Toon posts:

Hij boot niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een comprakkie staan waar ooit de voeding van doorgefikt is. Nu heb ik een nieuwe voeding gekocht en die aangesloten. Nu gaat er op het Mobo wel een ledje branden maar booten homaar. Aangezien het ledje op het mobo gaat branden is het mobo toch niet doorgefikt?

Anyone an idea???

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Heb je wel alles goed aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Duh!!!!

Ja checked en rechecked.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
reset je bios eens
en probeer hem eens kaal te booten
alleen , cpu, video, ram en hd

Tweakers Discord

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02
kan best meer dan alleen je voeding doorgebrand zijn! mobo, geheugen: kan vanalles zijn. Al die dingen zijn erg gevoelig voor spanning verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 19:51 schreef tweakduke het volgende:
reset je bios eens
en probeer hem eens kaal te booten
alleen , cpu, video, ram en hd
Het is alleen maar CPU HD en video onboard + mem. Maar ik krijg nog nie eens een BIOS piepje

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40
als je je pc aanzet begint je fan van je voeding dan je blazen of dat niet???

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 20:02 schreef Havocnl het volgende:
als je je pc aanzet begint je fan van je voeding dan je blazen of dat niet???
Nope alleen het ledje op me Mobo.
Best wel vreemd nu je het zegt.

Verwijderd

heb je z'n oud AT Mobo of een ATX Mobo,

kan zijn dat je bij de AT de voeding verkeerd op hebt aangesloten,
als het kopestuk voor je Mobo uit twee delen bestaat

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
Clear CMOS al geprobeerd? Batterij eruit / jumpertje omzetten, even wachten en weer terug. Wel even de stekker eruit en check je mobo manual even voor de plaats van het jumpertje.

Verwijderd

Als het een AT bord is moeten de 2 zwarte draden van de voedingkabel naast elkaar liggen.
Als het dat niet is dan is het moederbord gewoon gaar.

weet iemand trouwens of je ram en cpu nodig hebt om in de cmos setup te komen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ATX moederbordje en ik denk dat al een stap verder ben. Ik heb de oude voeding van de compraq ook nog en die heeft een breedere ATX stekker dan die van mijn nieuwe ATX voeding het scheelt 4 aansluit pinnetjes. De kleuren draad die hier in zitten zijn Wit, Roodwit, Roze en bruin. Maarja ik als elektro leek weet niet waar deze pinnetjes voor dienen. Het probleem zit hem met grote zekerheid hierin. Kan ik dez oude stekker zo modden dat ik hem op die nieuw voedin aan kan sluiten???

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 18:40 schreef HTX het volgende:
Het is een ATX moederbordje en ik denk dat al een stap verder ben. Ik heb de oude voeding van de compraq ook nog en die heeft een breedere ATX stekker dan die van mijn nieuwe ATX voeding het scheelt 4 aansluit pinnetjes. De kleuren draad die hier in zitten zijn Wit, Roodwit, Roze en bruin. Maarja ik als elektro leek weet niet waar deze pinnetjes voor dienen. Het probleem zit hem met grote zekerheid hierin. Kan ik dez oude stekker zo modden dat ik hem op die nieuw voedin aan kan sluiten???
als je wat aansluitpuntjes overhoudt kan je al wel raden waarom het niet werkt he.. Zo bewijs je maar eens dat je aan een Compaq niet zomaar iets kan vervangen. Ik denk ook niet dat het je lukt om het te modden, oplossing zal een voeding via Compaq Spares zijn waarschijnlijk...

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

compaq... pracht computers, die zetten alles er zo in dat alleen hun spul nog fatsoenlijk werkt... :(
Pagina: 1