die eerder heb gegeven, of informeer bij de consumenten bond ofzo, maar je mag van een proc verwachten dat hij langer dan 1jr +2mnd mee gaat en dus kan je met een beetje bijbetalen een compeet nieuwe mee krijgen. (Niet als hij oc is en daardoor stuk ging!!) Ohja en je bent niet de enige want er roepen hier nogsteeds mensen 1jr garantie is 1 jr garantie, voor al die mensen LEES die draad die ik gaf EERST en kom dan pas terug.

• psychotic
Op dinsdag 22 januari 2002 14:56 schreef Toink het volgende:
Hoe weet je nou dat het altijd die plextor al is geweest? Dat is nergens mee bewezen. Dat die plextor uiteindelijk kapot is gegaan hoeft helemaal niks te maken te hebben met je eerdere probleem.

En dat je dat niet meldt bij Plextor is niet hun maar jouw probleem. Als je er na anderhalf jaar achterkomt dat je schrijver ook CDRW-tjes aankan en dat blijkt dat die ze niet kan beschrijven hoef je ook niet terug te komen bij de leverancier met een smoes als: Ja maar het heeft waarschijnlijk nooit gewerkt. Het is jouw plicht om dat binnen een jaar te melden aan de leverancier (of 2 jaar).

Het is echter wel zo dat als je een brander koopt van bedrag X dat daar wel een bepaalde tijd aan moet zitten dat ie behoort te werken volgens de consumentenbond. En als ik me niet vergis kan Plextor uitlezen hoe vaak een CDR-drive gebruikt is om te schrijven.

Trouwens, als jij in al die tijd maar 25 cd's hebt gemaakt, ben je dan niet een beetje dom geweest om maar gewoon een Plextor te kopen omdat iedereen roept dat je die moet hebben. Als je verstandiger was geweest had je je budget afgestemd op het toekomstige gebruik en dan had je dus beter een goedkope 8-speed moeten kopen. Plextor staat goed op je pc maar als jij er in al die tijd maar 25 cd's mee geschreven hebt dan is het sowieso al zonde van 't geld.

Tip: Misschien loont het om een eprom te bestellen bij Plextor met een goede firmware om te kijken of dat het niet oplost? Zo duur kan zo'n ding toch niet zijn?
Punt 1. Als ik het probleem nu niet meer heb, mag ik er toch van uit gaan dat die Plextor op de een of andere manier dwars zat. Aan het systeem is immers niets veranderd verder.

Punt 2. Als beide cd's het na een tijdje niet meer reageren en na een reboot wel, ga je er niet van uit dat het probleem bij je spelers ligt.

Punt 3. Is waar, daarom begrijp ik de reactie van Plextor niet. Zij zouden zo kunnen checken of ik de waarheid spreek en constateren dat deze brander in mijn geval niet aan de verwachtingen voldoet.

Punt 4. Onzin, maakt niet uit hoeveel je brandt. Zeker voor zo'n relatief dure speler ga je er van uit kwaliteit in huis te halen. Ook al brandt je weinig, dan zou de speler eerder alleen maar langer mee moeten gaan, juist in het geval van een kwaliteitsbrander!

Helaas, de eprom schijnt vastgesoldeerd te zitten (volgens die belgische knakker "omdat de mensen steeds goedkopere branders willen".

Verwijderd

Misschien ben je iets te voorbarig geweest.
Ik heb dit probleem ook gehad onder windows XP met een plextor 12x10x32 scsi en ultraplex 40x en een ide atapi 52x cdrom. Het probleem doet zich namelijk alleen voor als de PlexTools van plextor geinstalleerd zijn. Schakel je deze uit dan werkt alles gewoon naar behoren!

Ik zou het toch maar even testen als ik jou was want misschien was je probleem helemaal geen hardware probleem!

Verder doet zelfs mn 4x12 plextor fikker in mn andere pc al een aantal jaartjes trouwe dienst, en is zelfs een keer een maand buiten de garantieperiode kostenloos gerepareerd. Ik heb hele positieve ervaringen met plextor en raad ze iedereen nog steeds aan!

• psychotic
..Ik heb niks van Plextor geinstalleerd..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
En terecht.
Ik zou als bedrijf hier ook niet op in gaan.
4 maanden is wel erg lang uit de garantie.

Voor mij nix anders dan lof. Binnen een week heb je je drive verstuurd en binnengekregen. Prima dus.

