Toon posts:

7.6 GB Schijf in pentium 100?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een raar probleem. Ik heb tijdelijk een oud pentium 100 systeempje staan hier, met 2 schijven (1 en 0.5 GB). Nu heb ik ook nog een Quantum Fireball 7.6 GB, die het in mijn oude cyrix 150 prima deed. Maar die P100 komt niet eens in het bios als ik de HD er in hang. Ik weet dat er een grens is van 2 GB, maar dacht dat je die altijd softwarematig wel kon overschrijden. Heb ik me daarin vergist of mis ik iets anders?

alvast bedankt,
Jeroen

Verwijderd

Bij mij was het een bios probleem!! Dus ff bios updaten, en toen herkende hij mijn harde schijfje wel!!!

Verwijderd

Topicstarter
zal wel ff zoeken zijn, voor zo'n oud beestje, maar bedankt

Verwijderd

Hè, verrek.
Ik heb precies hetzelfde probleem met een Quantum Fireball EX van 6,4 GB.
Deed het goed in een IBM comp, maar in andere machines (486DX4, P100 en Celeron 400 in een Asus P3B-F met recent bios) wordt dat ding niet eens gezien.
Ik dacht dat 'ie stuk was, maar ik ga nu toch twijfelen.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Moh, me 486 vind met Maxtor 740X 40GB ook niet, maar alsik linux boot vindt de kernel de schijf en kannik 'm gebruiken :p

Dus met software valt het te omzeilen, moet je wil booten via een klein schijfje of via een bootflop).. en je kan uiteraard enkel een *nix draaien.

Misschien heb je daar niks aan...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 22:28 schreef XTerm89D het volgende:
Moh, me 486 vind met Maxtor 740X 40GB ook niet, maar alsik linux boot vindt de kernel de schijf en kannik 'm gebruiken :p

Dus met software valt het te omzeilen, moet je wil booten via een klein schijfje of via een bootflop).. en je kan uiteraard enkel een *nix draaien.

Misschien heb je daar niks aan...
Bij mij komt er linux op, maar hij kwam niet voorbij het bios, dus met flop booten kon ook niet. Na flashen lukte het allemaal wel gelukkig

Jeroen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
[topic=309815/1/100]

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14
bios flashen, had het probleem ook met een 60 GB maxtor op een P2B-LS :P