Toon posts:

Checking NVRAM.. no NVRAM

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een verklaring voor het volgende:

Het gaat om 2 PC's met een MSI K7T 266 Pro2 (vers uit de doos) en beide een Athlon XP Processor. Wanneer je het systeem de aanzet, verschijnt checking NVRAM, update OK en dan de hoeveelheid geheugen. Als je het systeem echter daarna reset (met de resetknop), verschijnt Checking NVRAM.. no NVRAM en daarna de hoeveelheid geheugen. Het ene systeem zit 128 MB DDR in. Het andere systeem zit 256 + 256 + 512 DDR in. Echter bovenstaande doet zich voor met alle modules (1 tegelijk geplaatst) in alle systemen. Het kan dus niet aan het geheugen liggen lijkt me (4 modules, in totaal 3 verschillende merken). Voor de volledigheid: de PC's zijn niet overclocked, voeding is 300 Watt, voltages in bios kloppen.

Wat kan dit zijn ? Overigens, het systeem met 1 GB RAM wilde eerst niet booten na de 'no NVRAM', op het laatst ineens wel (?).

Verwijderd

ik weet niet

Verwijderd

volgens mij is nvram het geheugen op je videokaart , soort gelijke probs heb ik ook gehad , daarom lijkt me dat je videokaart of niet goed contact maakt in je agp slot , of er niet goed in zit .

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 20:25 schreef maxi het volgende:
volgens mij is nvram het geheugen op je videokaart , soort gelijke probs heb ik ook gehad , daarom lijkt me dat je videokaart of niet goed contact maakt in je agp slot , of er niet goed in zit .
stierepoep; nvram is je gewone geheugen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgens mij zeggen al die AMI biossen dat, en no nvram is volgens mij ook heel normaal.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 21 januari 2002 20:22 schreef CREAM het volgende:
ik weet niet
Wat een onbeschrijfelijk nutteloos antwoord. :(

Bedoelen ze met nvram misschien non-volatile ram? (EEPROM dus)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Mijn mobo zoekt ook naar NVRAM, en dan iets van "...ok", maar dan gaat ie gewoon verder en laat ie de DDR ram zien!

|Specs|

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02
Probeer eens insert ingedrukt te houden als je de PC aanzet.

Verwijderd

Topicstarter
korn21 > reset je pc eens nadat je die melding krijgt en kijk of je dan weer '..OK' krijgt of niet?

Insert inhouden ? De bios resetten dus bedoel je. Lijkt me wat vreemd aangezien de bios instellingen nog niet veranderd zijn (mobo komt vers uit de doos direct vanaf groothandel)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02
Nope, met Insert reset je het BIOS niet maar het "cleared" je NVRAM. Weet niet of het helpt/werkt maar je kan het proberen. Anders terug naar de winkel denk ik.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 01:09

makje

Professioneel prutser

probeer inieder geval eens een bios update, wie weet helpt het :)

Trouwens mijn ECS K7S5A checkt ook altijd het NVRAM, zal dus inderdaad wel normaal bij de AMI Biossen zijn *D

9800x3d

Verwijderd

Ik heb dus nu precies hetzelfde probleem en ik heb net mijn kapotte videokaart weggegooid en een nieuwe gekocht...

Nou vraag ik me toch echt af wat dit is, en of dit nou wel in orde is.

Ik heb namelijk zeer regelmatig dat ie niet wil booten, maar ook geen D-LED errors geeft, wat ie dus wel had met mijn oude videokaart...

Verwijderd

ja ik heb ooit eens een kapote kt3 aru gehad 3ZELF!!!!!! ACHTERELKAAR wil er eigenlijk niet aan herinert worden

ik heb toen ongeveer alles bij elkaar 3 uur aan de lijn gehangen met msi (mshelemaalni) die man zei dat als de vga kaart niet goed of niet gedetecteerd word dat hij dan 5 keer piept
peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiip
piep
piep
piep
piep

daarna zal de bios automatisch overschakelen naar monogroom op de agp en pci brug (als je er 2 beeld kaarten in doet geven ze allebij het zelfde beeld

ofwel als jij geen piepjes hoord word de vga kaart herkend en heeft hij het nvram van de vga kaart gelezen

verder kan ik er niets meer over zeggen (mijn kennis houd nu op sorry) :( :( :(

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

ik heb dit probleem ook gehad
ik had ook vanalles geprobeert

tot ik ergens las (weet helaas niet meer waar)
dat het aan de eide controler kon liggen

ik had 2 harde schijven (bleken ook stuk toevallig) waarvan ik de slave weghaalde en toen deed alles het perfect (op de harde schijf na dan want die is dood)

nieuwe hd en alles draait als een zonnetje
hoop voor je dat dit helpt :D

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 21 januari 2002 20:26 schreef Cubix het volgende:

[..]

stierepoep; nvram is je gewone geheugen.
Andere soorten poep :+

Het is Non-Volatile RAM, oftewel dat stukje van de CMOS waar boot logs enzo bewaard worden.

Oslik blyat! Oslik!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Volgens mij leest ie dat uit of er bij de vorige bootpoging problemen zijn geweest... Dus als hij bijvoorbeeld keihard is gecrashed op IDE detectie dat je na het rammen op de resetknop niet weer een IDE-detectie krijgt maar een waarschuwing Press F1 to continue or DEL om naar je bios te gaan... Ik heb et iig ook maar heb er nooit echt op gelet ofzo.
Google leert ons:
NVRAM refers to Non-Volatile RAM. Plug 'n Play implementation requires 4K of NVRAM (non-volatile RAM) to store some configuration information or the ESCD (Extended System Configuration Data) structure. This is also used by Windows 95 to store the information on resources used by legacy (non-Plug and Play)ISA cards. BIOS has a BIOS function call to update this NVRAM. So, Flash memory is needed so that the BIOS can write into it. NVRAM cannot be written into EPROM since EPROM is read-only. So, a Plug and Play BIOS must be programmed in a Flash memory.
Bron<- ff control+f'en op NVRAM
in het NVRAM staat dus meuk als je IRQ-toewijzigen enzo...
Pagina: 1