Plextor ruled gewoon :)
Ook qua service.

Gl met je Lite-On :)

Dat je gelijkt :r op plextor door dit voorval, vind ik pas |:( , maar goed, wat boeit het mij.

:o

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Hoeveel tijd geeft die winkelier eigenlijks garantie op zijn producten :?

Ongeacht of de fabrieks garantie korter is of niet, maar hier leveren wij standaard 3 jaar garantie op onze producten.

Lijkt me dat jouw winkel ook een soortgelijk iets zal moeten hebben.
Als het goed is kun je dat ergens tussen de garantiebepalingen van de winkelier terug vinden, ergens op de algemene verkoop voorwaarden staat dit meestal gespecificeerd.
Als je daar meer mee kan (bijv. 2 jaar vanuit de winkel, noem maar wat) dan is de winkelier verplicht om de garantie voor jou af te handelen.
Indien deze zich aansluit bij de fabrieksgarantie per product, dan heb je inderdaad gewoon pech.
Die 3 jaar garantie bij ons is zo nu en dan ook vervelend, maar het is gewoon een stukje service naar de klant toe, zo krijgen wij kapotte 6.4 gb schijven binnen die nog onder _onze_ garantie vallen, en daar gaat dan een 20 gb heen omdat er geen 6.4 verkrijgbaar zijn, lullig voor ons, maar wel zo reëel...

• psychotic
Op dinsdag 22 januari 2002 22:21 schreef The Fox het volgende:
En terecht.
Ik zou als bedrijf hier ook niet op in gaan.
4 maanden is wel erg lang uit de garantie.

Voor mij nix anders dan lof. Binnen een week heb je je drive verstuurd en binnengekregen. Prima dus.

Plextor ruled gewoon :)
Ook qua service.

Gl met je Lite-On :)

Dat je gelijkt :r op plextor door dit voorval, vind ik pas |:( , maar goed, wat boeit het mij.

:o
Je hebt gelijk, het zal je pas boeien als jou zoiets overkomt *D

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 15:55

voz

De echte kenner

Sorry hoor maar als de writer in het BIOS al niet meer goed herkend wordt is het toch echt een fout in de EEPROM en niet in het OS. De writer is dus echt kapot. Je kunt nog wel proberen de EEPROM opnieuw te flashen met de laatste firmware.

Wat betreft de garantie: ik wens je veel succes om na de garantie van 1 jaar nog een vervanging of reparatie te krijgen. Je kunt als hardware fabrikant nooit user errors of hardware errors elders in de PC uitsluiten. Misschien is je voeding wel brak ofzo, is dat dan de schuld van de fabrikant? Dacht het niet.

Als ikzelf iets koop let ik erop hoeveel garantie erop zit. Zit er maar 1 jaar op, koop ik het minder snel dan iets waar 2 of 3 jaar op zit. Ik weet namelijk dat de garantietermijn echt wel bindend is en dat je na de garantietermijn erg weinig kans maakt op een coulanceregeling zoals dat heet.

Systeemspecs
PV Installatie

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Plextor RULEZ!!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 23 januari 2002 12:19 schreef voz het volgende:
Sorry hoor maar als de writer in het BIOS al niet meer goed herkend wordt is het toch echt een fout in de EEPROM en niet in het OS. De writer is dus echt kapot. Je kunt nog wel proberen de EEPROM opnieuw te flashen met de laatste firmware.

Wat betreft de garantie: ik wens je veel succes om na de garantie van 1 jaar nog een vervanging of reparatie te krijgen. Je kunt als hardware fabrikant nooit user errors of hardware errors elders in de PC uitsluiten. Misschien is je voeding wel brak ofzo, is dat dan de schuld van de fabrikant? Dacht het niet.

Als ikzelf iets koop let ik erop hoeveel garantie erop zit. Zit er maar 1 jaar op, koop ik het minder snel dan iets waar 2 of 3 jaar op zit. Ik weet namelijk dat de garantietermijn echt wel bindend is en dat je na de garantietermijn erg weinig kans maakt op een coulanceregeling zoals dat heet.
Sommige mensen zijn gewoon koppig. www.trosradar.nl onder het kopje hoe zit dat. Daar geeft iemand uitleg die er voor geleerd heeft en die weet het iets beter dan jij denk ik!!

