Vreemd Canon Powershot G2 AVI-filmpjes bewerken

Pagina: 1
Acties:

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 19:50
Ik heb een CANON POWERSHOT G2 digitale fototoestel, welke ook de mogelijkheid heeft om te filmen (30 seconden).

Wanneer ik de filmpjes upload naar mijn computer krijg ik AVI bestanden, maar deze zijn in niet alle players te bekijken, en wanneer ik ze wil importeren in ADOBE PREMIERE, om ze te bewerken en eventueel op te slaan als ander formaat, dan krijg ik een error, dat er een 'non supported compression format' is...

Maakt Canon zijn eigen AVI-formaat? En hoe zet ik dit om in normale avi's die ik kan bewerken, of in MPG's ofzo??

De player die in de Canon handleiding staat is Quicktime 3.0, maar hiermee kan ik niets dan alleen afspelen.. :(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Misschien heb je hier iets aan? http://www.apple.com/quicktime/technologies/indeo/

gezocht met google op quicktime codec

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 19:50
Hmm.. bedankt.. maar nog niet wat ik wil horen.. (lezen:),

..

Voor de duidelijkheid: Ik heb geen APPLE, maar een doodgewoon pentiumsysteempje... En ik wil dus gewoon die AVI's bewerken met Premiere,. maar kennelijk zijn Canon-camera avi's geen gewone avi's... En met Q3 kan ik zoals ik al zei vrij weinig

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 21 januari 2002 19:46 schreef Valorian het volgende:
Hmm.. bedankt.. maar nog niet wat ik wil horen.. (lezen:),

..

Voor de duidelijkheid: Ik heb geen APPLE, maar een doodgewoon pentiumsysteempje... En ik wil dus gewoon die AVI's bewerken met Premiere,. maar kennelijk zijn Canon-camera avi's geen gewone avi's... En met Q3 kan ik zoals ik al zei vrij weinig
Kijk en lees even verder dan je neus lang is.... 't is niet alleen voor een apple. het is een codec VAN apple maar ook voor de pc (2 versies: MAC en PC)

Download die codec (Indeo) en installeer die.

Waarschijnlijk lukt het dan wel. Ik kan m'n filmpjes van m'n pro 90 IS gewoon bekijken in elke player in windows XP. Ik heb die indeo ook geinstalleerd (alleen niet om die reden)