Toon posts:

muis werkt niet op pa-2005 mobo van FIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu al een tijd mee bezig en ik kom er maar niet uit.
Ik heb een dus een mobo van FIC, de PA-2005.

Nou zou ik graag willen weten of ik soms iets heel speciaals moet doen om die muis aan het werk te krijgen.
het is een WERKENDE seriele muis met nix erop of eraan.
aangesloten op de com poort.
De voeding is ook gewoon OK en samen met marsian heb ik er al herhaaldelijk aan gewerkt, tot dusver zonder resultaat.

Is er iemand die weet of er soms een jumper setting oid voor nodig is om die muis aan het werk te krijgen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
euh welk os heb je?
xp heeft wat meer moeite met com muizen
maar ik denk dat in je bios de com-poort instelling fout staat
kijk eens op een werkende computer waar die op staat
kijken naar
parralel port type
dan moet die wel werken =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
sorry, os vergeten, ik ben hier nieuw.
win 98se is mijn os en die com instelling had ik al gecontroleerd, het is wat anders maar ik weet gewoon niet wat. ik heb volgens mij zo'n beetje alles geprobeerd.

Verwijderd

nieuw mobo?
Met een ander mekr had ik zoiets ook.
Zag in de manual staan dat je wel de PS/2 moest disablen (=uitschakelen).
Verder deed ie het bij mij niet omdat er een verkeerde kabel in de doos zat: past perfekt mar werkte echt niet. Op een ander mobo zlefde merk ook niet.
Leverancier vond het: kabel tussen mobo en slot met 2x bus 9 COM-poorten werkten niet, die met 1x COM-9 bus en 1x COM-25 bus werkte wel.....
Kreeg 2x zulke kabels van hem: werken dus ....
Hoe het bij jou is weet ik niet, maar kijk eens rond en probeer. op het oog kon ik geen verschil zien tussen de aansluitingen, conncetor kon maar op 1 manier op het mobo, het was toch echt een ander type. Heb nog gezocht maar, helaas niets gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik hoef het niet te disable-en, er zit namelijk geen ps/2 poort op het mobo, en ik heb het nog nooit in de bios zien staaan, het moet dus wel zo. Wat betreft die verschilende poorten; ik heb er 1 van 9 en 25 op zitten dus volgens mij is dat het ook niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
Ik ken iemand die sindskort wel PS/2 op z'n FIC Pa-2005 van VOPIS heeft zitten >:)

ff een 25W boutje erin gedrukt en met wat prutsen zaten er zomaar 4 draadjes aan >:)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 22:40 schreef sambalbijen het volgende:
nee ik hoef het niet te disable-en, er zit namelijk geen ps/2 poort op het mobo, en ik heb het nog nooit in de bios zien staaan, het moet dus wel zo. Wat betreft die verschilende poorten; ik heb er 1 van 9 en 25 op zitten dus volgens mij is dat het ook niet.
volgens het manual dat ik zag zit er een jumper voor.....

Verwijderd

Topicstarter
beetje laat maar ja ik was vroeg weg gister ff vraagje aan andre, weet je toevallig welke jumper want ik heb er tevergeefs naar gezocht maar nix kunnen vinden.

Verwijderd

ik kwam met Google http://www.google.com/search?q=PA-2005&sourceid=opera&num=0
deze tegen, zo simpel zoek je dus:
http://www.fic.com.tw/techsupport/motherboards/pentium/pa-2005.htm
En als ik goed gezien heb in het manual dan zag ik een jumper om PS/2 te disablen. Volgens jouw vraag moet dit het mobo zijn. De pede-efjes liggen bij mij al weer in de prullenbak en die is al weer leeg....
Leen anders een PS/2 slotje en een PS/2 muisje en je kunt met enable testen of dat werkt als je het andere niet gefixed krijgt. Kun je toch werken.....
Pagina: 1