Verwijderd

Waarom ga je niet gewoon terug naar de winkel waar je de Plextor hebt gekocht :? Ik denk dat je daar meer kans maakt op een coulante regeling.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 11:21 schreef exter het volgende:

[..]

Ik vind het niet kort door de bocht!

Als de garantie verlopen is en het apparaat is kapot, dan heb je pech gehad.

Ik heb dat 2x gehad: met een AOpen en Philips cdromspeler, alletwee kapot precies 2 weken na de garantie-periode.
Dat moet je accepteren.

Ik vraag me af of Lite-on wel coulant zal zijn als de brander buiten de garantie termijn kapot gaat.
Zal Psychotic dan tekeer gaan tegen Lite-on als die ook geen coulante regeling wil treffen met hem?
Welk merk gaat Psychotic dan kopen?

• Hoyden
  • Laatst online: 06-04 08:57
Op woensdag 23 januari 2002 11:51 schreef psychotic het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het zal je pas boeien als jou zoiets overkomt *D
Neuh, want dan weet ik dat ik pech heb, en dat ik een nieuwe brander moet kopen, want de garantie is eraf. Daar doe ik niet moeilijk over.

En ik had hem al in een andere pc geprobeerd van te voren..

• voz

voz

De echte kenner

Op woensdag 23 januari 2002 17:47 schreef memendo het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn gewoon koppig. www.trosradar.nl onder het kopje hoe zit dat. Daar geeft iemand uitleg die er voor geleerd heeft en die weet het iets beter dan jij denk ik!!
Tja als jij denkt dat koppig zijn helpt, wens ik je veel succes. Ik weet uit ervaring dat bij veel bedrijven geldt garantie=garantie, 1 jaar=1 jaar. Dat weet je als je het apparaat koopt. Klaar. Ben je het er niet mee eens, denk daar dan vantevoren over na.

natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen mogelijk bijvoorbeeld als je al extreem veel pech hebt gehad met de brander en dit bekend is bij de fabrikant/tech support, of je bent al aan je 4e brander toe binnen een jaar. Zelfs dan is het nog maar afwachten trouwens.

Systeemspecs
PV Installatie

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 08:51

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻14" M1 🖥 M1

Ik heb dan al een tijdje een 24 speed schrijven van plextor. Al wat maanden terug was de cd lade naar de klote het was binnen de gerantie en nadat ie opgehaald was thuis kreeg ik heb netjes binnen een aantal dagen een nieuwe zonder kosten. Dat vind ik goeie service.

Wat jij heb is gewoon pech :) hellaas voor jouw maar met dat probleem had je eerder naar plextor moeten gaan.

nog iets dat ie geen cd ziet zitten daar schijnen meer mensen last van te hebben in winxp (en soms 2k)

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 24 januari 2002 00:43 schreef voz het volgende:

[..]

Tja als jij denkt dat koppig zijn helpt, wens ik je veel succes. Ik weet uit ervaring dat bij veel bedrijven geldt garantie=garantie, 1 jaar=1 jaar. Dat weet je als je het apparaat koopt. Klaar. Ben je het er niet mee eens, denk daar dan vantevoren over na.

natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen mogelijk bijvoorbeeld als je al extreem veel pech hebt gehad met de brander en dit bekend is bij de fabrikant/tech support, of je bent al aan je 4e brander toe binnen een jaar. Zelfs dan is het nog maar afwachten trouwens.
Heb je de lik wel gelezen?? Er staan daar dingen die gewoon in de wet staan. Dus waar je recht op hebt. Als die winkelier dan moeilijk doet, ach ik studeerde recht en laat het hem dan gewoon ff in het rechtboek zien

• psychotic
Op woensdag 23 januari 2002 18:44 schreef QuaSi het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Lite-on wel coulant zal zijn als de brander buiten de garantie termijn kapot gaat.
Zal Psychotic dan tekeer gaan tegen Lite-on als die ook geen coulante regeling wil treffen met hem?
Welk merk gaat Psychotic dan kopen?
Als mijn Lite On net na de garantie kapot zal gaan, zal ik zeker teleurgesteld zijn. Maar goed, gezien de prijs zal mijn verwachtring van deze brander dan ook niet zo hoog liggen als bij een Plextor.

Kijk even in de Pricewatch: Lite On 24*10*40 € 112 Plextor 24*10*40 € 173 .

Plextor is dus even 61 € of fl. 134,- duurder dan de Lite On met dezelfde specs. Tegenwoordig krijg je bij Plextor voor deze prijs maar liefts een extra jaar garantie (is ook wel nodig blijkt ;) ) Toen ik de mijne kocht kreeg je dat helaas nog niet en was de prijs van Plextor naar verhouding ook al zo hoog. Maar ja, fl. 134,- is een hoge prijs voor een extra jaar garantie. O ja, ik vergeet het bijna, je betaald natuurlijk ook een deel voor hun 'goede' naam >:) :P

Kijk hier even: [topic=390051/1/25] En deze branders gaan dan, gelukkig voor hun eigenaren, binnen de garantietermijn kapot !!

Verwijderd

Op meer coulance mag je na enige drang toch wel rekenen (je hebt immers raad gevraagd bij mede tweakers / potentiele Plextor kopers). Bijvoorbeeld door je in de reparatie kosten tegemoet te komen.

• voz

voz

De echte kenner

Op donderdag 24 januari 2002 10:53 schreef memendo het volgende:

[..]

Heb je de lik wel gelezen?? Er staan daar dingen die gewoon in de wet staan. Dus waar je recht op hebt. Als die winkelier dan moeilijk doet, ach ik studeerde recht en laat het hem dan gewoon ff in het rechtboek zien
Ja ik heb het gelezen maar wat daar staat is niet de issue hier. Het gaat toch om de praktijk, niet om theorie. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand met computerhardware gelijk heeft gekregen na het verlopen van de garantie, alleen in echt extreme gevallen. Computerhardware kun je trouwens niet vergelijken met een wasmachine. Nogmaals, weet wat je koopt om teleurstellingen te voorkomen. Scheelt je ook nog eens een hoop gedoe.

En trouwens voorzover ik weet is de winkelier niet meer verantwoordelijk na het verlopen van de garantie, maar moet je proberen je recht te halen bij de fabrikant. Doe je best.

Systeemspecs
PV Installatie

• psychotic
1 ding is duidelijk, die plextors gaan net zo hard stuk als de gewone merken, ze zijn alleen een stuk duurder :(
En voor de service hoef je niet zo'n dure Plextor aan te schaffen want dat is ook een illusie :P

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 11:14 schreef psychotic het volgende:

[..]

Als mijn Lite On net na de garantie kapot zal gaan, zal ik zeker teleurgesteld zijn. Maar goed, gezien de prijs zal mijn verwachtring van deze brander dan ook niet zo hoog liggen als bij een Plextor.

Kijk even in de Pricewatch: Lite On 24*10*40 € 112 Plextor 24*10*40 € 173 .

Plextor is dus even 61 € of fl. 134,- duurder dan de Lite On met dezelfde specs. Tegenwoordig krijg je bij Plextor voor deze prijs maar liefts een extra jaar garantie (is ook wel nodig blijkt ;) ) Toen ik de mijne kocht kreeg je dat helaas nog niet en was de prijs van Plextor naar verhouding ook al zo hoog. Maar ja, fl. 134,- is een hoge prijs voor een extra jaar garantie. O ja, ik vergeet het bijna, je betaald natuurlijk ook een deel voor hun 'goede' naam >:) :P

Kijk hier even: [topic=390051/1/25] En deze branders gaan dan, gelukkig voor hun eigenaren, binnen de garantietermijn kapot !!
Je hebt geen hoge pet op van de kwaliteit van de Lite-on?

Er gaan ook veel branders na de garantietermijn kapot, niet zo leuk voor de eigenaren.

Het verschil van fl. 134,- vind ik niet veel, dan zou ik voor de Plextor gaan.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Natuurlijk valt dit niet onder de garantie meer!!! |:(

De garantie geldt 1 jaar
jij wilt garantie krijgen naar 1 jaar en 7 maanden, dat gaat niet....

Dan had je binnen dat jaar er mee terug moeten gaan, dat jij niet beseft dat het ding niet goed werkt is hun probleem niet...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GarBaGe
  • Laatst online: 13-04 21:01
Bij jouw zijn er 2 problemen achter elkaar opgetreden:

- CD is niet meer benaderbaar vanaf een verkenner. Dit is een Nero/Windows bug. Heb ik ook. Rebooten helpt, niet branden helpt ook. En branden lukt dan altijd.

- BIOS ziet de naam van je Plextor niet correct: failure van je Plextor...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Toink
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 15:00 schreef psychotic het volgende:
1 ding is duidelijk, die plextors gaan net zo hard stuk als de gewone merken, ze zijn alleen een stuk duurder :(
En voor de service hoef je niet zo'n dure Plextor aan te schaffen want dat is ook een illusie :P
Nee dus, weet jij iets van het uitvalspercentage van een Plextor en dat van een ander merk? Blijkbaar niet want op de 16 speed plextors na ligt het uitvalspercentage bijzonder veel lager dan dat van andere merken. Wat ik merk is dat de 16 speeds een uitval hebben van ongeveer 3 a 4 procent.

<en voor de service bla bla>

Als jij 7 maanden buiten garantie bent vind ik de reactie logisch. Binnen de garantie is de service over het algemeen prima. Ik noem niet 123 een ander merk op dat CDRW-drives maakt en direct contact heeft met de klant bij problemen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik had dezelfde problemen met mijn plextor 40x en mijn 12x4x2 brander van plextor (beide scsi). Ook bij mij was de brander niet goed zichtbaar in de bios en verdween hij na verloop van tijd uit de verkenner. Na ik de drives had omgewisseld (de 4Ox op het einde van de kabel i.p.v. de brander) was het hele probleem opgelost!

Oops, had hij als gedaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt ze natuurlijk ook altijd oplichten >:)

* TERW_DAN heeft een keer een 8 in een 9 veranderd op het bonnetje van zijn Sonyfikker zodat hij nog net in de garantie zat ipv er net buiten. kostte wat moeite, maar heb dan ook weer een goede drive terug.
* TERW_DAN heeft zo ook een keer een mobo opgeblazen om het te laten vervangen, niet moeilijk doen. oneerlijk duurt het korst >:)

Verwijderd

Probeer eens te bellen met plextor, misschien krijg je nu contact met iemand die wel behulpzaam is. ik denk dat je nu een standaard mailtje heb terug gekregen van iemand die niet te veel moeite voor je gedaan heeft. of heb je iemand aan de telefoon gehad???

ik vind trouwens wel dat er iets serieuzer door sommige mensen gereageerd mag worden, als je zelf met problemen zit verwacht je ook een nuttig antwoord terug en geen onzin. ik vind dit zonde van dit forum

Verwijderd

Luister naar mij AUB. Ik heb enkele jaren bij een service bureau gewerkt van Philips. 1 jaar garantie is 1 jaar garantie dat is zo simpel, na die periode krijg je geen service, dat is ook wettelijk vastgelegd. Kijk maar eens in die handleidingen staan allemaal van die kleine letters en cijfers. Oke als een bedrijf toch service verleend na een garantie periode is dat een goede zaak maar is NIET verplicht. Je kunt dit bereiken door consumenten belangen te schrijven of andere instanties die voor de consument opkomt. Vaak heeft een eigen bedrijf ook een consumenten belangen, zoals Philips.

Ik weet niet waar die gast hierboven met dat lul verhaal komt over dat een bedrijf altijd garantie moet geven maar dat is in ieder geval absoluut niet waar.

En plextor geef ik groot gelijk om jouw geen service te verlenen. Waarom stuur je pas een brief buiten de garantie, ookal had je die klacht binnen de garantie. Had je meteen terug moeten gaan en verder geen gezeik. Mensen denken altijd als iets kapot is wil ik hem meteen gerepareerd hebben of liever een nieuwe. Maar zo is het nu eenmaal niet.

Dus weggooien die Plextor en een nieuwe kopen, als je daar mee problemen hebt meteen de garantie raadplegen.

Anders heb je weer hetzelfde gezeik.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 12 februari 2002 11:04 schreef kingofhill het volgende:
Luister naar mij AUB. Ik heb enkele jaren bij een service bureau gewerkt van Philips. 1 jaar garantie is 1 jaar garantie dat is zo simpel, na die periode krijg je geen service, dat is ook wettelijk vastgelegd. Kijk maar eens in die handleidingen staan allemaal van die kleine letters en cijfers. Oke als een bedrijf toch service verleend na een garantie periode is dat een goede zaak maar is NIET verplicht. Je kunt dit bereiken door consumenten belangen te schrijven of andere instanties die voor de consument opkomt. Vaak heeft een eigen bedrijf ook een consumenten belangen, zoals Philips.

Ik weet niet waar die gast hierboven met dat lul verhaal komt over dat een bedrijf altijd garantie moet geven maar dat is in ieder geval absoluut niet waar.

En plextor geef ik groot gelijk om jouw geen service te verlenen. Waarom stuur je pas een brief buiten de garantie, ookal had je die klacht binnen de garantie. Had je meteen terug moeten gaan en verder geen gezeik. Mensen denken altijd als iets kapot is wil ik hem meteen gerepareerd hebben of liever een nieuwe. Maar zo is het nu eenmaal niet.

Dus weggooien die Plextor en een nieuwe kopen, als je daar mee problemen hebt meteen de garantie raadplegen.

Anders heb je weer hetzelfde gezeik.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens (op een klein puntje na).
Je gooit een brander toch niet weg |:( die ga je modden naar een katapult :D :D :D

Verder is het ook zo dat als je een jaar garantie hebt het bedrijf je dat alleen geeft als er normaal met het product is omgegaan.
zo heb ik het een keerjte meegemaakt dat iemand een dode pc had, teruggestuurd en in het servicecenter wordt hij opengemaakt, blijkt die PC vol te zitten met zwarte aarde :?. De eigenaar vond het geloof ik ook nog vreemd dat hij hem niet gerepareerd terugkreeg :D

• psychotic
..
Eeeuuhhmm, wat moet ik nou wel gelijk of niet gelijk terug :? :P

Zoals ik al eerder noemde, heeft Whirpool een mooie coolance regeling waarbij je na de garantie maar een gedeelte van de kosten hoeft te betalen, Dat is service!! Plextor komt met de regeling dat een reparatie sowieso 150 Eu kost, terwijl het helemaal niet duidelijk is wat er aan de hand is. Stel er is een draadje los gegaan en dat kost ruim genomen 25 Eu alle kosten, dan ben ik graag bereidt dit bedrag neer te leggen. Nu kost een reparatie net zoveel als een nieuwe brander :( Dit noem ik de boel afhouden en heeft niets met service of een goede naam te maken :r

Verder moeten de veel mensen eerst even goed lezen. De Plextor was net 4 maanden uit de garantie. Als dit topic nog lang duurt, is mijn garantie ook steeds langer verlopen :P

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:28
Luister naar mij AUB. Ik heb enkele jaren bij een service bureau gewerkt van Philips. 1 jaar garantie is 1 jaar garantie dat is zo simpel, na die periode krijg je geen service, dat is ook wettelijk vastgelegd. Kijk maar eens in die handleidingen staan allemaal van die kleine letters en cijfers
Dus niet. Garantie is afhankelijk van het produkt en wat er redelijkwijze van mag verwachten. En dat staat in de wet. Ik neem mijn woorden terug als jij of iemand anders het wetsartikel kan aantonen waarin wordt gesteld dat de garantie periode vastgesteld wordt door de fabrikant.

Zou lekker zijn er gaat iets kapot binnen enkele maanden en fabrikant stelt de garantieperiode op 1 maand.

En daarnaast kleine letters en meer van die ongein gaan nooit en ten nimmer boven de wet.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op dinsdag 12 februari 2002 11:33 schreef Jeroen Blom het volgende:

[..]
En daarnaast kleine letters en meer van die ongein gaan nooit en ten nimmer boven de wet.
Daarnaast staat in deze kleine letters, lees maar eens goed, meestal de zin:

De verklaring beperkt in geen enkel geval uw wettelijke rechten ter plaatse.

Of zoals microsoft het zegt:
No other warrenties: to the maximum extent permitted bij applicable law >:)

of zoals Canon het zegt:
deze garantie doet geen afbreuk aan de rechten van de consument onder de nationaal geldende wetgeving, noch aan de rechten van de consument tenovertaan van de detailhandelaar als gevolg van het koopcontract :*

Kortom ze hebben je bij Philips niet volledig voorgelicht en daarbij is per 1 januari 2002 de wet ook veranderd! (eigenlijk niet helemaal, de wet had veranderd moeten zijn conform eu-richtlijnen, maar nederland loopt wat achter, maar eu-wet gaat gedeeltelijk boven nationaal recht dus effectief heb je de rechten wel, hoe dat exact zit weet ik niet vraag maar bij een rechtswinkel)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1